Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA Yeti po důkladné modernizaci

Škoda Yeti patří mezi nejoblíbenější kompaktní zástupce kategorie SUV. Zájemci budou mít poprvé na výběr ze dvou designových variant – stylovější Yeti míří do města a robustněji laděný Yeti Outdoor mimo zpevněné komunikace.

V obou variantách zaujme Yeti řadou novinek: od přepracované přídě a zádě, přes kola z lehké slitiny, svěžejší interiér, nové „Simply Clever“ prvky a posílenou funkčnost, až po obohacenou nabídkou motorů a převodovek. Světová premiéra proběhne na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Koncem roku 2013 budou obě varianty modelu ŠKODA Yeti uvedeny na prvních trzích.

Zásadní novinkou je nabídka dvou designových linií. Kompaktní SUV bude nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo v outdoorové variantě i mimo silnice. Na pohled se liší např. provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového“ sourozence jsou z černého plastu.
Přední i zadní část byla přepracována a působí teď mnohem výraznějším dojmem, s jasně ostrými hranami a liniemi.

Obě varianty se drží shodné koncepce vzhledu přídě. Zdůrazněna je horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety, které jsou nyní volitelně nabízeny jako bi-xenony s integrovaným LED světly pro denní svícení. Přední mlhovky dostaly hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.

Nabídka kol byla rozšířena o čtyři kola z lehké slitiny v novém, atraktivním designu. Pestřejší je také paleta barev. Novinkou jsou čtyři metalické odstíny: bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Poslední z uvedených je k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement.
Novinky lze nalézt i v interiéru. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.

Yeti je prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant (zadní parkovací kamerou). Poprvé je Yeti vybavena také nejnovější generací parkovacího asistenta Automatic Parking Assistant. S ním umí Yeti zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Díky tomuto systému je možné vůz odemknout, zamknout i nastartovat, aniž by klíč musel opustit kapsu.
V přepracovaných modelech našly uplatnění mj. vedle oboustranného koberce, se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.
Vedle novinek nabízí Yeti i všechny dosud známé prvky komfortní výbavy na přání, mezi nimi rozměrnou panoramatickou prosklenou střechu, automatickou dvouzónovou klimatizaci „Climatronic“, vyhřívaná sedadla, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.
Klíčovým prvkem zůstává systém zadních sedadel Varioflex. Nabízí jedinečnou variabilitu uspořádání: všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Obratem ruky se tak pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru.
Variabilitu zvyšuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů nebo praktické držáky na láhve.
Stejně jako před modernizací, i omlazený Yeti boduje velkorysou nabídkou prostoru. V žádném jiném kompaktním SUV nemají cestující na zadních sedadlech více místa nad hlavou – konkrétně 1 027 mm. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 l, po posunutí všech zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 l, po vyjmutí zadních sedadel vzroste objem pro náklad na 1 760 litrů.
K dispozici jsou čtyři vznětové a tři zážehové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá ŠKODA Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.

Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou má spotřebu 4,6 l/100 km. V nabídce jsou také další tři motorizace v provedení Green tec: 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG. Zážehový motor 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s manuální převodovkou se dodává pouze ve variantě Green tec se sníženou spotřebou. Paket Green tec obsahuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Vznětový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v atraktivní kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.
Aktivní bezpečnost zvyšuje ESC (Electronic Stability Control) s ABS a brzdovým asistentem. Mlhové světlomety je možno volitelně vybavit i funkcí přisvětlování zatáček. Nové bi-xenonové světlomety, na přání s LED světly pro denní svícení, zvyšují bezpečnost za snížené viditelnosti. Vůz může být vybaven elektronickými asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů.
S elektronicky řízeným pohonem všech kol (mezinápravová spojka Haldex páté generace) a světlou výškou 180 mm je kompaktní SUV připraveno na jízdu nejen na silnicích, ale i mimo zpevněné cesty. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrný a komfortní rozjezd na povrchu s nerovnoměrnou adhezí.

V oblasti pasivní bezpečnosti se cestující v modelu Yeti mohou spolehnout až na devět airbagů. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček jsou ve voze úchyty Isofix. Bezpečnostní paket doplňují tříbodové pásy (vpředu s přitahovači) a výškově stavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar