Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi R8 e-tron s rekordem v Zeleném pekle

Budoucnost elektromobility je u Audi velmi dynamická, jak dokazuje R8 e-tron Ten na Severní smyčce Nürburgringu, nejnáročnější testovací dráze na světě a přezdívané jako Zelené peklo, stanovil nejlepší čas pro sériově vyráběné vozy s elektrickým pohonem.

Závodní jezdec Markus Winkelhock objel okruh o délce 20,8 kilometru s čistě elektricky poháněným vysokovýkonným sportovním vozem v čase 8 minut a 9,099 sekundy. Po vítězstvích ve čtyřiadvacetihodinových závodech na Nürburgringu a v Le Mans je to další milník v historii značky Audi.
„R8 e-tron působivě prokázal svůj potenciál na nejnáročnější závodní dráze na světě,“ říká Michael Dick, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za technický vývoj. Dick, který sám absolvoval jedno rychlé kolo v modelu R8 e-tron, dále vysvětluje: „Rekordní jízda nám potvrdila, že jsme na správné cestě. Elektromobilita pro nás nikdy nebude znamenat kompromisy, ale naopak bude vždy zdrojem emocí, sportovních zážitků a potěšení z jízdy."
Jak pozoruhodný je dosažený čas 8 minut a 9,099 sekundy ukazuje srovnání s dosud nejrychlejším kolem zajetým sériově vyráběným vozem. Nejlepší hodnoty 7 minut a 11,57 sekundy dosáhl vůz Gumpert Apollo Sport poháněný motorem Audi o výkonu 515 kW.
Všechny komponenty poháněcího ústrojí vozu Audi R8 e-tron, s nímž Markus Winkelhock dosáhl rekordu, odpovídají sériovému modelu, který přijde na trh koncem roku. Oba elektromotory poskytují celkový výkon 280 kW a točivý moment 820 N.m a na zadní kola působí již téměř od okamžiku rozjezdu více než 4900 N.m. Audi R8 e-tron zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Jeho nejvyšší rychlost, která je běžně omezena na 200 km/h, byla pro rekordní jízdu zvýšena na 250 km/h.
Lithium-iontový akumulátor modelu R8 e-tron pojme 49 kWh elektrické energie, což postačuje k ujetí cca 215 kilometrů. Akumulátor ve tvaru písmene T zaujímá prostor ve středovém tunelu a v oblasti mezi interiérem a zadní nápravou. Při jízdě setrvačností a při brzdění je akumulátor dobíjen rekuperací kinetické energie. Extrémně lehká karoserie je převážně z hliníku a kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Její nízká hmotnost zásadně přispívá k tomu, že vysokovýkonný sportovní vůz váží navzdory velkému akumulátoru jen 1780 kilogramů.
Kromě rekordního času na Severní smyčce Nürburgringu podtrhuje ještě jeden mimořádný výkon připravenost modelu R8 e-tron na sériovou výrobu i výkonnost jeho poháněcí soustavy. Hned po rekordu zajel Markus Winkelhock s druhým vozem R8 e-tron, který byl omezen na 200 km/h, dvě rychlá kola za sebou. Oba časy, 8 minut a 30,873 sekundy a 8 minut a 26,096 sekundy, jsou výrazně pod hranicí devíti minut.
„Rekordní jízdy byly pro mě jedinečným zážitkem," říká Markus Winkelhock. Dvaatřicetiletý jezdec, žijící v blízkosti Stuttgartu, má pro porovnání vysoké měřítko v podobě závodního vozu Audi R8 LMS ultra, s nímž společně s Marcem Bassengem, Christopherem Haasem a Frankem Stipplerem zvítězil před několika týdny v závodě 24 h Nürburgringu.
R8 e-tron není samozřejmě žádným závodním vozem s aerodynamickými pomocnými prvky, ale sériově vyráběným automobilem. Díky nízkému těžišti a většímu zatížení zadní nápravy se vyznačuje velmi sportovními kvalitami. Točivý moment elektromotorů při jízdě do kopce je doslova fantastický přestože jsou elektromotory sotva slyšet. Tam, kde jje řidič odkázaný na trakci, mu pomáhá funkce Torque Vectoring, která řídí přenos točivého momentu mezi poháněná kola.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar