Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Beetle - výbavy sériové a na přání

Jak jsme psali minulý týden, na českém trhu je nebývalý zájem o nový Volkswagen Beetle, jehož prodej byl právě zahájen. Dnes přinášíme další doplňující informace týkající se především výbav

voje boční dveře se otvírají do velkého úhlu. Jako jediný VW je Beetle vybaven kulatými světlomety, na přání v bi-xenonovém provedení. V projekčním modulu se používají xenonové výbojky bez obsahu rtuti s příkonem 25 W. V kombinaci s bi-xenonovými světlomety jsou světlomety pro denní svícení navíc tvořeny 15 diodami LED.
Víko zavazadlového prostoru se otvírá vzhůru včetně zadního okna a uvolňuje přístup do „kufru“ (objem 310 až 905 litrů). Pro Beetle Basic dodává VW 16“ kola, jejichž kryty s šesti dvojitými paprsky působí jako kola z lehké slitiny. Beetle ve výbavě Design vyjíždí na 16“ kolech z lehké slitiny typu Whirl s 10 paprsky. Tato kola si mohou zájemci o výbavovou linii Beetle Basic zvolit na přání. Kdo se rozhodne pro výbavu Sport s 17“ kolech typu Spin,která jsou exkluzivně nabízena pro Beetle Sport.
Součástí sériové výbavy je elektronický stabilizační systém ESP a cestující jsou chráněni soustavou šesti airbagů. Karoserie je z pozinkovaných plechů spojených z velké části laserovým svařováním.
Jedinečný je také interiér. Přístrojová deska spojuje inovativní technologie a ovládací prvky s lakovanými plochami a odkládací schránkou před sedadlem spolujezdce. Charakteristické je tvarové řešení a barevné kombinace na přístrojové desce. U Beetle Basic je ozdobný panel v černé nemetalické barvě. Ve výbavě Beetle Design má odstín příslušného laku karoserie. Kdo se rozhodne pro Sport, dostane obložení ve stylu uhlíkového kompozitu. Beetle Basic sází na černé horní části výplní dveří se zrnitou povrchovou úpravou a titanově černé ozdobné prvky na volantu
Vlevo vedle volantu je malý otočný ovladač pro nastavení intenzity osvětlení přístrojů, ale (na přání) i jeden ovladač s polohami „o“, „r“, „w“ a „b“. Tím se mění barvy dekoračního osvětlení mezi červenou, bílou a modrou.
Beetle třetí generace se vyznačuje kompletně přepracovaným uspořádání interiéru. Jestliže řidič Brouka se vzduchem chlazeným motorem seděl nízko a v New Beetle se cítil kvůli daleko vpředu umístěnému čelnímu oknu spíše jako šofér, mohou se majitelé nového modelu těšit na sportovnější zážitky z řízení. Vše padne jako ulité
Novinka má šířku 1808 mm (plus 84 mm), výšku 1486 mm (minus 12 mm) a délku 4278 mm (plus 152 mm). Díky prodloužené délce je i oblouk střechy protažený, čelní okno posunuto dozadu a záď sleduje kontury prvního Brouka. Novou dominantou jsou střešní C-sloupky. Vývojový tým zároveň zvětšil rozchod kol (vpředu 1578 mm/plus 63 mm, vzadu 1544 mm/plus 49 mm) a rozvor (2537 mm/plus 22 mm).
Čtyřmístný Beetle je vpředu vzhledem k nepřítomnosti střechy ve tvaru kupole jako u předchůdce o trochu nižší. Přesto nabízí výšku stropu nad sedákem 1044 mm místo 1082 mm. Více prostoru mají cestující na zadních sedadlech také pro nohy – 831 mm. Citelného zvětšení se dočkala také šířka interiéru (vpředu: 1459 mm / vzadu: 1308 mm).
Kromě standardních sedadel se do modelů Beetle Sport montují „sportovní sedadla“ Protože Beetle využívá platformu technicky úzce spřízněnou s Golfem VI (zkrácená o 50 mm), zvětšily se i hodnoty rozchodu kol a s nimi i šířka zavazadlového prostoru. Mezi podběhy lze nyní využívat ložnou plochu širokou 960 mm. Délka zavazadlového prostoru činí při vzpřímených opěradlech zadních sedadel 737 mm, se sklopenými opěradly 1493 mm.
Ve spojení s výbavami Basic a Design“ lze objednávat dva základní motory, vznětový a zážehový, oba s výkonem 77 kW / 105 k. Všechny 3 výbavy lze kombinovat se dvěma prostředními výkonovými stupni (TDI se 103 kW / 140 k a TSI se 118 kW / 160 k). Vrcholný motor (TSI se 147 kW / 200 k) je nabízen exkluzivně pro verzi „Sport“.
Každý Beetle je vybaven elektronickým stabilizačním systémem ESP (včetně ABS, brzdového asistenta, EDS, ASR a stabilizace přívěsu), světlomety pro denní svícení, opěrkami hlavy na všech sedadlech s nastavitelnou výškou ve velkém rozsahu, tříbodovými bezpečnostními pásy (vpředu s předpínači), úchyty ISOFIX na zadní lavici pro připevnění příslušných dětských sedaček, čelními airbagy, kombinovanými hlavovými a bočními airbagy pro řidiče a spolujezdce, odrazkami ve dveřích a automatickým zapnutím výstražných blikačů při maximálním brzdění.

Panoramatické střešní okno
Lze ho vyklopit nebo zcela otevřít. Přesné označení proto zní výklopné a posuvné panoramatické střešní okno. Prosklená plocha je o 80 procent větší než u předchůdce. Determální sklo střešního okna odráží do okolí 99 procent ultrafialového záření a 92 procent tepla. Nijak neomezuje výšku interiéru, protože se otvírá směrem ven. Při otevřené střeše chrání interiér před nepříjemným vířením vzduchu speciální deflektor.


Rádio s přehrávačem CD a navigační systémy
Volkswagen se rozhodl vykročit novými cestami a do nabídky zařadil všechny systémy, jako u modelů Golf, Jetta nebo Passat. Novinka je sériově vybavena velmi dobrým audiosystémem RCD 310 s 8 reproduktory Vrcholným audiosystémem je RCD 510 s integrovaným měničem CD, čtečkou paměťových karet SD a dotykovým displejem.
Beetle může být na přání vybaven zvukovou aparaturou Fender. Kdo se pro ni rozhodne, získá zároveň dekorační osvětlení interiéru nastavitelné ve třech barvách (bílá, červená, modrá).


Bezklíčový systém Keyless Access
Poprvé může být Beetle vybaven bezklíčovým zamykacím a startovacím systémem Keyless Access, Klasickým prvkem jsou na přání dodávané přídavné ukazatele nad ovládacím panelem ( ukazatel teploty motorového oleje, stopky a ukazatel plnicího tlaku). V modelech Beetle objednaných se systémem ParkPilot je na displeji rádia s přehrávačem CD nebo rádia s navigačním systémem symbolicky zobrazováno vozidlo seshora s případnými překážkami před a za vozidlem.


Brouk alias Beetle ještě nikdy nebyl tak úsporný. Nejlepším příkladem je Beetle 1.6 TDI o výkonu 77 kW / 105 k. Tato vznětová verze ve spojení s paketem BlueMotion Technology (systém Start-Stop, rekuperace) spotřebuje pouhých 4,3 l/100 km, a je tak nejúspornějším Broukem, který byl kdy vyroben. V porovnání s předchůdcem byla spotřeba snížena o 20 procent.









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar