Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf Variant pro 5 a 605 litrů zavazadel

První generace kombi Golf Variant přišla na trh přesně před 20 lety. Od té doby bylo prodáno více než 1,8 milionu exemplářů. V porovnání s předchůdcem se zvětšil objem zavazadlového prostoru z 505 l na 605 litrů.

Při využití prostoru až k opěradlům předních sedadel a celé výšky interiéru až ke stropu nabízí zavazadlový prostor o objemu 1620 litrů (předchůdce: 1495 l). Délka zavazadlového prostoru až k zadní lavici činí 1055 mm, k opěradlům předních sedadel 1831 mm. V nejužším místě je široký 1003 mm a práh je jen 630 mm nad zemí.
Výbava kombi poprvé zahrnuje kryt zavazadlového prostoru v podobě rolety s dvoustupňovým svinovacím mechanismem. U nového modelu Golf Variant lze nyní možné nastavit výšku podlahy zavazadlového prostoru, případně panel podlahy aretovat v různých polohách nebo ho zcela vyjmout.
Exteriér modelu Golf Variant s vnější délkou 4562 mm (+307 mm v porovnání s hatchbackem) sleduje až po konec předních dveří precizní a suverénní linie hatchbacku
Již vizuálně je zřejmé, že kombi je od začátku plánovaným členem modelové řady – nový model Variant nebyl odvozen od pětidveřové hatchbacku, ale byl vyvíjen souběžně s ní. Na délku narostl o 307 mm na 4562 mm.
Sportovní charakter propůjčují novince vyvážené proporce včetně prodlouženého rozvoru z 2578 mm na 2637 mm a krátkým převisům karoserie.


Golf Variant TDI BlueMotion
Golf Variant bude nabízen ve výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline, zatímco TDI BlueMotion bude k dispozici ve výbavové linii Comfortline. Od ostatních verzí se liš vzhledem i technikou. S průměrnou spotřebou paliva 3,3 l/100 km je rozpoznatelný podle částečně uzavřené masky chladiče. Vzadu prozrazují identitu aerodynamické plochy na krajích zadního okna. Úsporný model vybaven aerodynamicky optimalizovanými kryty spodní části vozu a podběhů kol, pneumatikami s mimořádně nízkým valivým odporem a má světlou výšku sníženou o 15 mm.


Se systémem Start-Stop a multikolizní brzdou
Sériově je vybaven systémem Start-Stop a režimem rekuperace. Jako první kombi na světě ve své třídě disponuje novou multikolizní brzdou, která po nárazu vozidlo automaticky zpomaluje až do úplného zastavení, aby se zabránilo případným sekundárním kolizím. Již vstupní model má v sériové výbavě sedm airbagů, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu, automatickou klimatizaci Climatronic, výškově a podélně nastavitelný volant, elektronickou parkovací brzdu s funkcí Auto Ho nebo elektronickou uzávěrka diferenciálu XDS.

Na přání se dodává aktivní systém ochrany cestujících. V případě, že asistent rozpozná potenciální hrozbu nehody, napne automaticky bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce, aby bylo dosaženo nejlepší možné ochrany systémem airbagů a bezpečnostních pásů. Dojde-li k ještě kritičtější situaci, například s výraznou přetáčivostí nebo nedotáčivostí se zásahem ESC, zavře systém navíc boční okna a posuvné střešní okno. Při téměř zavřených bočních a střešních oknech mohou boční a hlavové airbagy poskytnout optimální oporu, a tím i nejlepší možný ochranný účinek.
Kromě toho budou nabízeny systémy jako Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City, adaptivní tempomat ACC, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, rozpoznávání únavy řidiče, sledování dopravního značení, nejnovější generace parkovacího asistenta s automatickým řízením ParkAssist a automatizované přepínání mezi tlumenými a dálkovými světlomety.
K tomu se druží další nové systémy, mezi něž patří progresivní řízení, volič jízdních režimů s až pěti programy (Eco, Sport, Normal, Individual a, v kombinaci s adaptivním tlumením DCC plus,a Comfort), nově vyvinutá ergonomická sportovní sedadla, v tomto segmentu rovněž nové tepelně a zvukově izolační sklo oken a nová generace informačních a zábavních systémů.


Sedm přeplňovaných motorů
V závislosti na zvoleném motoru přenáší hnací sílu v novém modelu Golf Variant pětistupňová nebo šestistupňová převodovka. Většinu motorů TSI a TDI lze kombinovat s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Zážehové motory dosahují výkonu 63 kW / 85 k, 77 kW / 105 k, 90 kW / 122 k a 103 kW / 140 k. Např. 1.2 TSI BlueMotion Technology s výkonem 77 kW spotřebuje v průměru 5,1 l/100 km (DSG: 5,0 l/100 km), a dokáže jet rychlostí až 193 km/h.
Golf Variant je extrémně úsporně poháněn samozřejmě i novými vznětovými motory o výkonu 77 kW / 105 k, 81 kW / 110 k, resp. 110 kW / 150 k. Díky spotřebě 3,3 l/100 km si označení „úsporný“ zaslouží nejen TDI BlueMotion s výkonem 81 kW / 110 k a spotřebou 3,3 l/100 km, ale dokonce i TDI s výkonem 110 kW / 150 k a točivým momentem 320 N.m se 4,2 l/100 km.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar