Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Superb vylepšená ve všech směrech

V předvečer autosalonu v Šanghaji 19. dubna 2013 se ve světové premiéře představí modernizovaná Škoda Superb a Superb Combi. Na evropský trh bude nový model uveden koncem června 2013. Superb se také dočkal vylepšení v oblasti spotřeby paliva a nabízené techniky.

Na první pohled zaujme novou přídí a zádí v duchu nového designu s jasnými liniemi a vyváženými proporcemi. Příď je nyní výraznější a suverénnější, s širší maskou chladiče i nově tvarovanými předními světlomety. Nová je také kapota s logem automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Poprvé se v řadě Superb objevují bi-xenonové světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Také záď obou karosářských variant je přepracovaná. Nově interpretovaná je grafika zadních svítilen: pro značku typický tvar písmene C je dnes ještě brilantnější. Poprvé v modelové řadě Superb tvoří tento graf hned tři pruhy diod.
Novinkou pro exteriér jsou dva nové metalické odstíny šedá Metal a bílá Moon. Inovována byla také paleta 16“ až 18“ kol z lehké slitiny.
Pro interiér je k dispozici devět variant tří a čtyřramenných volantů. V nabídce jsou také nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavu Laurin & Klement lze nově objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory.
ŠKODA Superb je nyní atraktivnější také díky novinkám v oblasti motorů. Jednotlivé agregáty jsou až o 19 % úspornější. K tomu přispívá mj. technologie Start-Stop s rekuperací brzdné energie, která bude v zemích EU k dispozici jak pro všechny vznětové motory, tak pro základní zážehovou motorizaci 1,4 TSI/92 kW. Nejúspornější provedení Superb GreenLine spotřebuje pouze 4,2 l nafty na 100 km. Změny se dotkly také nabídky modelů s pohonem všech kol. Vůz se vznětovým agregátem 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou, výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Obě varianty nabízí ve svém segmentu zdaleka největší zavazadlový prostor a nejlepší prostorové poměry, zejména pro cestující na zadních sedadlech. Cestování na zadních sedadlech nyní zpříjemňuje nová funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa.
Nepřekonatelný je ve své třídě objem zavazadlového prostoru. Superb pojme 595 litrů, Superb Combi 633 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste na 1 700, resp. 1 865 litrů.
Superb druhé novodobé generace si získal pověst mimořádně promyšleného vozu, jak ukazuje unikátní koncept variabilní zádě TwinDoor svylepšeným ovládáním a jednodušší obsluhou. Tak jako dříve se páté dveře otvírají v režimu „sedan“ (tj. pouze víko zavazadlového prostoru), nebo „liftback“ (celé páté dveře i se zadním oknem) – nově však má každý z těchto režimů své vlastní tlačítko.
V interiéru najdeme loketní opěrku s Jumbo-Boxem, odkládací prostory ve dveřích a pod sedadlem spolujezdce, praktickou schránku na brýle nebo odkládací prostor v loketní středové opěrce na zadním sedadle. Zavazadlový prostor má volitelnou mezipodlahu, uzavíratelné schránky za podběhy.
Seznam nabízených prvků komfortní výbavy zahrnuje např. Automatic Parking Assistant ve verzi 2.0. Nový systém vedle podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže při příčném parkování.
Kromě toho disponuje elektricky ovládaným střešním oknem s integrovanými solárními články (Superb), elektricky ovládanou panoramatickou střechou (Superb Combi), systémem pro bezklíčové odemykání, startování a zamykání KESSY, klimatizací a čtyřmi moderními audiosystémy, resp. multimediálními navigacemi. Vrcholem nabídky je špičkový navigační systém Columbus s 6,5“ barevnou dotykovou obrazovkou a integrovaným pevným diskem s kapacitou 30 GB.
V zemích EU je pro Superb standardem ESP, ABS a brzdový asistent. Volitelný Adaptive Frontlight System s bi-xenonovými světlomety se postará o co nejlepší viditelnosti za tmy. Driver Activity Assistant, dodávaný na přání, varuje před hrozící únavou řidiče. Volitelný asistent pro rozjezd do kopce umožňuje pohodlné rozjíždění do svahu bez použití ruční brzdy. Od verze Elegance je vůz sériově vybaven systémem pro kontrolu tlaku v pneumatikách. V případě nehody posádku ochrání až devět airbagů a tříbodové bezpečnostní pásy a výškově stavitelné hlavové opěrky.



4.4.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar