Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf GTI s výkonem 230 k

U značky Volkswagen jsou písmena GTI již po více než tři desetiletí symbolem suverénní jízdní dynamiky. Na Ženevském autosalonu představuje VW nejnovější verzi modelu Golf GTI, která navazuje na tradici stejnojmenných předchůdců.

Pohon modelu GTI obstarává dvoulitrový přeplňovaný zážehový motor TSI s přímým vstřikováním benzinu, který je vyladěn na výkon 162 kW/220 k. Poprvé v historii bude nabízen přímo z výroby i ve verzi se zvýšeným výkonem, která nese označení GTI Performance. V této verzi je výkon zvýšen na 169 kW/230 k. Obě verze GTI se mohou pochlubit pozoruhodným točivým momentem 350 N.m. GTI zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a dosahuje 246 km/h (GTI Performance zvládne „sprint na sto“ za 6,4 s a může jet rychlostí až 250 km/h).
Obě varianty GTI jsou vybaveny systémem Start-Stop, splňují limity emisní normy EU6, která vstoupí v platnost od roku 2014, a s šestistupňovou mechanickou převodovkou spotřebují v normovaném cyklu 6,0 l benzinu na 100 km. Spotřeba GTI tak klesla v porovnání s předchůdcem o 18 procent. Modely GTI se šestistupňovou převodovkou DSG mají průměrnou spotřebu 6,4 l/100 km, resp. 6,5 l/100 km.
Sportovní charakter Golfu GTI se odráží v originálním designu předního a zadního nárazníku, doplněný tradičními červeně lakovanými brzdovými třmeny, dvěma chromovanými koncovkami výfuku a sportovním podvozkem. Exteriér kompaktního sportovního vozu boduje navíc 17“ koly GTI v designu Brooklyn s pneumatikami rozměru 225/45, bočními prahy, střešním spojlerem, difuzorem a ztmavenými zadními LED lampami (včetně LED osvětlení registrační značky).
Vizuální dojem z interiéru umocňují špičková sportovní sedadla čalouněná tkaninou s károvaným vzorkem „Clark“, černé čalounění stropu a červené osvětlení interiéru včetně osvětlených prahových lišt. K tomu se připojují sportovní prvky výbavy GTI, jako je sportovní volant, řadicí páka, sdružené přístroje, speciální ozdobné lišty a pedály včetně opěrky pro levou nohu z ušlechtilé oceli.
Volkswagen zaručuje posádce modelu Golf GTI dokonalou kombinaci komfortu a bezpečnosti také dalšími prvky výbavy, mezi něž patří kromě, progresivního řízení, a sledování únavy řidiče také audiosystém „Composition Media“, automatická klimatizace „Climatronic“, multifunkční volant a dešťový senzor. Sériově jsou k dispozici laky karoserie v odstínech „červená Tornado“, „černá“ nebo „bílá Pure“. Nový Golf GTI přijde na český trh na přelomu jara a léta tohoto roku, a to za cenu od 613 900 Kč.



Zavedení na evropský trh: květen 2013.
Debut první generace GTI: 1976.
Motor: čtyřválec TSI s přeplňováním a přímým vstřikováním
Objem: 1984 cm3
Vrtání/zdvih: 82,5/92,8 mm
Kompresní poměr: 9,8:1.
Výkon: 162 kW/220 k při 4500 až 6200/min
Točivý moment: 350 N.m při 1500 až 4400/min
Převodovka: šestistupňová mechanická převodovka; šestistupňová DSG
Kotoučové brzdy: vpředu s vnitřním chlazením 312 x 25 mm, vzadu 300 x 12 mm.
Spotřeba paliva: 6,0 l/100 km
Zrychlení 0-100 km/h: 6,5 s
Rychlost: 246 km/h.
Provozní hmotnost: 1351 kg


GTI Performance:
Výkon: 169 kW (230 k) při 4700 až 6200/min
Točivý moment: 350 N.m při 1500 až 4600/min
Uzávěrka předního diferenciálu
Kotoučové brzdy: vpředu s vnitřním chlazením 340 x 30 mm, vzadu s vnitřním chlazením 310 x 22 mm.
Zrychlení 0-100 km/h: 6,4 s
Rychlost: 250 km/h.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar