VW Golf Variant TGI BlueMotion na CNG
Nový Volkswagen Golf Variant TGI slaví světovou premiéru na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. TGI označuje motory Volkswagen na zemní plyn a společně s TSI a TDI patří mezi pilíře strategie značky Volkswagen.
Čtyřválcový motor modelu Golf Variant TGI BlueMotion o výkonu 81 kW/110 k spaluje jak zemní plyn, tak benzin. Díky přeplňování a přizpůsobení motoru plynnému palivu lze využít vysoké oktanové číslo 130 čistého zemního plynu. Výsledkem je mimořádně úsporný pohon s extrémně nízkou spotřebou 3,5 kg CNG/100 km. Náklady na palivo pro ujetí vzdálenosti 100 kilometrů tedy činí pouhých 89 Kč (při průměrné ceně zemního plynu 25,40 Kč/kg k 1.8.2013).
Golf a právě představený Golf Variant jsou první dva vozy s pohonem na zemní plyn postavené na základě nové modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Modely jsou koncipovány nejen pro konvenční motory, ale i pro všechny další nově vyvíjené řady agregátů s modulární konstrukcí, od hybridních systémů a pohonu na zemní plyn až po komponenty čistě elektrického pohonu.
Motory na zemní plyn mají o 25 procent nižší emise CO2 než srovnatelné motory na benzin. Použitím bioplynu lze emise CO2 snížit dokonce o 80 procent. Například v Německu se bioplyn prodává již dnes na 177 plnicích stanicích CNG a průměrný podíl bioplynu na prodeji zemního plynu jako paliva činí 20 procent.
Přechod na vozidlo poháněné zemním plynem není v současnosti spojen s žádnými ústupky – ani v oblasti komfortu, výkonu nebo z důvodu krátkého dojezdu. V Německu lze doplnit nádrže na zemní plyn na 920 místech, v České republice je v provozu již 47 plnicích stanic CNG. Sériová nádrž na benzin prodlužuje celkový dojezd na téměř 1400 km. Při provozu na zemní plyn lze ujet vzdálenost přibližně 430 km – a to mimořádně hospodárně, protože náklady na palivo činí přibližně pouhých 89 Kč na 100 kilometrů.
Golf a právě představený Golf Variant jsou první dva vozy s pohonem na zemní plyn postavené na základě nové modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Modely jsou koncipovány nejen pro konvenční motory, ale i pro všechny další nově vyvíjené řady agregátů s modulární konstrukcí, od hybridních systémů a pohonu na zemní plyn až po komponenty čistě elektrického pohonu.
Motory na zemní plyn mají o 25 procent nižší emise CO2 než srovnatelné motory na benzin. Použitím bioplynu lze emise CO2 snížit dokonce o 80 procent. Například v Německu se bioplyn prodává již dnes na 177 plnicích stanicích CNG a průměrný podíl bioplynu na prodeji zemního plynu jako paliva činí 20 procent.
Přechod na vozidlo poháněné zemním plynem není v současnosti spojen s žádnými ústupky – ani v oblasti komfortu, výkonu nebo z důvodu krátkého dojezdu. V Německu lze doplnit nádrže na zemní plyn na 920 místech, v České republice je v provozu již 47 plnicích stanic CNG. Sériová nádrž na benzin prodlužuje celkový dojezd na téměř 1400 km. Při provozu na zemní plyn lze ujet vzdálenost přibližně 430 km – a to mimořádně hospodárně, protože náklady na palivo činí přibližně pouhých 89 Kč na 100 kilometrů.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout