Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

ŠKODA Octavia RS - nejrychlejší Octavia všech dob

Novinka RS oslaví světovou premiéru na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS zaujme výkonnými a současně úspornými motory, dravým designem a moderní technikou.

Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje rychlosti 248 km/h (se šestistupňovou manuální převodovkou). Navíc poskytuje všechny vynikající vlastnosti nového modelu Octavia: maximální funkčnost, dostatek prostoru, špičkovou bezpečnost, nejmodernější asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu a vynikající poměr ceny a výkonu.

Pod kapotou pracuje buď dvoulitrový zážehový motor o výkonu 162 kW (220 k) nebo dvoulitrový vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k). Zážehový motor 2,0 TSI ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou umožňuje vozu Octavia RS zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Maximální rychlost 248 km/h je o 6 km/h vyšší než u druhé generace vozu Octavia RS. S novým vznětovým motorem 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximální rychlost je 232 km/h (s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou).
Ve srovnání s druhou generací mají nové motory vyšší výkon a současně až o 19 procent nižší spotřebu. Systém start-stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí sériové výbavy. Volitelně je pro oba motory k dispozici buď ručně řazená převodovka nebo dvouspojková převodovka DSG, obě šestistupňové.
Nová Octavia RS je sériově vybavena sportovním podvozkem. K tomu byla karoserie oproti standardnímu provedení snížena o 12 mm (Octavia Combi RS: 13 mm). Zadní kola využívají novou víceprvkovou nápravu. Precizní vedení stopy zajišťuje přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovitými spodními rameny. Součástí sériové výbavy je také elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Tato funkce zlepšuje trakci kol a snižuje sklon k nedotáčivosti při rychlých průjezdech zatáčkou. Lepší ovladatelnost a vyšší agilitu umožňuje nové elektromechanické řízení s variabilním převodem. Tato technologie vyžaduje od řidiče menší úhel natočení volantu pro dosažení požadovaného poloměru zatáčky. To znamená méně přehmatávání na volantu v prudkých zatáčkách.
Boční pohled se v porovnání se standardní Octavií vyznačuje sníženou karoserií. K tomu přispívá i skutečnost, že v porovnání s druhou generací modelu Octavia RS vůz podstatně narostl do délky (+88 mm, kombi +86 mm) a do šířky (+45 mm). Současně vzrostl také rozvor o 102 mm, což stejně jako zkrácení předního převisu posiluje dojem síly. Emoce vzbuzují také třmeny kotoučových brzd, sériově červeně lakované.
Mimořádně sportovní akcent dodávají nová kola z lehkých slitin. Designéři navrhli hned čtyři nové vzory kol ve velikostech 17, 18 a 19 palců. Sportovní pneumatiky přesvědčí dvojbarevným provedením, markantním vzhledem, optickou lehkostí, ostrými hranami a precizním zpracováním do posledního detailu. Sériově jezdí nová Octavia RS na 17“ hliníkových kolech Dorado s pneumatikami rozměru 225/45. Volitelně se dodávají dva typy osmnáctipalcových hliníkových kol v designech Gemini a Pictori (vždy pro pneumatiky 225/40). Lahůdkou jsou 19“ kola z lehkých slitin Xtrem v černé barvě. Zádi dominuje černý difuzor a lichoběžníkové chromované koncovky výfuku.
Interiér je vyveden ve sportovní černé. Novinkou je decentní osvětlení ovládacích páček, integrované ve výplních předních dveří. Pro řidiče a spolujezdce jsou k dispozici nově vyvinutá sedadla v designu RS. Součástí sériové výbavy je sportovní tříramenný volant, potažený perforovanou kůží.
Vůz je vybaven nově vyvinutými bezpečnostními systémy, jako je Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant pro jízdu v pruzích, multikolizní brzdou s automatickým zásahem v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zajištění vozu v situacích, hrozících nehodou, a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). V případě nehody zajistí maximální možnou ochranu řidiče a cestujících rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnostní výbavy včetně devíti airbagů.
Na přání může být vybavena adaptivním tempomatem, který dodržuje odstup za vozem vpředu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel. Automatic Parking Assistant pomáhá při parkování a vyjíždění. Rozpoznávání dopravních značek v paketu ‚Traveller Assistant‘ zobrazuje dopravní značky.
Zakoupit lze také systém automatického odemykání a startování KESSY, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, nová generace infotainmentových rádií a navigačních systémů. Součástí sériové výbavy nejnovějšího modelu značky je CD-rádio Swing s monochromatickým displejem. Ve vyšších systémech pracují až osmipalcové dotykové displeje se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu nabízí nový soundsystém CANTON.
Prodej bude v České republice zahájen 12. července 2013 u příležitosti startu jubilejního 40. ročníku Rally Bohemia.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar