Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf R400 s výkonem 400 k

Potenciál Golfu, který debutoval přesně před 40 lety a vyvinul se v jeden z nejúspěšnějších automobilů na světě, umožňuje posunout hranice možného z hlediska sportovních výkonů ještě dál. Kam až (aktuálně), to VW demonstruje na autosalonu Auto China 2014 světovou premiérou studie Golf R 400.

V porovnání s Golfem R o výkonu 221 kW/300 k dosahuje Golf R 400 přesně o 100 k vyššího výkonu. Řidič tak má k dispozici 294 kW/400 k při 7200/min – tedy 200 k na litr zdvihového objemu. Tento specifický výkon dosahuje úrovně supersportovního vozu. Maximální točivý moment vzrostl o 70 na 450 N.m mezi 2400 a 6000/min. Výkonný agregát s geny soutěžního motoru WRC katapultuje vůz za 3,9 s na 100 km/h a dokáže jet až 280 km/h (elektronicky omezená).
Díky kompaktnímu vysokovýkonnému motoru (2.0 TSI), lehké dvouspojkové převodovce a nízké hmotnosti karoserie váží Golf R 400 včetně pohonu všech kol jen 1420 kg. Výkonová hmotnost: suverénních 3,55 kg/k.Číslice 400 symbolizuje výkon 400 k.

Pro všechny vozy Golf R je vzhledem k jejich mimořádným výkonovým rezervám typický trvalý pohon všech kol 4Motion, který spolupracuje s automatizovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG,alternativně ovládanou manuálně pákou voliče nebo tlačítky na volantu.
Pohon všech kol 4Motion, zdokonalený mj. mezinápravovou spojkou Haldex 5, je aktivní ještě dřív, než dojde k prokluzu kol. Systém upravuje svou činnost s předstihem v závislosti na příslušné jízdní situaci. Při nízkém zatížení nebo setrvačné jízdě je hnací síla přenášena především na přední nápravu, zadní náprava je odpojena. Toto základní nastavení šetří palivo. Zadní náprava Golfu R se však v případě potřeby plynule připojí během zlomku sekundy, a to prostřednictvím spojky Haldex, ovládané elektrohydraulickým olejovým čerpadlem.

Zatímco spojka Haldex plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, přebírají elektronické uzávěrky diferenciálů (EDS) integrované do elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) funkci uzávěrek nápravových diferenciálů. Kromě toho je vůz vybaven systémem XDS+ na přední a zadní nápravě, který při rychlejším průjezdu zatáčkou přibrzďuje vnitřní kola a podobně jako samosvorný diferenciál optimalizuje chování vozu při změně směru jízdy.
V neposlední řadě disponuje Golf R 400, podobně jako sériový model, funkcí „ESC Sport“. Tento systém je aktivován dvoustupňovým spínačem na středové konzole. Pokud řidič jednou krátce stiskne tlačítko, přepne se elektronicky řízený stabilizační systém ESC do režimu ESC Sport. Při velmi rychlé jízdě s častými zatáčkami zasahuje ESC později a umožňuje ještě agilnější jízdní vlastnosti. Je-li tlačítko ESC stisknuto déle než tři sekundy, dojde ke kompletní deaktivaci systému pro profesionální nasazení na závodním okruhu.
Sportovní podvozek, který má v porovnání se základním Golfem o 20 mm nižší světlou výšku, nemusel být pro použití ve studii podroben změnám díky svým velkým rezervám. Obě verze Golfu R mají vpředu vzpěry McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a vzadu modulární víceprvkovou nápravu. Identické jsou také pneumatiky s rozměrem 235/35 R 19. Nově byla vyvinuta jen kola z lehké slitiny.

Karoserie byla na každé straně rozšířena o 20 mm, aby bylo možné namontovat 19“ kola, posunutá vzhledem k větší hloubce zálisu kola mnohem blíž k okrajům vozu. Přední blatníky jsou nové a rozšířené – jako moderní interpretace legendárního modelu Rallye Golf G60 (od roku 1988). Podobně byly rozšířeny i zadní boční stěny nad podběhy kol. Charakteristickým prvkem profilu vozu jsou aerodynamické plochy ve spodní části po celém obvodu karoserie, vyrobené z uhlíkového kompozitu. O dokonalosti až do nejmenšího detailu svědčí vlákna viditelného uhlíkového kompozitu, která jsou šípovitě uspořádána ve směru jízdy, a podtrhují tak dynamiku. Vnější pohledové díly z uhlíkového kompozitu jsou zásadně opatřeny pouze matným lakem.
Mezi aerodynamickým prvkem z uhlíkového kompozitu a leskle černými křídly (a uvnitř těchto černých křídlových prvků) je ochranná mřížka, jejíž voštinová struktura – stejně jako mnoho dalších detailů studie Golf R 400 – připomíná závodní vozidla. Závodní spoilery po stranách vozidla přecházejí vzadu do difuzoru, který podobně jako přední křídlový prvek vyčnívá mírně z karoserie.
Golf R 400 byl individualizován také v interiéru. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou připravena závodní skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a otvory pro bezpečnostní pásy.
Extrémní Golf je lakován světlým metalickým odstínem „Silver flake“, s nímž kontrastují leskle „černé“ plochy střechy a kryty vnějších zpětných zrcátek ze skutečného uhlíkového kompozitu. Ze stejného materiálu, lakovaného čirým lakem, jsou vyrobeny z motoristického sportu adaptované aerodynamické spoilery (aerodynamické prvky po celém obvodě karoserie) a ozdobné prvky v interiéru.

VW 23.4.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar