Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT zahájil výrobu Leonu 3. generace

SEAT zahájil výrobu nového Leonu v závodu Martorell. Model uvedený na pařížském autosalonu představuje celkovou investici 800 milionů eur, primárně do vývoje vozu a výrobních zařízení. Od roku 1999 činí celkový prodej Leonu včetně prvních dvou generací 1,2 milionu vozů.

Leon je strategickým vozem pro mezinárodní expanzi značky SEAT a přispěje ke zvýšení produkce závodu Martorell, kde se již vyrábí rozmanité varianty modelů SEAT Ibiza, Altea a Exeo společně s Audi Q3.
Nový model vstupuje do segmentu kompaktních vozů, který se podílí 38 % na celkovém prodeji osobních vozů v Evropě. Zároveň usiluje o zopakování úspěchu Ibizy, aby se tak stal druhým pilířem růstu značky SEAT.
Nový model je zárukou pro 1600 pracovních míst v závodu Martorell a pro více než 6000 míst u dodavatelů. V budoucnosti by mohlo představení dvou nových karosářských variant Leonu vytvořit příležitosti k přijímání nových zaměstnanců.
SEAT nyní spustil výrobu pětidveřové verze Leonu, jejíž prodej bude zahájen koncem listopadu v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Vstup na český trh bude následovat v lednu 2013. Příští rok se objeví také třídveřový model a kombi (obě budou vyráběny v závodu Martorell).
S Leonem kulminuje produktová ofenziva značky SEAT, která nemá v její historii obdoby. V uplynulém roce představil SEAT nový model každých čtvrt roku: malý městský vůz Mii, nejprodávanější Ibizu, znovuzrozené Toledo a nyní třetí generaci Leonu.
SEAT Leon používá nejnovější techniku koncernu VW na základě modulární platformy MQB pro vozy poháněné motorem uloženým vpředu napříč. Výsledkem je zkrácení doby výroby v porovnání s druhou generací. Nová platforma navíc nabízí větší flexibilitu umožňující výrobu tří verzí Leonu společně s modely Altea, Altea XL a Altea Freetrack na stejné montážní lince. Leon je prvním sériově vyráběným vozem s novým designérským stylem značky SEAT. Vůz je vybaven rozmanitými průkopnickými technologiemi, které zvyšují úroveň bezpečnosti a umožňují připojení přenosných elektronických přístrojů.Je o 90 kg lehčí a o 52 mm kratší než předchůdce, přestože nabízí prostornější interiér.
Nabídka šesti zážehových a čtyř vznětových motorů je široká, aby oslovila všechny skupiny zákazníků. Leon je zároveň prvním vozem s integrovanými LED světlomety LED. K mimořádné hospodárnosti nového Leonu přispívá systém start/stop.
Nový Leon bude mít ve své výbavě celou řadu inovativních technologií z oblasti bezpečnosti a konektivity, z nichž některé jsou v této třídě naprosto ojedinělé.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar