AutoDesign Prague se světovými designery
Česká republika se mezi evropské automobilové velmoci, a to zejména díky výrobním závodům i jejich subdodavatelům. Roste ale také trend expertního zaměření českých firem a zde se dostává do popředí zájmu automobilový design, který měl dříve v Česku skvělou tradici.
Jedním z důkazů vzrůstajícího zájmu o automobilový design je úspěšný druhý ročník mezinárodní konference AutoDesign Prague, který hostil přední světové i domácí designéry a řadu dalších profesionálů z oboru.
Designéři a zástupci automobilek, jako je Porsche, Jaguar, Škoda, Volkswagen a Volvo, ale i tvůrci z nezávislých studií Pininfarina, Design Storz, BT design, MBtech, Kiska a další se setkali v Národní technické knihovně v Praze, kde celá akce probíhala.
Deset přednášek a doprovodný program v podobě výstavy vítězných prací soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a partnerských expozic vyplnily den, věnovaný právě designu, tomuto nejkreativnějšímu odvětví automobilového průmyslu.
Jednou z hlavních hvězd byl letos Peter Stevens, designér supersportovní legendy McLaren F1 a řady dalších zajímavých vozů zvučných jmen. Jako profesor londýnské Royal College of Art zásadně ovlivnil mnoho současných designérů a jeho kurzem prošel například Peter Schreyer (šéfdesignér Kia) či Peter Horbury (šéfdesignér Geely/Volvo).
Designérské prezentace obohatil také host společnosti Siemens PLM, kterým byl vedoucí inženýr britského týmu Bloodhound SSC. Tento tým se se svým speciálem chystá v nejbližší době pokořit hranici 1 000 mph (1 609 km/h) a ustanovit tak rekord nejrychlejšího automobilu planety.
V rámci AutoDesign Prague 2012 si odbyl českou národní premiéru koncept BT Etape, postavený na základě Škody Yeti. Vznikl v novém designérském oddělení společnosti Benet Automotive specializující se na úpravy Škodovek.
AutoDesign Prague se stává největším podnikem svého druhu ve střední a východní Evropě, a pokud vám letošní ročník utekl, udělejte si v kalendáři na příští rok tlustý vykřičník do poloviny října. Právě na tento termín plánují organizátoři příští ročník.
RL, 31.10.2012
Designéři a zástupci automobilek, jako je Porsche, Jaguar, Škoda, Volkswagen a Volvo, ale i tvůrci z nezávislých studií Pininfarina, Design Storz, BT design, MBtech, Kiska a další se setkali v Národní technické knihovně v Praze, kde celá akce probíhala.
Deset přednášek a doprovodný program v podobě výstavy vítězných prací soutěže Dassault Systèmes Design Challenge a partnerských expozic vyplnily den, věnovaný právě designu, tomuto nejkreativnějšímu odvětví automobilového průmyslu.
Jednou z hlavních hvězd byl letos Peter Stevens, designér supersportovní legendy McLaren F1 a řady dalších zajímavých vozů zvučných jmen. Jako profesor londýnské Royal College of Art zásadně ovlivnil mnoho současných designérů a jeho kurzem prošel například Peter Schreyer (šéfdesignér Kia) či Peter Horbury (šéfdesignér Geely/Volvo).
Designérské prezentace obohatil také host společnosti Siemens PLM, kterým byl vedoucí inženýr britského týmu Bloodhound SSC. Tento tým se se svým speciálem chystá v nejbližší době pokořit hranici 1 000 mph (1 609 km/h) a ustanovit tak rekord nejrychlejšího automobilu planety.
V rámci AutoDesign Prague 2012 si odbyl českou národní premiéru koncept BT Etape, postavený na základě Škody Yeti. Vznikl v novém designérském oddělení společnosti Benet Automotive specializující se na úpravy Škodovek.
AutoDesign Prague se stává největším podnikem svého druhu ve střední a východní Evropě, a pokud vám letošní ročník utekl, udělejte si v kalendáři na příští rok tlustý vykřičník do poloviny října. Právě na tento termín plánují organizátoři příští ročník.
RL, 31.10.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout