Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Levorg - návrat ke kořenům

Chcete kombi, které využívalo techniku sportovního modelu a zároveň poskytlo vlastnosti rodinného automobilu a netoužíte po žádném tzv. crossoveru? Potom máme po vás tip a tím je nové Subaru Levorg.

První seznamovací jízdy jsme s ním podnikli v okolí Kořenova na rozhraní Jizerských hor a Krkonoš. A aby nepřišel zkrátka symetrický pohon všech kol, tak se nechal vidět i vládce hor Krakonoš a poslal nám déšť a mlhu. Tedy bychom mohli říct, pravé „subarácké“ počasí.

A proč právě Kořenov? Toto místo vybralo Subaru ČR záměrně. S Levorgem se Subaru vrací ke kořenům, protože od roku 2011 nenabízelo vlastně žádný klasický model, ale jen crossovery a SUV nebo sportovní BRZ či WRC STi.

Subaru Levorg je navržen jako nové kompaktní sportovní kombi, které využívá techniku sportovního modelu WRX STI. Původně bylo určeno jen pro Japonsko, ale jak říká Zdeněk Zikmund ze Subaru ČR "Evropa si ho doslova vybrečela“ a jak jsme si mohli ověřit, inovativní kombi má velice dobré předpoklady k prodejnám úspěchům. A to hned z několika důvodů.
Subaru v modelu Levorg spojili karoserii sportovního stylu se symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD, převodovkou Lineartronic a plochým motorem Boxer do jednoho celku s vlastnostmi rodinného vozu

Jméno Levorg je složeno z výrazů LEgacy (dědictví), reVOlution (revoluce) a touRinG (cestovní) a evokuje technickou vyspělost nového sportovního kombi se symetrickým pohonem všech kol. Novinka staví na úspěchu Legacy, který slavil úspěch nejen v USA a Japonsku, ale také v Evropě, kam se už od loňska nedováží.
V závislosti na zvolené úrovni výbavy získá zákazník například systém SI-Drive měnícího jízdní režimy, systém monitorujícího mrtvé úhly zpětných zrcátek a automobily přijíždějící šikmo ze strany, couvací kamery, bezklíčkový přístupový systém, LED světlomety a asistent dálkových světel.

Všechny verze pohání výhradně nový přeplňovaný zážehový plochý čtyřválec 1.6 DIT odvozený z atmosférického, ale poprvé kombinující přímé vstřikování, přeplňování dvoukomorovým turbodmychadlem TwinScroll a funkci Stop & Go. Motor 1.6 DIT disponuje výkonem 125 kW (170 k) a jeho točivý moment 250 Nm vrcholí již při 1800/min. jak jsme se sami přesvědčili výkon je zcela dostačující i na svižnou jízdu.
Levorg charakterizuje výrazná kaplička uprostřed kapoty motoru. Zajišťuje nejen účinnější chlazení stlačeného vzduchu. Zadní části dominuje velký střešní spoiler a dvojice stylizovaných difuzorů ve spodní části zadního nárazníku. Všechny tyto prvky podtrhují sportovní charakter.

Karoserie je z velké části z vysokopevnostních ocelí, což je zárukou nejen vysoké míry odolnosti vůči různým typům nárazu, ale také příkladné tuhosti v krutu i ohybu, a to je základem pro kvalitní jízdní vlastnosti.

Ochranu posádky zajišťuje mj. sedm airbagů: kolenní pro řidiče, čelní pro řidiče a spolujezdce, boční vpředu a integrované hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu. Od výbavy Comfort je nabízen nový systém pro detekci vozidel vzadu (SRVD – Subaru Rear Vehicle Detection), monitorující mrtvé úhly zpětných zrcátek (BSD – Blind Spot Detection a LCA – Lane Change Asisst), stejně tak jako upozornění na vozidla přijíždějící šikmo zezadu (RCTA – Rear Cross Traffic Alert). Radarová čidla sou integrovaná přibližně ve výšce zadních světel a ukrytá pod zadním nárazníkem. Systém monitorující mrtvé úhly zpětných zrcátek slouží také jako asistent pro změnu jízdního pruhu. Rozpoznává vozidla, jež se přibližují zezadu ve vedlejším jízdním pruhu. Dosah radaru je přibližně 70 m za vozidlem. Upozornění systému probíhá prostřednictvím blikající LED diody umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách, a to čtyři sekundy před možnou kolizí.

Asistent upozorňující na vozidla přijíždějící šikmo zezadu se osvědčuje například při vycouvávání z příčného parkovacího místa. Když se v této situaci přibližuje z některé strany potenciálně nebezpečné vozidlo, které může řidič jinak velmi obtížně vidět, systém na něj řidiče upozorní kontrolkou v zrcátkách a současně i akustickým signálem.
Významnou roli v oblasti pasivní bezpečnosti hraje rovněž ochrana chodců. Přední část vozu byla navržena tak, aby byla připravena pohltit co možná největší množství energie a ochránit především hlavu oběti. Právě ochrana chodců byla brána v potaz při finálním návrhu předního nárazníku a masky chladiče. Pod předními blatníky, stejně tak jako pod kapotou motoru před čelním sklem, jsou integrovány elementy schopné absorbovat energii srážky s chodcem.

Novinkou je také asistent dálkových světel (od výbavy Comfort), který samočinně zajišťuje přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly. Systém funguje při zapnutých světlech a v rychlostech větších než 55 km/h. Kamera asistentu dálkových světel je umístěna v přední části vnitřního zpětného zrcátka za čelním oknem. Analýzou snímaného obrazu se identifikují vozy jedoucí v protisměru i stejným směrem, na základě těchto informací systém rozhoduje o zapnutí nebo vypnutí dálkových světel.
.
Od výbavy Comfort jsou ve výbavě sportovní sedadla zajišťující výborné držení těla. Pro všechny verze modelu Levorg je samozřejmostí nadstandardní prostor pro hlavu a nohy ve druhé řadě sedadel. Stylový a moderně technicistní výraz vnitřnímu prostoru dodávají i detaily v podobě přístrojů s ledově modrými světelnými obroučky nebo barevný informační displej mezi nimi.


Motor: přeplňovaný plochý čtyřválec Boxer
Objem: 1600 cm³
Výkon: 125 kW (170 k) při 4800 – 5600/min
Točivý moment: 250 Nm při1800 – 4800/min
Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Zrychlení (0–100 km/h): 8,9 s9
Spotřeba (město/mimo město/kombin.):8,3/6,1/6,9 l/100 km
Rozměry: 4690 x 1780 x 1485 mm
Rozvor: 2650 mm


Ceny
TypVýbavaCena
1.6 GTTrend759 900 Kč
1.6 GT-SComfort809 000 Kč
1.6 GT-SSport889 000 Kč




JL 9.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar