Škoda Fabia Combi se prezentuje na Azurovém pobřeží
V těchto dnech, až do 23 ledna můžete na silnicích Azurového pobřeží a v jeho okolí potkávat desítky nových automobilů Škoda Fabia Combi. Zhruba po dvou měsících, od hatchbacku Fabia, prezentuje Škoda Auto novinářům z celého světa další důležitou novinku.
Při testovacích jízdách jsme měli možnost vyzkoušet nejrůznější motorizace jak v městeckém provozu v Nice i v Monte Carlu, tak na horských silničkách nad pobřežím. Nejvíce kilometrů jsme najeli se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.2 TSi o výkonu 81 kW, s nímž bude Fabia Combi společně se vznětovým tříválcem 1.4 TDI o výkonu 77 kW asi podle nás nejprodávanější na řadě trhů. K dispozici je ještě 1.4 TDI/66 kW, a dále zážehový tříválec 1.0 MPI/55 kW a čtyřválec 1.2 TSI/66 kW. Rozhodně nás motory nezklamali, ani svojí dynamikou ani spotřebou.
O Fabii hatchback bylo napsáno už hodně a kromě jiné karosérie od sloupku C a zavazadlového prostoru se po technické stránce prakticky neliší. Jak jsme se dozvěděli, vlastní vývoj, máme na mysli konkrétní práce, trval asi devatenáct měsíců. Za tu dobu prošly vozy také mnoha nárazovými zkouškami v nejrůznějších zkušebnách, aby nakonec získala Fabia v testech Euro NCAP nejvyšší počet pěti hvězdiček (při nich bylo rozbito sedm náhodně vybraných sériových automobilů). Lze tedy předpokládat, že stejného výsledku docílí i kombi.
U kombi každého zajímá velikost zavazadlového prostoru. S objemem 530 litrů, tedy o 25 litrů větším než u předchůdce, je největší ve svém segmentu. Po sklopení zadních sedadel naroste dokonce na 1 395 litrů. Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák, poté opěradlo. Zvyšuje se tím využití prostoru interiéru, do kterého můžeme uložit předměty dlouhé až půldruhého metru (1,55 m). Ložná plocha je široká 960 mm, výška nákladové hrany je jen 611 mm od země, což je oproti druhé generaci o 26 mm méně. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm.
Nová ŠKODA Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než druhá generace. Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního rozchodu o 30 mm (zadního o 31 mm), spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.
Fabia Combi nabízí nejmodernější techniku na bázi MQB koncernu Volkswagen. Patří sem mimo jiné inovativní prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu, se kterými jsme se doposud setkávali především ve vozech vyšších tříd nebo kompletně nové technologie motorů, splňující emisní hodnoty EU 6. Vyspělé systémy představují komunikační rozhraní MirrorLink™ (jakmile bude k dispozici ze strany výrobce také Apple CarPlay a Android Auto) a SmartGate, díky kterým lze vůz propojit s chytrým telefonem.
Do konce loňského roku bylo od roku 2000 prodáno zákazníkům více než 1,1 milionu vozů ŠKODA Fabia Combi, a nová generace toto číslo bezpochyby ještě o hodně navýší a zůstane tak nejprodávanějším vozem ve své třídě.
Vůz ještě představíme podrobným článkem.
Ceny zážehových verzí
Ceny vznětových verzí
J.Lasík 14.1.2015
O Fabii hatchback bylo napsáno už hodně a kromě jiné karosérie od sloupku C a zavazadlového prostoru se po technické stránce prakticky neliší. Jak jsme se dozvěděli, vlastní vývoj, máme na mysli konkrétní práce, trval asi devatenáct měsíců. Za tu dobu prošly vozy také mnoha nárazovými zkouškami v nejrůznějších zkušebnách, aby nakonec získala Fabia v testech Euro NCAP nejvyšší počet pěti hvězdiček (při nich bylo rozbito sedm náhodně vybraných sériových automobilů). Lze tedy předpokládat, že stejného výsledku docílí i kombi.
U kombi každého zajímá velikost zavazadlového prostoru. S objemem 530 litrů, tedy o 25 litrů větším než u předchůdce, je největší ve svém segmentu. Po sklopení zadních sedadel naroste dokonce na 1 395 litrů. Zadní sedadlo se skládá ve dvou krocích, nejprve se sklopí sedák, poté opěradlo. Zvyšuje se tím využití prostoru interiéru, do kterého můžeme uložit předměty dlouhé až půldruhého metru (1,55 m). Ložná plocha je široká 960 mm, výška nákladové hrany je jen 611 mm od země, což je oproti druhé generaci o 26 mm méně. Páté dveře se otevírají do výšky 1 900 mm a jsou široké 1 028 mm.
Nová ŠKODA Fabia Combi je o 10 mm delší, 90 mm širší a 31 mm nižší než druhá generace. Novince v neposlední řadě prospělo také mezigenerační rozšíření předního rozchodu o 30 mm (zadního o 31 mm), spolu s prodloužením rozvoru o 5 mm.
Fabia Combi nabízí nejmodernější techniku na bázi MQB koncernu Volkswagen. Patří sem mimo jiné inovativní prvky bezpečnosti, komfortu a infotainmentu, se kterými jsme se doposud setkávali především ve vozech vyšších tříd nebo kompletně nové technologie motorů, splňující emisní hodnoty EU 6. Vyspělé systémy představují komunikační rozhraní MirrorLink™ (jakmile bude k dispozici ze strany výrobce také Apple CarPlay a Android Auto) a SmartGate, díky kterým lze vůz propojit s chytrým telefonem.
Do konce loňského roku bylo od roku 2000 prodáno zákazníkům více než 1,1 milionu vozů ŠKODA Fabia Combi, a nová generace toto číslo bezpochyby ještě o hodně navýší a zůstane tak nejprodávanějším vozem ve své třídě.
Vůz ještě představíme podrobným článkem.
Ceny zážehových verzí
Motor | 1.0 MPI | 1.2 TSI/66 | 1.2 TSI/81 |
Active | 262 900 Kč | 278 900 Kč | - |
Ambition | 276 900 Kč | 292 900 Kč | 306 900 Kč |
Style | 299 900 Kč | 315 900 Kč | 369 900 Kč |
Ceny vznětových verzí
Motor | 1.4 TDI/66 | 1.4 TDi/77 |
Active | 332 900 Kč | - |
Ambition | 346 900 Kč | 366 900 Kč |
Style | 369 900 Kč | 389 900 Kč |
J.Lasík 14.1.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout