Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf „7“ - pokroková technika, bohatá výbava, dobrá cena

Asi jako jeden z mála českých novinářů můžu s klidem prohlásit, že jsem seděl ve všech sedmi generacích vozů Volkswagen Golf, včetně úplně první. V roce 1974 s ním přijel totiž na Rallye Vltava jeden z nejlepších rakouských jezdců Georg Fischer a my jsme s ním jezdili po rychlostních zkouškách.

V tu dobu se jednalo o absolutní novinku, o které u nás prakticky nikdo nevěděl a už vůbec nikdo nemohl tušit, že dodnes bude vyrobeno 29 milionů Golfů šesti generací. A nyní přichází na český trh sedmá generace, jen pár týdnu po premiéře na autosalonu v Paříži. Do roku 2018 chce VW vyrobit jeden milion Golfů včetně všech derivátů. Některé se objeví ještě letos jako verze 4Motion, jiné – Variant, BlueMotion a další v příštím roce atd.
Jen málokterý automobil se může pochlubit tak nadčasovým designem jako právě Golf, který si svoje kompaktní tvary zachovává už od roku 1974, samozřejmě dneska už v hodně zaoblené podobě a také mnohem dynamičtější. Není divu, že se stal etalonem nižší střední třídy.
Sedmá generace nepatrně změnila rozměry. Je o 56 mm delší (4255 mm) a o 13 mm širší (1799 mm). Ale především se snížila výška o 28 mm na 1476 mm, což přispělo k nižšímu koeficientu odporu vzduchu 0,29, což je stejná hodnota jako má Porsche 911 Carrera. Přední i zadní přesah je nyní kratší, zatímco rozvor se prodloužil o 59 mm na 2637 mm. U nového Golfu se také podařilo snížit hmotnost o sto kilogramů, přičemž 37 kg u karosérie, 26 kg na podvozku, 22,5 kg na agregátech, 3 kg na elektronice a 12 kg u výbavy. Všechny tyto aspekty vedou pochopitelně ke snížení spotřeby.
Zákazník má na výběr zážehové motory 1.2 TSI – 63 kW (5MT) a 77 kW, 1.4 TSI – 83 kW (CNG) a 90 kW, 1.4 ACT (s vypínám válců) – 103 kW Ze vznětových motorů je na výběr 1.6 TDI – 66 kW a 77 kW (oba 5MT) nebo 2.0 TDI – 119 kW. Všechny, až na zmíněné výjimky, jsou kombinovány se šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou. My jsme si vyzkoušeli právě 1.2 TSI (77 kW) a 1.4 TSI (90 kW )a musíme říct, že asi budou patřit mezi hodně žádané.
VW Golf sedmé generace se může pochlubit mnoha moderními technogiemi, z nichž řada se objevuje jen u vozů vyšších tříd a v Golfu mají premiéru. Protože se k novince ještě vrátíme podrobným popisem, tak dnes jen ve stručnosti.
Mezi „high“patří například sedadla ergoActive (pro vyšší postavy nebo ty, kdo mají potíže se zády), adaptivní tempomat ACC včetně Font assist a City break (zabraňuje kolizím do 30 km/h), Park pilot (pro automatické parkování), dynamický asistent světel, systém sledování únavy, systém hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek, vypínání válců, spojka Haldex V, systém Pre Crash (připraví posádku na případnou nehodu). Světovou novinkou je multifunkční brzda, anev funkce automatického brzdění při při vícenásobných kolizí. V případě, že do vozu narazí jiný automobil zezadu, tak bývá vůz odmrštěn dopředu. V tomto případě ve zlomku sekundy, během 15 milisekund systém zareaguje a zpomalí auto na 10 km/h, aby si řidič uvědomil co může udělat.
Řidič si také může vybrat z pěti jízdních režimů - Eco, Sport, Normal, Individual a Comfort. Režimy mění charakteristiku posilovače řízení, převodovky DSG, adaptivních tlumičů DCC, případně klimatizace. Všechny modely mají elektronickou parkovací brzdu, včetně funkce Auto Hold pro snadný rozjezd v kopci.

K VW Golf sedmé generace se vrátíme v příštích dnech


Příklady cen
TypVýkon (kW)PřevodovkaVýbavaCena
1.2 TSI635MTTrendline339 900 Kč
1.4 TSI906MTComfortline418 900 Kč
1.6 TDI665MTTrendline395 900 Kč
2.0 TDI110DSGHighline592 900 Kč




J.Lasík 1.11.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar