Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen představil Transporter a Caddy

V prostorách Muzea Stará čistírna v bývalé Pražské čističce odpadních vod proběhla novinářská prezentace dvou nových modelů, a to Volkswagen Caddy a Volkswagen Transporter. Oba automobily přicházejí v těchto dnech také na český trh.

Zároveň jsme si mohli prohlédnout a porovnat ucelenou modelovou řadu všech šesti generací Transporterů, od populární „ponorky“ nebo chcete-li „busíku“ a také čtyři generace modelu Caddy, přičemž první zastupoval pikap spíše v tuningové úpravě než užitkové verzi.
Obě novinky představíme v podrobných článcích, dnes tedy zatím jen ve stručnosti.


Volkswagen Transporter

Dosavadní generace má za jedenáct let výroby na svém kontě dva miliony prodaných vozů po celém světě. Za celou 65letou historii této modelové řady bylo prodáno již 12 milionů vozidel. Na vrcholu modelové řady stojí opět Multivan a mezeru mezi oběma verzemi vyplňuje model Caravelle.

Vpředu napříč uložené vznětové přeplňované motory mají objem dva litry a jsou připraveny ve výkonových variantách 62 kW/84 k, 75 kW/102 k, 110 kW/150 k a 150 kW/204 k. Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor 2.0, který poskytuje výkon 110 kW/150 k nebo 150 kW/204 k.

Novinkou je adaptivní systém dynamické regulace podvozku DCC pro varianty s uzavřenou karoserií. Adaptivní tlumiče umožňují volbu tří jízdních režimů: Comfort, Normal a Sport. V těchto případech se elektricky řízené tlumiče přizpůsobí zvolenému stylu řízení. Jak jsme se dozvěděli, adaptivní podvozek se uplatní při vysokých rychlostech až 200 Km/h. Ale otázkou je, kdo s Transporterem takovou rychlostí vůbec pojede a kde?
Sedadla v zadní části interiéru nabízejí rozmanité možnosti konfigurace. Od normálního zavazadlového prostoru až po nákladový.

Pro Transporter je připravena bohatá nabídka asistenčních systémů, jako například Front Assist (sleduje radarovým senzorem situaci před vozem a rozpoznává nebezpečně krátkou vzdálenost od vozidla vpředu a přispívá ke zkrácení brzdné dráhy), dále Adaptivní tempomat ACC. Součástí systémů Front Assist a ACC je funkce nouzového brzdění City, která pomáhá řidiči při rychlosti jízdy nižší než 30 km/h. Sériově je vybaven systémem multikolizní brzdy, který v případě nehody minimalizuje riziko následných kolizí. Dalším prvkem výbavy na přání je asistent dálkových světlometů Light Assist, Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče.
Všechna vozidla s pohonem všech kol 4MOTION mohou být vybavena asistentem pro sjíždění strmých svahů HDA.


Generation SIX


Volkswagen Užitkové vozy nabízí také speciální edici Generation SIX, vycházející z verze Multivan Comfortline, jejíž výbava byla rozšířena o řadu exkluzivních prvků. S tímto modelem jsme podnikli krátkou testovací jízdu a musíme říct, že se nám hodně zamlouval, jak po stránce komfortu, tak jízdních vlastností. Speciální edice disponuje širokou paletou elektronických systémů, mezi něž sériově patří parkovací senzory ParkPilot vpředu a vzadu, Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC a audiosystém Composition Media.



Volkswagen Caddy

Ve skříňové verzi nabízí objem nákladového prostoru 3,2 m³ (Caddy Maxi: 4,7 m³), zatímco pětimístná nebo sedmimístná verze Kombi umožňuje maximální variabilitu pro přepravu osob i nákladu (max. 3030 litrů). Ještě více prostoru (až 3700 l pro zavazadla) poskytuje verze Caddy Maxi, která je o 47 cm delší než Caddy v kombinaci s rozvorem prodlouženým o 32 cm.

V případě osobních verzí mají zákazníci na českém trhu na výběr tři stupně výbavy: Trendline, Comfortline a Highline, dosavadní verze Tramper pro volný čas byla nahrazena modelem Caddy Beach.

Všechny čtyři vznětové motory disponují zdvihovým objemem 2,0 litru a jsou nabízeny s výkony 75 k, 102 k, 122 k a 150 k. Jejich spotřeba paliva je až o 1,2 l/100 km nižší než u předchůdce. Součástí modelové řady jsou i nadále také verze s pohonem všech kol 4MOTION. Pro skříňové verze modelu Caddy budou po dobu prvního roku prodeje alternativně k dispozici dosavadní jednotky 1.6 TDI a 2.0 TDI s emisní normou EU5.

V nabídce nechybí ani verze EcoFuel s motorem na stlačený zemní plyn. Nový motor 1.4 TGI spotřebuje pouhých 4,1 kg CNG na 100 km, tedy až o 1,7 kg/100 km méně než dosavadní Caddy EcoFuel navzdory vyšší úrovni výkonových parametrů.
Příznivci benzinu mají na výběr tři agregáty. Čtyřválec 1.2 TSI poskytuje nejvyšší výkon 84 k, tříválec 1.0 TSI je vyladěn na 102 k a nový čtyřválec 1.4 TSI se může pochlubit nejvyšším výkonem 125 k.

V závislosti na zvoleném motoru lze technicky vyspělé motory kombinovat s pětistupňovou, resp. šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG s šesti, resp. sedmi převodovými stupni pro jízdu vpřed.
Mezi bezpečnostní inovace patří např. Systém sledování okolí vozidla „Front Assist“, který zahrnuje funkci nouzového brzdění City Brake, asistent dálkových světlometů „Light Assist“, asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, adaptivní tempomat ACC a parkovací asistent „Park Assist“.

Na všechny modely se nově vztahuje čtyřletá záruka, která je tvořena dvouletou zárukou výrobce bez omezení ujetých kilometrů a dvouletou zárukou importéra s omezením na 150 000 km.

Skříňový Caddy 1.6 TDi stojí od 325 858 Kč bez DPH, Caddy Trendline od 400 487 Kč včetně DPH, akční model Caddy Generation Four od 482 054 Kč včetně DPH



JL 2.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar