Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota TS040 Hybrid vítězí v Silverstone

Toyota Racing vstoupila do světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA skutečně pravou nohou, když si v 6h závodu na okruhu v Silverstone dojela z první startovní pozice pro první dvě místa v cíli.

Hybridní speciál TS040 HYBRID s pohonem všech kol a výkonem 1000 k zvítězil ve svém úplně prvním závodu naprosto přesvědčivě. Postarali se o to Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi, čímž se dostali do čela světového šampionátu sestávajícího celkem z osmi závodů.

Druhý vůz ve složení Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima vybojoval druhým místem v cíli historicky první „double“ vítězství “ v závodech seriálu WEC. Podmínky na trati byly proměnlivé, od naprostého sucha až po silné deště, a půl hodiny před plánovaným cílem byl závod ukončen.

Wurz vyrazil z první startovní pozice a svoji výhodu si během vzrušujícího úvodního kola dokázal udržet, zatímco se Buemi posunul se svým vozem z pátého místa na třetí.

Oba speciály TS040 HYBRID byly ve středu dění a několikrát změnily své umístění, ještě než se kolem 40. minuty závodu spustil déšť. Závodní monoposty rychle zajely do boxů na přezutí; posádka vedená Wurzem zvolila obutí do mokra, zatímco na vítězném voze se objevily“ přechodné“ pneumatiky.

Déšť brzy ustal, a tak se „přechodné“ pneumatiky hybridního speciálu ukázaly jako lepší volba, přičemž Buemi úspěšně využil mohutný záběr všech kol a vytvořil si pohodlný náskok.

Wurzův vůz neměl na obutí do mokra dostatečný záběr, a propadl se na třetí místo. Po přibližně 90 minutách předal volant vozu Kazukimu, jenž pro rychle osychající trať zvolil pneumatiky typu slick a zanedlouho jej následovala i posádka druhého Lapierre střídal v boxu Buemiho.
Trať zůstala suchá, což Lapierimu umožnilo upevnit vedoucí pozici v poli, zatímco se Nakajima dotahoval na druhé místo, než po polovině závodu předal volant Sarraziovi. Dramatické boje krátce přerušil safety car, kdy Davidsson vstoupil do závodu s na vedoucí pozici celého závodního pole.

Když do konce závodu zbývalo něco přes hodinu, udeřil opět silný déšť a tým okamžitě reagoval rychlým povoláním vozů do boxů k nasazení pneumatik do mokra a současně k výměně obou pilotů; Nakajima převzal vůz č. 7 od Sarrazina, zatímco Buemi se prohodil s Davidssonem.

Asi 40 minut před koncem závodu byl na trať opět povolán safety car a vzhledem k neustávajícímu dešti byl poté závod předčasně ukončen, neboť další zápolení znemožnilo velké množství vody na trati. Závodní tým TOYOTA Racing tímto stvrdil své šesté vítězství z celkových 15 podniků šampionátu WEC.

Na třetím místě se ztrátou jednoho kolo dojeli Timo Bernhard, Mark Webber, a Brendon Hartley s Porsche 919 Hybrid a na čtvrtém Lola B12/60 s trojicí Nicolas Prost, Nick Heidfeld a Mathias Beche.

Alex Wurz: „Byl to skutečně tvrdý závod. Byli jsme svědky neustále se měnících podmínek, ale vlastně je to docela fajn, když si můžete otestovat své možnosti a takové podmínky zvládnout. Souboj s konkurenty je velmi těsný, takže to bude letos hodně náročné. Nesmíme polevovat, abychom si udrželi náskok.“

Anthony Davidson: „Byl to fantastický víkend a pro mne bylo navíc skvělé zvítězit na domácí půdě. Zdálo se, že na suchu svedeme impozantní souboj s Audi a Porsche, ale věděli jsme, že přichází déšť, a tak jsme nastavili vůz pro mokré podmínky. Zvolili jsme správné obutí a tato strategie byla dokonalá; právě tak se vyhrávají závody. “



Toyota 24.4.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar