Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Yeti - z jednoho Yetiho jsou dva

ŠKODA Yeti patří mezi nejoblíbenější kompaktní zástupce kategorie SUV. Zájemci o tento model mají poprvé na výběr ze dvou designových variant – stylovější Yeti míří do města a robustněji laděný Yeti Outdoor mimo zpevněné komunikace. V obou variantách zaujme ŠKODA Yeti řadou novinek.

Od přepracované přídě a zádě, přes kola z lehké slitiny, svěžejší interiér, nové „Simply Clever“ prvky a posílenou funkčnost, až po obohacenou nabídku motorů a převodovek. Začátkem roku 2014 budou obě varianty uvedeny na prvních trzích.
Na pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového“ sourozence jsou z černého plastu. ŠKODA Yeti Outdoor je sériově vybavena stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Obě varianty se drží shodné koncepce vzhledu přídě. Zdůrazněna je horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety, které jsou nyní volitelně nabízeny jako bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení. Přední mlhová světla dostala hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.
Nabídka kol byla rozšířena o čtyři disky z lehké slitiny v novém, atraktivním designu. Pestřejší je také paleta barev. Novinkou jsou čtyři metalické odstíny: bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Poslední z uvedených je k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement.
Novinky lze nalézt i v interiéru. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.
Yeti je prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant (zadní parkovací kamerou). Poprvé je Yeti vybaven nejnovější generací parkovacího asistentu Automatic Parking Assistant. S ním Yeti zacouvá do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer pak také automaticky vyjede. Dále slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY.


V přepracovaných modelech Yeti našly uplatnění čtyři nové „Simply Clever“ prvky: vedle oboustranného koberce se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.
Vedle těchto novinek nabízí Yeti i všechny dosud známé prvky komfortní výbavy na přání, mezi nimi rozměrnou panoramatickou prosklenou střechu, automatickou dvouzónovou klimatizaci „Climatronic“, vyhřívaná sedadla, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.
Klíčovým prvkem zůstává systém zadních sedadel VarioFlex. Všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Pětimístný vůz se tak promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru.
Variabilitu zvyšuje řada osvědčených detailů výbavy, jako vpřed sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů nebo praktické držáky na láhve. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 l, po posunutí zadních sedadel vpřed 510 litrů. Po vyjmutí zadních sedadel 1760 l.



Sedm moderních motorů

K dispozici jsou čtyři vznětové a tři zážehové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá ŠKODA Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.
Ekologická verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou spotřebuje 4,6 litru nafty na 100 km. Tři motorizace jsou v nabídce ve verzi Green tec, která pomáhá snižovat spotřebu paliva kombinací systému Start-Stop, rekuperace brzdné energie a pneumatik se sníženým valivým odporem: 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou, 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG a zážehový motor 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s manuální převodovkou.
Vznětový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v atraktivní kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.



Bezpečnost na vysoké úrovni
Aktivní bezpečnost zvyšuje ESC s ABS a brzdovým asistentem. Tyto systémy jsou součástí sériové výbavy pro země EU. Mlhové světlomety je možno volitelně vybavit i funkcí přisvětlování do zatáček. Nové bi-xenonové světlomety, na přání s LED světly pro denní svícení, zvyšují bezpečnost za snížené viditelnosti. Vůz může být vybaven elektronickými asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů. Kromě toho je v nabídce také kontrola tlaku v pneumatikách.
S elektronicky řízeným pohonem všech kol (mezinápravová spojka Haldex páté generace) a světlou výškou 180 mm je připraveno i pro jízdu mimo zpevněné cesty. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrný a komfortní rozjezd na povrchu s nerovnoměrnou adhezí.
V oblasti pasivní bezpečnosti se cestující mohou spolehnout až na devět airbagů.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar