Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf GTD - nejsilnější GTD

Extrémně úsporný, přitom však mimořádně dynamický – to jsou vlastnosti, jimiž Golf GTD vzbuzuje již po tři desetiletí nadšení u svých příznivců. Na Ženevském autosalonu představil VW nejnovější verzi s motorem TDI o výkonu 184 k.

První Golf GTD přinesl v roce 1982 revoluci do segmentu kompaktních osobních vozů poháněných vznětovým motorem díky svému turbodieselu, sportovnímu nastavení a výbavě individualizované ve stylu Golfu GTI. Letos následuje na základě sedmé generace Golfu nejsilnější GTD všech dob. S výkonem 135 kW/184 k má nový Golf GTD charakter dynamického a zároveň úsporného vozu. Volkswagen s nejvyšší rychlostí 230 km/h spotřebuje ve verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou 4,2 litru nafty na 100 kilometrů. V kombinaci s šestistupňovou převodovkou DSG, dodávanou na přání, činí spotřeba 4,7 l/100 km Pozoruhodný je také jeho točivý moment 380 N.m, který je k dispozici již od 1750 otáček za minutu.
Po vizuální stránce o sobě nový Golf GTD dává vědět ztmavenými zadními světly LED včetně osvětlení registrační znaky diodami LED a chromovanou dvojitou koncovkou výfukové soustavy. Celkový dynamický dojem završují 17“ kola GTD s pneumatikami rozměru 225/45, boční prahy, difuzor, sportovní podvozek a střešní spoiler.
Mnoho prvků GTD vtiskuje nezaměnitelnou tvář také interiéru: Kromě špičkových sportovních sedadel potažených tkaninou s károvaným vzorem (Clark), černého čalounění stropu, sportovního volantu, pedálů a opěrky nohy z ušlechtilé oceli mezi ně patří také hlavice řadicí páky GTD, ozdobné lišty GTD a sdružené přístroje GTD. K tomu se řadí výbava, jako je progresivní řízení, bílé dekorační osvětlení, automatická klimatizace „Climatronic“, audiosystém „Composition Media“ vč. bluetooth handsfree, loketní opěrka, tempomat, dešťový senzor a senzor rozpoznání únavy. Standardně jsou pro Golf GTD k dispozici laky karoserie „červená Tornado“, „černá“ nebo „bílá Pure“. Nový Golf GTD bude do České republiky dodáván v 3dveřovém provedení, cena nebyla prozatím stanovena.



Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec TDI
Objem: 1968 cm3
Vrtání/zdvih: 81,0/95,5 mm
Kompresní poměr: 15,8:1
Výkon: 135 kW/184 k při 3500 až 4000/min
Točivý moment: 380 N.m při 1750 až 3250/min
Převodovka: šestistupňová mech.; DSG
Spotřeba paliva (mechanická převodovka): 4,2 l/100 km
Zrychlení (mechanická převodovka) 0-100 km/h: 7,5 s Nejvyšší rychlost 230 km/h.
Provozní hmotnost: 1377 kg

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar