Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon Cup Racer u jezera Wörthersee

SEAT potvrzuje na Setkání GTI v rakouských Korutanech své jednoznačné zaměření na motoristický sport a konkrétně na soukromé závodní týmy. Nepopiratelným hrdinou v expozici značky je nový Leon Cup Racer.

Vůz připravený pro závodní seriály po celém světě, naznačuje, jak by mohl vypadat SEAT pro závody cestovních vozů. Leon Cup Racer o výkonu 243 kW/330 k tvoří základ pro další vývojové práce a testovací jízdy.
Cup Racer je doplněn pěti verzemi modelů Ibiza a Leon v extrémně temperamentních úpravách s individuální výbavou.
Cup Racer, který vychází z pětidveřového Leonu a má matně šedý metalický lak s oranžovými ozdobnými prvky, ohromí již svým vzhledem. Jeho neuvěřitelně dynamický postoj na 18“ závodních kolech je výsledkem rozchodu kol, který je o o 40 cm širší než u sériového modelu.
Nová příď je tvarována s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přístup vzduchu k motoru a brzdové soustavě, zatímco mohutné podběhy kol s otvory na odtokové hraně vylepšují chlazení brzd se čtyřpístkovými třmeny. Prahy jsou rozšířené do stran a společně s předním spoilerem, hladkou spodní částí vozu, zadním difuzorem a dvoupolohovým střešním spoilerem na podpěře přispívají k maximálnímu aerodynamickému přítlaku pro projíždění zatáček vysokými rychlostmi.
Interiér je rovněž připraven pro závodní okruhy. Systematické snižování hmotnosti a rozvážně minimalistický přístup definují interiér vozu, který je chráněn rámem pro případ převrácení. Také skořepinové sedadlo se systémem ochrany hlavy HANS přispívá k bezpečnosti. Sedadlo je čalouněno speciálně vyvinutou kůží. Základní tvar přístrojové desky zůstal zachován, nicméně informační a ovládací prvky závodního vozu jsou soustředěny na multifunkčním volantu a na displeji TFT s vysokým rozlišením, umístěný za volantem.
Zdrojem síly je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 243 kW/330 k a točivém momentu 350 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG ovládané na volantu a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Speciální verze vozu Cup Racer pro vytrvalostní závody může být vybavena závodní sekvenční převodovkou s řadicí pákou na středové konzole a mechanickou uzávěrkou diferenciálu.
Předběžná cena byla stanovena – verze s převodovkou DSG bude stát 70 000 eur (bez DPH), zatímco vytrvalostní verze se sekvenční převodovkou a mechanickou uzávěrkou diferenciálu přijde na 95 000 eur (rovněž bez DPH).



Ibiza Trophy – pro závodní okruh

Také Ibiza SC Trophy má licenci pro účast v závodech po celém světě, zejména v pohárových závodech ve Španělsku a Itálii. Pro sezónu 2013 má přeplňovaný motor 1,4 litru s výkonem 147 kW/200 k, sedmistupňovou převodovku DSG ovládanou na volantu a mechanickou uzávěrku diferenciálu, která zajišťuje vynikající trakci. Zájemci se závodní licencí si mohou pořídit vůz Ibiza SC Trophy od oddělení SEAT Sport za cenu začínající již od 31 500 eur (bez DPH).


Ibiza – kompaktní atlet

Sportovní vlastnosti v kompaktním balení nabízejí další dva modely Ibiza. Prvním je Ibiza SC Cupra s výkonem 132 kW/180 k a převodovkou DSG v bílém odstínu Nevada. Její 17“ kola mají leskle černou povrchovou úpravu, stejně jako mřížky v otvorech na přídi a zádi. Druhá Ibiza SC FR zaujme svým červeným lakem Emocion a paketem k 10letému výročí modelů FR, který zahrnuje například 17“ kola v dvoubarevném provedení (černá/stříbrná), jakož i střešní spoiler, boční prahy a kryty vnějších zpětných zrcátek lakované v odstínu titanu. Tato Ibiza SC FR Ten má o trochu nižší světlou výšku a je vybavena brzdovou soustavou z modelu Ibiza Cupra.

Leon – styl a individualita
Další možnosti individualizace úspěšné novinky značky SEAT ukazují dvě verze modelu Leon. Vystavený Leon FR 1.8 TSI s výkonem 132 kW/180 k v červeném odstínu Emocion má dynamičtější vzhled díky sadě aerodynamických prvků na přídi a zádi. Skrz 19“ kola je nerušený pohled na zářivě červené brzdové třmeny. Jasně červené jsou rovněž ozdobné prvky na přístrojové desce a volantu, zatímco sedadla a výplně dveří jsou čalouněny kombinací červené a černé kůže. Nabídku završuje nový Leon SC FR, pod jehož kapotou je uložen 2.0 TDI s výkonem 135 kW/184 k.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar