Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Verso s novým 1.6 D-4D (I)

Toyota Motor Czech představuje na českém trhu vůz Toyota Verso v modelovém provedení 2014, který je zároveň významnou premiérou nové vznětové pohonné jednotky 1,6 D-4D. Ve výbavě Active stojí 504 900 Kč.

Stylové, pohodlné a všestranné Verso bylo navrženo tak, aby dokázalo uspokojit stále náročnější požadavky dnešních zájemců o vůz kategorie MPV. Verso se i přes své kompaktní vnější rozměry chlubí mimořádnou prostorností a jednou z nejlepších hodnot rozestupu mezi předními a zadními pasažéry v dané třídě.

Modernizované Verso v provedení 2014 nabízí i širší paletu motorů, kde se představuje nový turbodiesel 1,6 l D-4D. Zvenčí pak zaujme nový bronzový odstín laku. Interiér byl modernizován s využitím nových detailů a dekorů. Komplexní modernizace se týká i nabídky cenově dostupných multimediálních soustav Toyota Touch® 2.
Motor 1.6 D-4D, vyvinutý ve spolupráci s BMW Group, pracuje ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou Toyota. Pohonná jednotka je o 20 kg lehčí než 2,0 D-4D, splňuje emisní normu Euro 5 a dosahuje výkonu 82 kW/112 k při 4000/min, resp. maxima točivého momentu 270 Nm od 1750 do 2250/min. Verso s touto motorizací akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h.
Pohonná jednotka oproti 2,0 D-4D vykazuje o 8 % nižší spotřebu paliva, tj. pouhých 4,5 l/100 km v kombinovaném cyklu (dle homologace).
K uvedeným výsledkům přispěla premiéra systému Stop & Start v konstrukční řadě Verso, v souladu se zásadami filozofie stojící za technologií Toyota Optimal Drive.
K úspěšnému začlenění nové pohonné jednotky 1,6 D-4D bylo klíčové vyřešit několik konstrukčních otázek. Nezbytností bylo přepracovat veškerá elektronická rozhraní a dále zabudovat nově vyvinutý dvouhmotový setrvačník k potlačení hluku a vibrací.
Na nízkých vibracích se podílí nové zavěšení motoru, zejména při aktivní funkci Stop & Start, čímž se minimalizuje hluk, vibrace i chvění a v kabině je zajištěno příkladné ticho i při jízdě ustálenou rychlostí.
Samotný motor byl vyladěn tak, aby nabídl agilní odezvu v celém spektru otáček. Dobře reaguje již od nízkých otáček a se zapojováním turbodmychadla poskytuje lineární nárůst točivého momentu. Rovněž se rozšířilo pásmo, ve kterém je točivý moment k dispozici, neboť motor umožňuje snadné vytáčení přes 3 000/min, aniž by mu docházela síla.
Po doplnění pohonné jednotky 1,6 D-4D do této konstrukční řady se rozšiřuje paleta motorů na 5 různých jednotek – vznětové motory 2,2 D-CAT 150 k a 2,0 D-4D o výkonu 124 k, nová jednotka 1,6 D-4D o výkonu 112 k a zážehové motory 1,6 Valvematic a 1,8 Valvematic s výkony 132 k, resp. 147 k.
V interiéru nabízí vylepšený design hlavice řadicí páky příjemnější na dotyk, rozšíření základní výbavy o systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPWS) nebo možnost zvolit si nové čalounění sedadel – tmavě šedé látkové čalounění se stříbrným stehováním s 3D efektem, resp. světle šedé látkové čalounění s koženým čalouněním bočních výplní.

Současné Verso, představené v roce 2013, bylo vyvinuto výlučně pro evropské trhy, ale navržené, zkonstruované a postavené pod vedením společnosti Toyota Motor Europe (TME). Jednalo se o první kompletní projekt TME zahrnující od počátku čistě evropské produktové plánování, design, výzkum a vývoj i zásobování.
Současné Verso je komplexní modernizací evropského modelu uprostřed životního cyklu; o styling se postaralo evropské designové centrum Toyoty ED2 ve Francii, přičemž změny se dotkly více než 470 komponent (60 % viditelných a 40 % v souvislosti s jízdní dynamikou a parametry hluku, vibrací a chvění).
Úhrnné prodeje modelu představeného v roce 2002 již překročily hranici 700 000 kusů. Verso v aktuálním provedení se vyrábí výhradně v závodu Toyota Motor Manufacturing Turkey a od jeho uvedení v roce 2013 se jej prodalo přibližně 37 000 kusů, čímž podíl značky v segmentu kompaktních MPV narostl na 4,8 %.

Po vzoru ostatních modelů Toyota lze Verso výrazně personifikovat formou cenově zvýhodněných paketů. Za zmínku stojí především Super paket, který v sobě spojuje tři atraktivní pakety – Comfort + Business + Practic – za cenu 27 000 Kč
Toyota Verso s novým vznětovým motorem 1,6 D-4D s manuální převodovkou v nejprodávanější verzi tzn. ve výbavě Active se nabízí v rámci zaváděcího cenového zvýhodnění za 504 900 Kč.
V bohaté výbavě Active nabízí např. 16“ kola z lehkých slitin, klimatizaci, palubní počítač s ovládáním na volantu potaženém kůží, multimediální soustavu Toyota Touch® 2, všechny důležité systémy aktivní bezpečnosti (ABS, EBD, BA, VSC, TRC), asistent rozjezdu do kopce a také systém Stop & Start (pouze pro1,6 D-4D).


Dokončení zítra

Toyota 31.3.2014


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar