Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Golf GTD - nejrychlejší TDI

Extrémně úsporný a přitom mimořádně dynamický – to jsou vlastnosti, jimiž Golf GTD vzbuzuje již po tři desetiletí nadšení u svých příznivců. Na Ženevském autosalonu představí Volkswagen nejnovější verzi TDI o výkonu 135 kW/184 k.

První Golf GTD přinesl v roce 1982 revoluci do segmentu kompaktních osobních vozů poháněných vznětovým motorem díky svému turbodieselu, sportovnímu nastavení a výbavě individualizované ve stylu Golfu GTI. Letos následuje na základě sedmé generace Golfu nejsilnější GTD všech dob. S výkonem 135 kW/184 k má charakter dynamického a zároveň úsporného vozu pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Volkswagen s nejvyšší rychlostí 230 km/h spotřebuje ve verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou pouhých 4,2 litru nafty na 100 kilometrů.
V kombinaci s šestistupňovou převodovkou DSG, dodávanou na přání, činí spotřeba 4,7 l/100 km. Pozoruhodný je také jeho točivý moment 380 N.m, který je k dispozici již od 1750/min.
Po vizuální stránce o sobě nový Golf GTD dává vědět ztmavenými zadními světly LED včetně osvětlení registrační znaky diodami LED a chromovanou dvojitou koncovkou výfukové soustavy. Celkový dynamický dojem završují 17“ kola GTD s pneumatikami rozměru 225/45, boční prahy, difuzor, sportovní podvozek a střešní spoiler.
Mnoho markantních prvků GTD vtiskuje nezaměnitelnou tvář také interiéru: Kromě špičkových sportovních sedadel potažených tkaninou s károvaným vzorem („Clark“), černého čalounění stropu, sportovního volantu, pedálů a opěrky nohy z ušlechtilé oceli mezi ně patří také hlavice řadicí páky GTD, ozdobné lišty GTD a sdružené přístroje GTD. K tomu se řadí výbava, jako je progresivní řízení, bílé dekorační osvětlení, automatická klimatizace „Climatronic“, audiosystém „Composition Media“ vč. bluetooth handsfree, loketní opěrka, tempomat, dešťový senzor a senzor rozpoznání únavy.


Základní technické údaje

Motor: Vznětový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním
Objem:1968 cm³
Vrtání/zdvih: 81,0/95,5 mm
Kompresní poměr 15,8:1.
Výkon: 135 kW (184 k) při 3500 až 4000/min
Toč.moment: 380 N.m při 1750 až 3250/min
Převodovka: šestistupňová přímo řazená, alt. šest.dvouspojková převodovka DSG
Spotřeba paliva: 4,2 l/100 km
Zrychlení 0-100 km/h: 7,5 s
Rychlost: 230 km/h.
Provozní hmotnost: 1377 kg

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar