Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Touran se představuje

Touran je v Německu nejúspěšnějším kompaktním MPV, které boduje maximálním využitím obestavěného prostoru a důsledně promyšlenými detaily. Volkswagen nyní představuje nově koncipovanou generaci všestranného modelu, jehož se v Evropě, Asii a Africe dosud prodalo cca 1,9 milionu vozů.

Touran má v nejnovější verzi délku 4527 mm, což je o 130 mm více než dosud. Přesto se i nadále jedná o jedno z nejkompaktnějších MPV ve své třídě. Zároveň nabízí největší objem zavazadlového prostoru 917 l, po sklopení zadních sedadel 1875 l.
Nárůstu délky téměř zcela odpovídá prodloužení rozvoru díky dobrému uspořádání komponentů platformy MQB. Rozvor 2791 mm je o 113 mm delší než u předchůdce, což má pozitivní vliv na délku využitelného vnitřního prostoru. Karoserie má šířku 1814 mm (+41 mm) a výšku 1628 mm (-6 mm).

Tři zážehové jednotky (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 132 kW/180 k) a tři turbodiesely (81 kW/110 k, 110 kW/150 k, 140 kW/190 k) jsou až o 19 procent* úspornější. Nejúspornější vznětový model – Touran 1.6 TDI s výkonem 110 k a sedmistupňovou převodovkou DSG – spotřebuje pouze 4,1 l/100 km. Nejhospodárnější verzí se zážehovým motorem je Touran 1.4 TSI o výkonu 150 k s průměrnou spotřebou paliva 5,4 l/100 km - i v tomto případě v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, dodávanou na přání. Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.
Touran vypadá mimořádně sportovně s novými pakety R-Line. Na první pohled zaujmou mimo jiné specifické nárazníky R-Line, v interiéru pak utváří dynamickou atmosféru například speciální látka na sedadlech.

Designéři nově navrhli také velmi kvalitní interiér. Díky nově vyvinutým sklopným sedadlům byla i v případě vnitřní výbavy snížena hmotnost. Výrazně lehčí jsou mimo jiné sedadla druhé řady, která po sklopení vytvoří rovnou ložnou plochu. Dokonce i při plném obsazení pětimístného interiéru lze do tohoto MPV umístit 1040 litrů zavazadel při využití celé výšky interiéru až po strop.

Touran s pohonem předních kol patří mezi nejbezpečnější MPV na světě. Tohoto cíle bylo dosaženo použitím vysokopevnostních druhů oceli ve skeletu karoserie s optimalizovanou pasivní bezpečností (statická tuhost skeletu karoserie je o cca 25 procent vyšší), až devíti airbagy, neutrální charakteristikou podvozku s nezávisle zavěšenými koly a v této třídě širokou nabídkou nových asistenčních systémů.

Mezi nové asistenční systémy patří multikolizní brzda, adaptivní tempomat ACC a Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City, dále asistent pro jízdu v dopravní koloně, preventivní systém ochrany cestujících, Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa a poprvé v MPV nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem. Další inovativní systémy zdokonalují komfort. Novinkou pro Touran jsou například funkce elektrického otvírání a zavírání zadního výklopného víka a automatického otvírání zadního výklopného víka Easy Open (aktivuje se pohybem nohy), volič jízdních režimů a výkonné světlomety LED.

Na přání dodávané světlomety LED nahradí xenonové systémy. V nabídce jsou hned dvě varianty. V základní verzi vytváří technika LED světlo pro tlumená a dálková světla, přičemž tyto světlomety mohou být rozšířeny o asistenta dálkových světel Light Assist. Vrcholná verze světlometů LED disponuje kromě toho adaptivním natáčením světelného kuželu do zatáček, světlomety LED pro denní svícení a (na přání) dynamickým asistentem dálkových světel Dynamic Light Assist.

Volkswagen přepracoval informační a zábavní systémy. Součástí druhé generace modulárních informačních a zábavních systémů MIB je pět rádií a rádií s navigačním systémem. K jejich výbavě patří ve všech případech dotykový displej (úhlopříčka 5,0 až 8,0 palce).
Nový Touran bude od uvedení na trh k dispozici poprvé se systémem „Mirror-Link™“. Kromě toho – a to je novinka – rozšíří Volkswagen spektrum platforem chytrých telefonů na palubě Touranu ihned od uvedení na trh také o systémy „CarPlay“ a „Android Au-to“, které podobně jako „MirrorLink™“ slouží k zobrazování a ovládání aplikací na dotykovém displeji informačního a zábavního systému. Volkswagen sdružuje systémy „CarPlay“, „Android Auto“ a „MirrorLink™“ do systému „App Connect“.

Nejen asistenční, informační a zábavní systémy dokládají, jak mimořádně důsledně byl promyšlen tento vůz. Jsou to například i odkládací prostory, jichž může být v interiéru až 47. Mezi ně patří mimo jiné vyjímatelná velká přihrádka v rozměrné schránce pod středovou loketní opěrkou vpředu. Nebo osvětlení zavazadlového prostoru, které lze snadno vyjmout a používat jako přenosnou svítilnu. Novinkou je na přání dodávaná třízónová automatická klimatizace Pure Air Climatronic s novou technologií filtrace vzduchu.

Nový Touran bude uveden na evropské trhy v září. Zároveň se bude zvyšovat nabíhající výroba ve Wolfsburgu, aby mohli první zákazníci dostat nový model Touran před koncem roku 2015 i na všech ostatních trzích.



VW 25.2.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar