Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Další „elektrický“ rekord Toyoty

Toyota Motorsport GmbH (TMG) navázala na úspěch v překonávání rekordů s vozem TMG EV P002 a nastolila nový rekord mezi elektromobily na legendární severní smyčce (20,8 km) německého okruhu Nürburgring.

Pilot Jochen Krumbach s využitím potenciálu elektrického pohonu vyladěného u TMG dosáhl času 7 min 22,329 s, čímž o plných 25 sekund překonal dosavadní rekord mezi elektromobily, který vloni v srpnu též dosáhla společnost TMG.
Tento úspěch je letos již druhým milníkem pro elektropohon TMG, a to díky novému rekordu v mezinárodních závodech do vrchu Pikes Peak v americkém Coloradu.
Podobně jako při úspěšném zápolení na Pikes Peak použila TMG na této akci průkopnickou technologii mimopalubního dobíjení mezi dvěma akumulátory.
Zařízení TMG pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem bylo vyvinuto ve spolupráci se společností Schneider Electric GmbH s cílem vyřešit problém dobíjení elektrického závodního automobilu na tratích bez spolehlivého přístupu k síti.
Systém TMG pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem, zabudovaný do zadní části užitkového vozu Toyota Hiace, používá technologii EV Link firmy Schneider Electric a zahrnuje Li-ion akumulátor o kapacitě 42 kWh, který lze dobíjet přímo ze sítě střídavého napájení.
Rychlodobíjecí zařízení TMG je po dobití přes noc schopno zajistit elektromobilu s akumulátorem vysokou úroveň výkonu, a to bez další instalace či infrastruktury.
Ludwig Zeller, ředitel TMG pro elektropohony a elektroniku: „Po loňském rekordu na Nürburgringu jsme pokračovali ve vývoji elektropohonu s cílem dosáhnout vyššího a stabilnějšího výkonu na delší vzdálenost. Řešili jsme přitom teplotu akumulátorů, motorů a invertoru. Závod na Pikes Peak ilustroval zlepšení, kterých jsme dosáhli, a nyní na Nürburgringu potvrdili. Ale tento úspěch nespočívá jen ve výkonech na závodní trati; jsme také hrdí na naše rychlodobíjecí zařízení DC Quick Charger, které opět zajistilo spolehlivý zdroj energie v odlehlé lokalitě. To je jeden z aspektů u elektromobilů v motorsportu, o kterém se moc nehovoří, ale který je důležitý; závodní elektromobily je třeba dobíjet a je náročné zajistit správnou infrastrukturu na závodních tratích, zejména na okruzích. Společně s naším partnerem Schneider Electric jsme vyvinuli řešení jak dobíjet závodní vozy doslova kdekoli na světě. Společně s pohonnou jednotkou TMG EV P002 to znamená velký krok vpřed na cestě k motorsportu s vozy na elektřinu.“




Základní technické údaje


Elektromotor: 2 axiální indukční
Invertor: 2 x invertor TMG
Točivý moment: 900 Nm
Výkon: 350 kW při 5000/min
Rychlost: 255 km/h
Akumulátor: Lithium-keramický
Kapacita akumulátoru: 42 kWh
Převodovka: Jednorychlostní redukční převodovka
Rozměry: 410 x179 x104 cm


JL, 5.10.2012


























Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar