Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo V40 D4 s novým hnacím ústrojím Drive-E

Nové hnací jednotky Drive-E od Volvo Car Group, které nabízejí prvotřídní jízdní vlastnosti spolu s nízkými emisemi CO2, budou dostupné také pro V40 a V40 Cross Country. Emise motoru D4 s manuální převodovkou a výkonem 190 k klesly na 85 g/km.

Zpočátku bude možné vybavit V40 dvěma motory z rodiny čtyřválcových pohonných jednotek Drive-E: zážehovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem a s výkonem 245 k nebo vznětovým motorem D4, rovněž přeplňován turbodmychadlem a disponuje výkonem 190 k. K velmi příjemnému jízdnímu zážitku přispívá také 8stupňová automatická převodovka.
Aby byla zajištěna požadovaná citlivost, hladký chod, úspornost a ovladatelnost, jsou motory Drive-E kombinovány buď s novou osmistupňovou automatickou převodovkou z dílny společnosti Volvo Cars, nebo zdokonalenou šestistupňovou manuální převodovkou, jež byla seřízena pro vyšší hospodárnost. Varianty s automatickou převodovkou jsou na volantu vybaveny řadicími pádly umožňujícími ruční přeřazování.

Nový vznětový motor D4 s přeplňováním turbodmychadlem vládne silou 190 k a poskytuje maximální točivý moment 400 Nm. Součástí je celosvětová novinka, technologie i-Art, která namísto jednoho tradičního tlakového senzoru systému common-rail využívá zpětnou vazbu od každé ze vstřikovacích trysek.

Každá vstřikovací tryska je na vrcholku opatřena inteligentním čipem, který sleduje tlak vstřikování. Na základě těchto informací autoregulační systém i-Art zajistí, že bude při každém spalovacím cyklu vstříknuto ideální množství paliva.
Naftový motor je vybaven také dalšími vylepšeními, jako jsou moderní systém dvou turbodmychadel, snížené vnitřní tření a inteligentní ventilové řešení chladicího systému, které umožňuje mnohem rychlejší průběh zahřívací fáze při studených startech.

Spotřeba paliva u Volva V40 D4 s manuální převodovkou klesla až na 3,3 l/100 km (kombinovaný provoz dle standardů EU), což odpovídá emisím CO2 85 g/km. U modelu V40 Cross Country s manuální převodovkou jsou to 4,0 l / 100 km (104 g/km).Čtyřválcový benzínový motor T5 nabízí výkon 245 k a točivý moment 350 Nm. Spotřeba paliva u Volva V40 s 8stupňovou automatickou převodovkou se předpokládá 5,8 l / 100 km.

První dva dvoulitrové čtyřválcové motory Drive-E (během vývojové fáze zvané Volvo Engine Architecture [VEA] – Motorová platforma Volvo) byly uvedeny na podzim 2013. Od května 2014 budou veškeré nové modely Volvo s výjimkou XC90 dostupné s motory této nové rodiny. Modely V40 a V40 Cross Country s motorem D4 dorazí na český trh na podzim letošního roku.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar