Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Auris Tourng Sports - premiéra kombi

Jednou z nejvýznamnějších novinek, která bude představena na výstavním stánku japonské značky Toyota v rámci letošního autosalonu v Ženevě bude Toyota Auris Touring Sports.

Nový Auris Touring Sports, spojující dynamický design s velkorysým zavazadlovým prostorem, je prvním kombi v této třídě, které lze objednávat také s hybridním pohonem. Díky umístění akumulátoru pod zadní sedadla technologie pohonu Hybrid Synergy Drive nijak neomezuje zavazadlový ani vnitřní prostor vozu.
Kombi má shodný rozvor náprav (2600 mm) a poloměr otáčení 5,2 m jako hatchback, ale je o 285 mm delší (oproti hatchbacku s 4275 mm), přičemž nárůst délky vozu byl plně využit na zvětšení zavazadlového prostoru nového kombi.
Při nesklopených zadních sedadlech je zavazadelník dlouhý 1115 mm a široký 1452 mm; jeho objem činí 530 litrů. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 do roviny vzniká prostor pro náklad o délce až 2047 mm, s výškou až 890 mm (760 mm s dvojitou podlahou v horní poloze) a celkovým objemem 1 658 litrů.
Auris Touring Sports je jediným kombi v nižší střední třídě, které nabídne výhody praktického systému Toyota Easy Flat, tedy sklápění zadních sedadel jediným dotykem.
Při pohledu z boku má Auris Touring Sports stejně jako hatchback nápadně zešikmené čelní sklo, které přechází v prodlouženou linii střechy se střešními ližinami z hliníku a končí u spoileru. Panoramatické střešní okno Skyview (na přání) je díky délce 1553 mm a šířce 960 mm jedním z největších v této třídě.
Nový interiér se vyznačuje kvalitnějšími materiály. Přední sedadla nové konstrukce nabízejí výjimečnou úroveň pohodlí; zvětšil se rozsah nastavování v podélném směru i do výšky. Řidič sedí o 40 mm níže. Díky nové konstrukci předních sedadel se rovněž o 20 mm zvětšil prostor pro kolena zadních cestujících.
Po snížení celkové výšky řady Auris o 55 mm, světlé výšky o 10 mm a výšky nových předních sedadel o 40 mm se rovněž posunulo těžiště vozu směrem dolů, což se odrazilo ve stabilitě.
Přepracování se dotklo celé řady komponent zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson, včetně horní nosné konstrukce, dorazů propružení, vinutých pružin a tlumičů. Snížila se tuhost pružin a došlo k vyladění tlumičů tak, aby vůz nabídl jízdní pohodlí v kombinaci se špičkovou stabilitou a výtečnými reakcemi řízení.
Verze poháněné zážehovým motorem 1,33 l nebo vznětovým 1,4 l používají zadní zavěšení s torzní příčkou; verze se zážehovým motorem 1,6 l, vznětovým 2,0 l nebo hybridním systémem jsou vybaveny dvojitým lichoběžníkovým zavěšením zadních kol.

Typ1.331.61.4 D-4D2.0 D-4D
Výkon kW(k)73(99)97(132)66(90)92 (124)
Toč.mom. Nm/min128/3800160/4400205/1800-2800neudáno
Komb.spotřeba l/100 km5,56,1-4,4



Bezestupňová převodovka (CVT) MultiDrive S, v kombinaci se zážehovým motorem 1,6 l Valvematic, disponuje režimem automatického hladkého řazení, resp. sportovním režimem sekvenčního sedmistupňového řazení. Ve sportovním režimu lze volit kroky řazení buď pákou voliče převodovky, nebo pomocí páček pod volantem..
Nová Toyota Auris Touring Sports se bude nabízet ve čtyřech stupních výbavy: Live, Active, Style a Lounge. Nabídka standardní výbavy byla ve výbavě Live volena tak, aby zjednodušila a zpříjemnila pobyt na palubě vozu, např. doplněním tempomatu, funkce zpožděného zhasínání světlometů a pomocníka pro rozjezd v kopci.
Ve výbavě Active rozšiřují nabídku prvků výbavy Live o přední mlhová světla, zadní sportovní difuzor (1,6 a 2,0 l), klimatizaci, připojení Bluetooth, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, středovou loketní opěrku na zadních sedadlech a rozšířenou multimediální soustavu Toyota Touch s připojením USB/iPod a zadní parkovací kamerou.
Ke komplexní nabídce Active se ve výbavě Style přidávají sportovní sedadla, přístrojový panel v karbonové povrchové úpravě, zadní zatmavená okna, prahové lišty a litá 17" kola.
Stupeň Lounge rozšiřuje nabídku Active o čalounění a obklady v kůži, elektrické ovládání zadních oken, dvouzónovou klimatizaci, světelné a dešťové čidlo, automaticky stmívatelné vnitřní zpětné zrcátko, tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti (pro verze s bezestupňovou převodovkou), inteligentní parkovací asistent SIPA atd.
Auris Touring Sports je vybaven systémy ABS s EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), brzdovým asistentem, systémem řízení stability vozu (VSC) a signalizací nouzového brzdění. Nechybí airbag řidiče a předního spolujezdce, kolenní airbag, boční airbagy a hlavové záclonové SRS.
Nový přístup k cenově dostupnému multimediálnímu systému představuje rozhraní Toyota Touch (pro novou Toyotu Auris Touring Sports od stupně výbavy Active) s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1".



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar