Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon - snoubení designu s technikou

S délkou 4,26 m je přibližně o pět centimetrů kratší než předchůdce, avšak rozvor se prodloužil o téměř šest centimetrů. Důmyslné uspořádání umožňuje krátké převisy a zesiluje vizuální působení kol. Praktickou předností je větší vnitřní prostor, zejména pro cestující vzadu a objemnější zavazadlový prostor.

Hranaté linie světlometů jsou typickým prvkem nového designérského stylu značky SEAT, přičemž dokonale zapadají do tvarů Leonu. Poprvé jsou ve třídě kompaktních vozů k dispozici přední světlomety LED. Dalším charakteristickým rozpoznávacím znakem nového Leonu jsou světlomety LED pro denní svícení.
Elegantní vnější design pokračuje v interiéru, který má čistý, prosvětlený a nekomplikovaný vzhled. Přístrojová deska je nekonvenční a elegantní, v dvoubarevném provedení. Ušlechtilé detaily podtrhují vysokou úroveň řemeslného zpracování Leonu - například velké výdechy ventilační soustavy, ovládací prvky klimatizace a trojrozměrně tvarované ozdobné obložení. Zavazadlový prostor má objem 380 l, tedy o 40 l více než u předchozí generace.
Nový SEAT Leon je postaven na nové platformě, která umožnila vývojovým inženýrům posunout přední nápravu o 40 mm dopředu. Výsledkem je delší rozvor a vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy, což jsou faktory, které výrazně prospívají komfortu a sportovní ovladatelnosti.
SEAT osazuje řadu Leon výkonnými a hospodárnými motory TDI a TSI s objemem od 1.2 do 2.0. Všechny jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich konstrukce se navíc vyznačuje nízkým vnitřním třením a schopností rychlého dosažení provozní teploty. V porovnání s jejich příslušnými předchůdci byla spotřeba paliva snížena až o 22 procent.
Motor 1.6 TDI dosahuje výkonu 77 kW (105 k) a točivého momentu 250 N.m. Ve verzi Ecomotive se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 3,8 l/100 km. Přepracovaný motor 2.0 TDI spotřebuje ve verzi Ecomotive v průměru jen 4,0 l/100 km, přestože s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m poskytuje Leonu značnou dynamiku.
SEAT bude nabídku motorů po prosincovém uvedení na český trh rozšiřovat. Začátkem roku 2013 se začnou prodávat modely Leon s motory 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). Řadu zážehových motorů završí 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k), která kombinuje vstřikování benzinu přímo do válců s nepřímým vstřikováním do sacího potrubí. Paleta vznětových motorů bude doplněna o 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k) a novým vrcholným turbodieselem 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje točivý moment 380 N.m.
V závislosti na motoru budou na výběr pětistupňové a šestistupňové mechanické převodovky nebo osvědčené šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Přední náprava uložená v pomocném rámu je typu McPherson, zatímco zadní kola jsou zavěšena na podélných ramenech spojených torzně poddajnou příčkou. Výkonnější varianty používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.
Nový systém SEAT Drive Profile pro Leon FR umožňuje řidiči měnit charakteristiku posilovače řízení, ovládání škrticí klapky a zvuk motoru (pouze verze FR) ve třech režimech eco, comfort a sport. K dispozici je také individuální nastavení, které si řidič může nakonfigurovat podle svých preferencí. Dle nastavení jízdního režimu se mění barva dekoračního LED osvětlení interiéru. To je v režimech eco a comfort bílé, v režimu sport pak červené.
Leon stanovuje nová měřítka také v oblasti nabízených asistenčních systémů. Sledování únavy řidiče rozpozná situace, kdy řidič ztrácí koncentraci, a navrhne mu udělat si přestávku k odpočinku. Pokrokový kamerový systém uložený v oblasti vnitřního zpětného zrcátka slouží asistentu dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světlomety, a také asistentu pro jízdu v jízdním pruhu, který provádí mírné zásahy do řízení s elektromechanickým posilovačem, aby vůz nepřejel podélné značení vymezující jeho jízdní pruh.


JL, 19.7.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar