Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Passat GTE - hybrid s externím nabíjením

Volkswagen pokračuje v elektrifikaci pohonu. Po modelu Golf GTE následuje nyní další velkosériově vyráběný model s hybridním pohonem a možností externího nabíjení: Passat GTE.

Passat GTE přináší nová měřítka hospodárnosti. Přestože jeho hybridní systém dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW/218 k, činí kombinovaná spotřeba paliva EU pouhých 1,6 l/100 km a kombinovaná spotřeba elektrické energie 12,2 kWh/100 km (Variant: 12,4 kWh/100 km). V režimu čistě elektrického pohonu je možné na jedno nabití překonat vzdálenost až 50 kilometrů. Nový Volkswagen se za normální provozních podmínek rozjíždí vždy čistě elektricky, a tím bez emisí. Režim „E-Mode“ může být aktivován také tlačítkem – například na konci jízdy při vjezdu do města. V některých evropských městech, jako je Londýn, jsou proto řidiči modelu Passat GTE osvobozeni od jinak běžné povinnosti platit mýtné poplatky za vjezd do centra.

Passat GTE je samostatná výbavová linie. Výbava kromě jiného zahrnuje individuální prvky, které byly koncipovány speciálně pro model Passat GTE. V oblasti přídě mezi ně patří specifická chromovaná maska chladiče s výrazným modrým pruhem, který u VW symbolizuje elektrickou mobilitu. Progresivní charisma je umocněno nově navrženým nárazníkem s charakteristickými světly LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, které patří společně s modrými stylistickými prvky mezi rozpoznávací znaky všech elektromobilů a hybridních modelů s možností externího nabíjení značky Volkswagen.

Rovněž interiér byl přizpůsoben novému systému pohonu. Inženýři do sériově dodávaného informačního a zábavního systému vložili speciální menu se specifickými funkcemi a ukazateli hybridního pohonu s možností externího nabíjení.

Sportovní kontrast k režimu „E-Mode“ vytváří režim „GTE“, který se aktivuje tlačítkem. Passat GTE v něm poskytuje nejvyšší výkon 160 kW/218 k a například řízení a pedál plynu přecházejí v tomto režimu na dynamičtější charakteristiku.

Motor 1.4 TSI přispívá výkonem 115 kW/156 k, elektromotor 85 kW/115 k. Maximální točivý moment hybridního pohonu s možností externího nabíjení činí 400 N.m.
Passat GTE, vybavený sériově šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, vyvinutá speciálně pro hybridní pohon, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 s (Variant: 7,6 s). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v režimu „E-Mode“ 130 km/h.

M.Lochman 17.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar