Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen GTE jako hybridní plug-in

Volkswagen je prvním výrobcem automobilů na světě, který v jedné modelové řadě nabízí všechny v současnosti důležité druhy pohonu. Nejnovějším přírůstkem je nový Golf GTE s hybridním pohonem s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid), a doplňuje tak modelovou řadu Golf o pátý druh pohonu.

Golf GTE se vyznačuje průměrnou spotřebou 1,5 l/100 km (emise CO2: 35 g/km) a dojezdem 50 kilometrů v čistě elektrickém režimu; celkový dojezd Golfu GTE, který disponuje výkonem 150 kW/204 k, činí 939 kilometrů.
GTI, GTD, GTE.
Typové označení Golf GTE stojí v jedné řadě se zkratkami GTI a GTD – dvěma sportovními ikonami modelové řady Golf. GT znamená Gran Tourismo a je synonymem sportovních vlastností. První GTI se stalo v roce 1976 prototypem této třídy a dnes je GTI nejúspěšnějším kompaktním sportovním vozem na světě. Písmeno „I“ ve zkratce GTI znamenalo a znamená elektronicky řízené vstřikování. Model GTD propojil poprvé v roce 1982 koncept GT se vstřikováním nafty. Zrodil se tak druhý bestseller v rodině GT. V roce 2013 byly představeny nejnovější verze obou sportovních Golfů, GTI a GTD. A nyní, v roce 2014, realizuje Volkswagen sportovní filozofii GT v kompaktní třídě třetím modelem Golf GTE.
Golf GTE je poháněn dvěma motory: přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI s výkonem 110 kW/150 k a elektromotorem s výkonem 75 kW/102 k. Oba motory dávají dohromady celkový výkon 150 kW/204. Je-li elektromotor používán jako jediný zdroj hnací síly, může jet Golf GTE rychlostí až 130 km/h. Při využití plného výkonu jednotky TSI zvládne GTI sprint z 0 na 100 km/h za 7,6 s. Na německé dálnici nebo na závodním okruhu dosáhne tento Volkswagen nejvyšší rychlosti 217 km/h. Význam tohoto ukazatele je však až druhořadý. Pozoruhodnější je suverénní hnací síla spojení zážehového a elektrického motoru, která propůjčuje Golfu GTE křídla díky maximálnímu točivému momentu 350 N.m. První „GTE“ mezi hybridními modely s vnějším dobíjením se právě touto dynamikou odlišuje od všech konkurentů ve své třídě.
Kdo překonává každý den převážně jen krátké vzdálenosti, může v případě potřeby jezdit po celý týden s čistě elektrickým pohonem a nulovými emisemi. Večer stačí vždy jen připojit kabel pro dobíjení akumulátoru do běžné domácí elektrické zásuvky a 100% kapacity je dosaženo během cca 3,5 . Je-li akumulátor dobíjen prostřednictvím nástěnné dobíječky Wallbox (pro domácí garáž) nebo na veřejné dobíjecí stanici, stačí pro 100% nabití cca 2,5 h. Díky inteligentním možnostem řízení může řidič i na delších trasách zajistit, aby měl Golf GTE pro závěrečný úsek cesty.
Elektromotor je napájen z vysokonapěťového lithium-iontového akumulátoru s kapalinovým chlazením a kapacitou 8,8 kWh. Akumulátor je dobíjen prostřednictvím zásuvky za logem VW v masce chladiče. Akumulátor váží 120 kg, celý Golf GTE 1524 kg.

Hnací síla je přenášena prostřednictvím automaticky řadicí a pro hybridní systém speciálně vyvinuté šestistupňové převodovky DSG s trojitou spojkou. Elektromotor je integrován do skříně převodovky. Mezi další komponenty hybridního pohonu patří mimo jiné výkonová elektronika (přeměňuje stejnosměrný proud z akumulátoru na střídavý proud pro elektromotor) a dobíječka. Optimální funkci brzdové soustavy a klimatizace, s minimální spotřebou energie, zajišťují i v režimu elektrické jízdy elektromechanický brzdový posilovač a elektrický kompresor klimatizace.
Golf GTE nabízí různé režimy jízdy s intuitivním ovládáním. Například stisknutím tlačítka E-Mode přejde řidič záměrně do režimu elektrické jízdy, v němž je Golf GTE vozem s nulovými emisemi. GTE dokáže jet s čistě elektrickým pohonem rychlostí až 130 km/h. Maximální dojezd v čistě elektrickém režimu E-Mode činí 50 km (při plně nabitém akumulátoru a v závislosti na venkovní teplotě a jízdním stylu). Tlačítkem GTE přejde řidič do stejnojmenného režimu GTE-Mode, čímž probudí k životu mimořádně sportovní duši.
Jak již bylo uvedeno, uzavírá Volkswagen s modelem Golf GTE kruh, který zahrnuje všechny v současnosti důležité systémy pohonu.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar