Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris Hybrid - za volantem v Holandsku

V nizozemském Amsterdamu a v jeho okolí probíhá v těchto dnech celosvětová prezentace nové Toyoty Yaris Hybrid, jenž se začne u nás oficiálně prodávat v nejbližších dnech. Ale už dnes eviduje Toyota v ČR na sedm desítek objednávek.

Při testovacích jízdách jsme najezdili zhruba dvě stovky kilometrů, jak ve městě tak i v překrásně krajině mezi kanály a větrnými mlýny. První překvapení Vás čeká jakmile vůz nastartujete stisknutím tlačítka. Neslyšíte totiž žádný hluk motoru, a jste na pochybám, zda jste vůbec nastartovali. Jakmile ale dáte volicí páku samočinné převodovky do polohy D, tak se rozjedete, opět zcela bezhlučně. Než si zvyknete, tak si možná párkrát vypnete motor. Rozjezd je plynulý bez výraznější akcelerace, teprve po několika sekundách „přijde ke slovu“ zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 74 k.
Nový Yaris Hybrid jako první používá osvědčenou technologii pohonu Hybrid Synergy Drive (HSD) po downsitzingu, která představuje průlom v prostorovém uspořádání. Nová konstrukce hnací jednotky byla uzpůsobena tak, aby se vešla do kompaktní karosérie. Všechny klíčové součásti pohonu HSD se zmenšily a odlehčily přičemž nádrž i akumulátory jsou pod zadními sedaly a díky tomu se objem kufru 286 litrů nezměnil. Hybridní soustava spojuje zážehový motor 1,5 s lehčím a menším elektromotorem, nápravou typu transaxle, invertorem a modulem s akumulátory. Celková hmotnost soustavy je pouhých 201 kg.
Přepracovaný motror DOHC 16V používá Atkinsonův cyklus a variabilní časování ventilů VVT-i. Je o 50 mm kratší a 17 kg lehčí než současný 1.8. Dosahuje výkonu 74 k a točivého momentu 111 Nm.
Standardní výbava Active zahrnuje bezestupňovou převodovku typu transaxle e-CVT (zahrnuje elektromotor, generátor energie, dělič výkonu a dvoumotorý redukční převod v jediné lehké a kompaktní skříni , čistě elektrický režim EV, funkci Stop Start a asistent rozjezdu v kopci.Specifickou funkcí je monitor toků energie v hybridní soustavě, jenž v reálném čase zachycuje toky energie v soustavě Hybrid Synergy Drive na informačním displeji.
Cena toho modelu začíná na 359 990 Kč, což je srovnatelná cena se současnou cenou modelu Yaris s konvenčním motorem 1,33 l Dual VVT-I s převodovkou Multidrive S ve výbavě Style.
K podrobnému popisu žhavé novinky na českém trhu se vrátíme v příštích dnech.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1497 cm³
Výkon: 55 kW (74 k) při 4800/min
Točivý moment: 111 Nm při 3600-4400/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,8 s
Zrychlení: 0-50 km/h: 4 s
Spotřeba město/kombin: 3,1/3,5 l/100 km
Rozměry
Zav. prostor: 286 l


J.Lasík 11.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar