Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia Combi se prezentuje na Azurovém pobřeží

V těchto dnech, až do 23 ledna můžete na silnicích Azurového pobřeží a v jeho okolí potkávat desítky nových automobilů Škoda Fabia Combi. Zhruba po dvou měsících, od hatchbacku Fabia, prezentuje Škoda Auto novinářům z celého světa další důležitou novinku.

Při testovacích jízdách jsme měli možnost vyzkoušet nejrůznější motorizace jak v městeckém provozu v Nice i v Monte Carlu, tak na horských silničkách nad pobřežím. Nejvíce kilometrů jsme najeli se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSi o výkonu 81 kW, s nímž bude Fabia Combi společně se vznětovým tříválcem 1.4 TDI o výkonu 77 kW asi podle nás nejprodávanější na řadě trhů. K dispozici je ještě 1.4 TDI/66 kW, a dále zážehový tříválec 1.0 MPI/55 kW a čtyřválec 1.2 TSI/66 kW. Rozhodně nás motory nezklamali, ani svojí dynamikou ani spotřebou.

O Fabii hatchback bylo napsáno už hodně a kromě jiné karosérie od sloupku C a zavazadlového prostoru se po technické stránce prakticky neliší. Jak jsme se dozvěděli, vlastní vývoj, máme na mysli konkrétní práce, trval asi devatenáct měsíců. Za tu dobu prošly vozy také mnoha nárazovými zkouškami v nejrůznějších zkušebnách, aby nakonec získala Fabia v testech Euro NCAP nejvyšší počet pěti hvězdiček (při nich bylo rozbito sedm náhodně vybraných sériových automobilů). Lze tedy předpokládat, že stejného výsledku docílí i kombi.

U kombi každého zajímá velikost zavazadlového prostoru. S objemem 530 litrů, tedy o 25 litrů větším než u předchůdce, je největší ve svém segmentu. Po sklopení zadních sedadel naroste dokonce na 1 395 litrů. Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák, poté opěradlo. Zvyšuje se tím využití prostoru interiéru, do kterého můžeme uložit předměty dlouhé až půldruhého metru (1,55 m). Ložná plocha je široká 960 mm, výška nákladové hrany je jen 611 mm od země, což je oproti druhé generaci o 26 mm méně. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm.

Nová ŠKODA Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než druhá generace. Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního rozchodu o 30 mm (zadního o 31 mm), spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.

Fabia Combi nabízí nejmodernější techniku na bázi MQB koncernu Volkswagen. Patří sem mimo jiné inovativní prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu, se kterými jsme se doposud setkávali především ve vozech vyšších tříd nebo kompletně nové technologie motorů, splňující emisní hodnoty EU 6. Vyspělé systémy představují komunikační rozhraní MirrorLink™ (jakmile bude k dispozici ze strany výrobce také Apple CarPlay a Android Auto) a SmartGate, díky kterým lze vůz propojit s chytrým telefonem.

Do konce loňského roku bylo od roku 2000 prodáno zákazníkům více než 1,1 milionu vozů ŠKODA Fabia Combi, a nová generace toto číslo bezpochyby ještě o hodně navýší a zůstane tak nejprodávanějším vozem ve své třídě.

Vůz ještě představíme podrobným článkem.



Ceny zážehových verzí

Motor1.0 MPI1.2 TSI/661.2 TSI/81
Active262 900 Kč278 900 Kč-
Ambition276 900 Kč292 900 Kč306 900 Kč
Style299 900 Kč315 900 Kč369 900 Kč




Ceny vznětových verzí
Motor1.4 TDI/661.4 TDi/77
Active332 900 Kč-
Ambition346 900 Kč366 900 Kč
Style369 900 Kč389 900 Kč




J.Lasík 14.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar