Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Caddy Cross také jako 4MOTION

Volkswagen Užitkové vozy doplňuje novým modelem Cross Caddy rodinu mimořádně oblíbených a úspěšných lifestylových modelů Cross, postavených dosud na základě osobních modelů Polo, Golf a Touran.

Černé lemy kolem podběhů kol, černé boční prahy a černé spodní hrany předních a zadních nárazníků vytvářejí robustní vzhled. Černé doplňky výrazně vystupují z ploch lakovaných v barvě karoserie a vizuálně tvoří jeden celek s bočními prahy. Stříbrně zbarvené ochranné panely spodní části vozu vpředu a vzadu a boční ochranné lišty na bočních prazích završují terénní charakter.
Cross Caddy navíc usnadňuje každodenní řízení sériově dodávaným tempomatem, asistentem pro rozjezd do kopce Hill Hold a paketem Světlo a výhled. Dodává se výhradně s krátkým rozvorem v pětimístném i sedmimístném provedení.
Výjimku tvoří skříňová verze, která je dvoumístná. Pro přepravu zboží poskytuje nákladový prostor o objemu 3,2 m3. Je přístupný jak zezadu, tak i z obou stran posuvnými dveřmi. Sériově montované zadní výklopné víko může být nahrazeno asymetricky dělenými křídlovými dveřmi, po jejichž otevření je přístupný nákladový prostor vysoký 1116 mm a široký až 1558 mm. Šířka mezi podběhy je 1170 mm. Kromě jedinečného vnějšího designu a sériově dodávaného elektrického a vizuálního paketu se mohou zájemci o skříňovou dodávku Cross Caddy rozhodnout také pro paket výbavy „Cross“, s nímž se skříňová verze přibližuje z hlediska výbavy osobní variantě. Součástí sériové výbavy je ESC a airbag řidiče.

V osobní verzi má ve výbavě kromě nejnovější generace ESC rovněž čelní, boční a okenní airbagy, úchyty Isofix na vnějších sedadlech ve druhé řadě, světlomety pro denní svícení a vyjímatelnou druhou řadu sedadel. Dále centrální zamykání s dálkovým ovládáním, odkládací přihrádky před druhou řadou sedadel a výškově i podélně nastavitelný bezpečnostní sloupek řízení.
V nabídce na přání je např. parkovací asistent, který nabízí automatizované parkování, a to nejen na podélně orientovaná parkovací místa, ale i do mezer kolmých k vozovce. Systém lze aktivovat při rychlosti až 40 km/h stisknutím tlačítka na středové konzole.
Během parkování s parkovacím asistentem je rychlost vozidla omezena na 7 km/h. Systém dokáže aktivně brzdit, hrozí-li kolize s překážkou. Odpovědnost za brzdění zůstává na řidiči, protože funkce brzdění parkovacího asistenta nemůže zabránit poškození ve všech myslitelných situacích. Manévrování zjednodušují parkovací senzory vpředu a vzadu. Na základě jejich signálů je na barevném displeji příslušného rádia nebo rádia s navigačním systémem graficky zobrazována situace kolem vozidla při pohledu z výšky.
Na výběr je široká paleta motorů. Zážehové motory reprezentují dva přeplňované čtyřválce TSI 1.2 s přímým vstřikování benzinu o výkonu 63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k. Vznětové motory se dodávají ve výkonových stupních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Všechny turbodiesely pracují s přímým vstřikováním common rail a vyznačují se tichým během a hospodárným provozem. Motor TDI o výkonu 75 kW/102 k může být kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG, zatímco šestistupňová převodovka DSG je alternativou pro TDI 103 kW/140 k a exkluzivním partnerem výkonnějšího TDI 125 kW/170 k. V nabídce nechybí ani paket BlueMotion Technology v kombinaci s : TSI 77 kW/105 k, TDI 55 kW/75 k, TDI 75 kW/102 k (s nebo bez DSG) a TDI 103 kW/140 k (s nebo bez DSG, bez 4MOTION).

Pod označením „EcoFuel“ se skrývají motory na zemní plyn. Čtyři nádrže pojmou 26 kg zemního plynu, překvapí pozoruhodně nízkou spotřebou pouhých 5,7 kg zemního plynu na 100 km. Dojezd na zemní plyn tak činí cca 450 kilometrů. Po vyprázdnění nádrží na zemní plyn přejde motor o výkonu 80 kW/109 k automaticky na spalování benzinu z 13litrové nádrže.
V nabídce nechybí ani verze na LPG. Cross Caddy BiFuel snižuje spotřebu paliva a emise: čtyřválec 1,6 litru o výkonu 75 kW/102 k ve skříňové verzi má kombinovanou spotřebu 10,3 litru LPG na 100 km. I při provozu na benzin zůstává provoz hospodárný díky hodnotě průměrné spotřeby 8,0 l/100 km. Přídavná nádrž na LPG má objem 44 litrů a je umístěna pod podlahou a společně s nádrží na benzin o objemu 60 litrů ujede přes 1100 km, v režimu na LPG je dojezd cca 430 kilometrů.

Cross Caddy 2.0 TDI (81 kW a 103 kW) je rovněž nabízen s pohonem všech kol. Systém 4MOTION rozděluje hnací sílu nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex. Kromě čtvrté generace elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex se verze 4MOTION liší rovněž dvoudílným spojovacím hřídelem, zadním diferenciálem, upravenou výfukovou soustavou, speciální palivovou nádrží (rozdělenou na dvě propojené části po obou stranách spojovacího hřídele) a výztuhami podélníků v zadní části karoserie.

Cross Caddy lze objednat se všemi motory dosud nabízenými pro model Caddy. V akční nabídce nabízíme 31.8.2013 vybrané motorizace s cenovým zvýhodněním pro zákazníka ve výši 72 600 Kč s DPH:

1.2 TSI 77kW s cenou 484 391 Kč s DPH
1.6 TDI 55kW s cenou 475 155 Kč s DPH
1.6 TDI 75kW s cenou 533 745 Kč s DPH
2.0 TDI 4Motion 81kW s cenou 612 048 Kč s DPH




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar