Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Václav Pech měl v Krumlově pech

Pokud by se v letošním roce podařilo posádce EuroOil – invelt teamu na Rallye Český Krumlov zvítězit, měla by na svém kontě tři vítězství v řadě na této rallye. Celé dva dny se o to Pech s Uhlem ve voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo snažili, ale v cíli je od vítězství dělilo jen 4,7 vteřiny.

„Od začátku soutěže jsme jeli naplno a viděli jsme, že máme na to bojovat o vítězství. První etapu jsme vyhráli před Honzou Kopeckým o 6,6 s. Bylo ale jasné, že rozhodovat se bude v sobotu na těžkých zkouškách „Malonty“ a „Lipno“,“ popisuje úvod sedminásobný mistr ČR v rallye Václav Pech jun.

V sobotu se vyplnila předpověď meteorologů a nad jižními Čechami se zatáhlo. Nejprve mírný déšť postupně sílil, až se v závěru soutěže změnil doslova v liják. „Bez jakéhokoliv taktizování jsme v sobotu ráno s Petrem zkusili navázat na tempo z předchozího dne a vítězství na první rychlostce Kohout nás dost povzbudilo. Měli jsme skvělé informace o stavu tratě od táty s Jardou Palivcem a byly před námi 21 km dlouhé Malonty. Věděl jsem, že Honza Kopecký tady před soutěží hodně testoval a bylo mi jasné, že se pokusí zaútočit. Jeli jsme znovu na absolutní hraně, neudělali jsme chybu a v cíli Malont jsme byli o tři desetiny sekundy rychlejší. Uvědomovali jsme si, že takto vyrovnaný souboj na těžké a rozbahněné trati rozhodne jedna jezdecká chybička,“ říká Václav Pech jun. o desetinovém souboji s Janem Kopeckým.

Ti, kteří si dobře pamatují loňský ročník Rallye Český Krumlov, museli mít pocit, že se v závěru rallye jedná o jeho kopii, pouze v opačném gardu. Před poslední zkouškou se spustil silný déšť a Pech s Uhlem měli před svými soupeři k dobru 10,6 vteřiny. „Náskok před poslední rychlostkou v takto těžkých podmínkách neznamenal mnoho a museli jsme jet stále naplno. Bohužel jsem v úplném závěru, asi 1,5 kilometru před cílem, udělal chybu. Za zatáčkou tekl proud vody, který jsem špatně odhadl, miník se na něm postavil a sklouzl dál než jsem čekal. Levá kola se dostala na trávu, pak už jsme jeli jako na sáních až na protilehlou rozbahněnou louku. To by nebyl až takový problém, ale v blátě se auto zahrabalo a museli nás tlačit diváci, abychom se dostali zpět na trať.

Děkuji a zároveň se jim omlouvám, protože jsem je dost nahodil blátem. Chyba v závěru rallye mě moc mrzí, přišli jsme o vítězství v dobře rozjeté soutěži, ale myslím si, že po sportovní stránce to byl pro nás s Petrem, ale i pro Honzu Kopeckého s Pavlem Dreslerem, úžasný závod. Jeli jsme naplno celou soutěž a bojovali o desetiny vteřin. Takto vybojovaného druhého místa si cením víc, než nějakého vítězství tři minuty před soupeři. Přesto bych se za tu chybu v poslední erzetě raději neviděl,“ uzavírá Václav Pech jun.


PR 26.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar