Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Techno Classica - přehlídka veteránské klasiky v Essenu

Až do neděle probíhá v Essenu mezinárodní veteránský veletrh Techno Classica, který svým rozsahem patří mezi největší na světě. Během čtyř dnů jej navštíví přes 190 tisíc milovníků historie nejen z Německa, ale i okolních zemí.

Letos se na výstavě prezentuje více než 1250 vystavovatelů z třiceti zemí, 220 klubů a 27 značek a vybrat si můžete z nabídky dva a půl tisíce automobilů. Máme na mysli jen automobily, které si můžete na místě zakoupit. Vystavených je o několik stovek více. Po prohlídce se nemůžeme zbavit dojmu, že rozhodně převládají automobily novějšího vydaní, to znamená tak od šedesátých do osmdesátých let. Předválečných kousků jsme objevili jen hodně málo.
Poprvé se v Essenu představila karosárna Zagato, která byla založena už v roce 1919 v městě Rho nedaleko Milána. Nejstarší dosud existující italská karosárna slaví letos 95. narozeniny. Na stánku pořádající karosérie SIHA bylo možné vidět zajímavé karosářské varianty na bázi vozů Maserati, Alfa Romeo nebo Lancia.

Narozeniny - 100 let slavila také značka Maserati, když bratři Maseratiové založili už v roce 1914 malou dílnu s názvem Societa Anonima Officine Alfieri Maserati a začali s výrobou automobilů. První opravdové Maserati vyjelo ale až po válce. Výročí si letos připomínají i další značky nebo automobily. Například Rolls Royce – 110 let, Mercedes Benz – 120 let motosportu, Alfa Romeo Giulia – 60 let, Audi – 100 let motosportu, Ford Mustang – 50 let, Škoda 1000 MB – 50 let, VW Golf – 40 let, a tak bychom mohli pokračovat dál. Prostě, kde kdo letos něco slaví.

Vedle přehlídky deseti unikátních vozů Zagato byla asi nejpůsobivější expozice značky Mercedes Benz. Pokud byste chtěli v těchto dnech shlédnout sportovní automobily s třícípou hvězdou ve znaku, tak musíte jedině do Essenu, neboť v muzeum nezbylo skoro nic. Celkem 36 závodních vozidel od Mercedesu Benz Grand Prix, vítězného automobilu Grand Prix Francie v Lyonu v roce 1919. Dále třináct monopostů Formule 1 včetně Indy Car, osm závodních automobilů, šest cestovních vozů DTM, pět soutěžních speciálů, ale také starý přepravník, rekordní vůz nebo Mercedes Benz F1 Safety Car. Automobily ze Stuttgartu, nejen závodní, ale i sériové zaplnily celou jednu halu. Ve středu jsme se tady setkali mj. s Hansem Herrmanem, Klausem Ludwigem, Dieterem Glemserem a Ellen Lohrovou.

Jak jsme se už zmínili, sto let se v motoristickém sportu angažuje také Audi, jak dokazovaly například Auto Union Typ A z roku 1934, Audi 14/35 Typ C „Alpensieger“ z roku 1919, Audi Quattro, s nímž před třiceti lety získal Stig Blomqvist titul mistra světa. Hned vedle byly škodovky, o kterých jsme psali už včera. Obě značky vystavujíspolečném stánku koncernu Volkswagen. Stěžejním tématem byly 40.narozeniny Volkswagenu Golf, ale nechyběly ani různé podoby slavného Brouka atd.
K dalším exponátům se vrátíme v příštích dnech.


J.Lasík 28.3.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar