Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru vystavuje dva atraktivní koncepty

Na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohenem vystavuje Subaru mimo jiné dvě studie – Subaru Viziv Concept a Subaru WRX Concept, které nechají nahlédnout do budoucnosti tradičního výrobce vozů s pohonem všech kol. V Evropě se vůbec poprvé představuje nová studie WRX Concept, světová premiéra je plánovaná do Los Angeles.

Předznamenává designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu je poprvé ke spatření studie Viziv Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů. Pohon zajišťuje Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.


WRX Concept

Při pohledu zpředu zaujme drsný pohled, zatímco široké a svalnaté podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem sání vzduchu. Zezadu upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku, stejně tak jako rozměrný difuzor zajišťující vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli vypustit velké zadní křídlo, které je pro model WRX STI charakteristické. V tomto směru je vnější vzhled supersportu výrazně rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující siluetu kupé. O dynamice a nekompromisním charakteru vypovídá i celková délka 4 520 mm, šířka 1 890 mm a výška pouhých 1 390 mm. Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem všech kol „Symmetrical AWD“ znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu (2 760 mm).
Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě o něco níže díky cíleným změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových vláken.


VIZIV

Vývojová studie je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy, společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. O tom, že nebyly obětovány dynamické schopnosti, vypovídá klínový tvar karoserie konceptu VIZIV, průběžně se zvedající od předního blatníku až po koncové svítilny. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což přináší nejen výtečné jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné cesty.
Interiér je příslibem vysoké úrovně pohodlí. Díky speciálním informačním displejům před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a akumulátor hybridního motoru umístit doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující. Toto uspořádání rovněž přispívá k velmi nízkému těžišti vozu.

Koncept jako vůbec první využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel. Hybridní soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel Boxer a trojici elektromotorů. Spalovací motor umístěný na obvyklém místě spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních preferencí. Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru.
Kromě režimů Intelligent a Sport je zde i nový mód Eco-Cruise zaměřený na obzvláště hospodárný styl jízdy.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar