Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Volkswagen Tiguan - po faceliftu úspornější

Volkswagen na Ženevském autosalonu vystavuje ve světové premiéře nový Tiguan, komfortnější, bezpečnější a úspornější než dosud. Je i nadále jediným terénním vozem ve své třídě, který lze objednat ve dvou verzích vyladěných přednostně buď pro jízdu na silnici, nebo v terénu.

Terénní verze je k dispozici s nejvyšší výbavou dodávanou dosud pro silniční verzi. Nový stupeň výbavy Track & Style (silniční verze: Sport & Style). Všechny stupně výbavy byly přepracovány a nabídku obohatily nové asistenční systémy, mezi něž patří např. systém sledování únavy řidiče, kamerové asistenční systémy automatického ovládání dálkových světlometů Light Assist a Dynamic Light Assist (bi-xenonové světlomety) a asistent sledování jízdy v jízdním pruhu Lane Assist. Další novinkou pro modely Tiguan je elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.


Motory pro Tiguan
Tři z celkem sedmi v Evropě nabízených přeplňovaných čtyřválců s přímým vstřikováním paliva se objevují v modelové řadě Tiguan poprvé. Výkony čtyř zážehových motorů TSI sahají od 90 kW / 122 k do 155 kW / 210 k, zatímco vznětové motory TDI jsou k dispozici od 81 kW / 110 k do 125 kW / 170 k. Zákazníci si mohou také zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Všechny modely s paketem BlueMotion Technology jsou vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace kinetické energie. Díky tomu bylo možné dosáhnout snížení spotřeby paliva. Robustní vůz nabízený s pohonem předních nebo všech kol (4MOTION) si tak upevnil své postavení mezi nejúspornějšími vozy kategorie SUV na světě.

V průběhu roku 2011 budou na trh uvedeny následující motory a převodovky:


Pohon předních kol

·1.4 TSI – 90 kW / 122 k (6stupňová) / BMT
·1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6stupňová) / BMT
·2.0 TDI – 81 kW / 110 k (6stupňová) / BMT
·2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová) / BMT


Pohon všech kol / 4MOTION

·1.4 TSI – 118 kW / 160 k (6stupňová)
·2.0 TSI – 132 kW / 180 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG)
·2.0 TSI – 155 kW / 210 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG)
·2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG)
·2.0 TDI – 103 kW / 140 k (6stupňová, resp. 7stupňová DSG) / BMT
·2.0 TDI – 125 kW / 170 k (6stupňová)


Design
Od debutu na podzim 2007 se na pěti kontinentech prodalo více než 572 000 ks. Tiguan se opět dodává ve dvou verzích s různými nájezdovými úhly. Zatímco klasická varianta s nájezdovým úhlem 18º míří do města, osloví Tiguan s nájezdovým úhlem 28º řidiče, kteří chtějí vyrazit do terénu.
Maska chladiče je jako u Touaregu zušlechtěna dvěma dvojitými chromovanými lamelami. Osobitým designem se vyznačují dvojité světlomety, pro které se dodává asistent dálkových světlometů. U xenonových jsou sériová světla pro denní svícení tvořeny integrovaným pásem ze 14 diod LED.
Verze 18°: VW nabízí sportovní silniční variantu ve výbavách Trend & Fun (základní verze) a Sport & Style. Pod lakovanou plochou nárazníku má přední partie 18° varianty uprostřed široký vstup vzduchu a po stranách dva menší otvory se zapuštěnými mlhovkami. Dole je nárazník ukončen robustním černým předním spoilerem.
Verze 28°: Terénní verze bude v ČR nabízena s výbavou Track & Style. Poháněcí ústrojí chrání odolný kryt pod masivnějším a nově tvarovaným nárazníkem. Centrální přívod vzduchu je opticky velmi nízký, čímž vystupuje do popředí ochranný kryt spodní části. Nárazník je ohraničen integrovanými mlhovkami.


Výbavové linie
Označení „základní model“ už vlastně neodpovídá skutečnosti, protože výbava Trend & Fun má větší ambice. Bezpečnostní výbava zahrnující elektronický stabilizační systém ESP, šest airbagů, signalizaci nepřipnutých bezpečnostních pásů a úchyty dětských sedaček Isofix je samozřejmostí. Pro SUV schopné tahat přívěsy o hmotnosti až 2500 kg je důležitá funkce stabilizace přívěsu, která je sériově součástí systému ESP u vozidel vybavených tažným zařízením. Pro modely Trend & Fun jsou novinkou světlomety pro denní svícení, všechny modely s paketem BlueMotion Technology mají systém Start-Stop a režim rekuperace. Mezi sériové prvky patří také klimatizace Climatic, nové potahové látky, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, elektrické ovládání oken všech dveří a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, multifunkční ukazatel Plus nebo audiosystém RCD 310 se čtyřmi reproduktory a přehrávačem CD/MP3.
Rovněž obě nejvyšší verze vzájemně sdílejí téměř všechny prvky výbavy s výjimkou jízdního programu Offroad verze Track & Style a rozdílného vzhledu přídě. V porovnání s předchůdcem je výbava Sport & Style bohatší (veškeré změny obsahuje samozřejmě také nová výbava Track & Style).
Nad rámec výbavy základní verze zahrnuje standardní výbava např. mlhovky v chromovaných rámečcích s funkcí odbočovacích světel, prahy s chromovanými lištami, nové látky pro přední sportovní sedadla a zadní sedadla, multifunkční ukazatel Premium, automatické ovládání světlometů (včetně funkcí Coming Home / Leaving Home), dešťový senzor a samostmívací vnitřní zpětné zrcátko a systém sledování únavy řidiče.
Asistenční systémy nového Tiguanu
Ve výbavě se objevuje řada asistenčních systémů (většina je na přání), mj. systémy automatického ovládání dálkových světlometů Light Assist a Dynamic Light Assist, asistent sledování jízdy v jízdním pruhu Lane Assist a nejnovější generace parkovacího asistentu Park Assist. Modely Sport & Style a Track & Style jsou sériově vybaveny systémem sledování únavy řidiče. Z vyšší třídy vozů SUV zavítaly do nabídky nejmodernější komfortní systémy jako např. zdokonalený bezklíčový přístupový systém Keyless Access včetně spouštění motoru tlačítkem.
V České republice bude uveden na trh v srpnu.


JL, 11.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar