Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Trafic druhé generace

Renault, evropský leader v oblasti užitkových vozidel od roku 1998, přichází s faceliftem svého modelu Trafic. Jeho interiér byl koncipován jako skutečná „mobilní kancelář“ a zahrnuje celou řadu příslušenství.

Čelní část je dynamická s prodlouženými a výraznými světly, které sousedí s širokým sáním vzduchu. Čelní okno, více skloněné než u Traficu II, svírá s kapotou jemný úhel jako u osobních vozidel. Robustnost a praktičnost byla zachována ochranným předním nárazníkem a širokými bočních ochranných lišt.

Vnitřní prostor zahrnuje 14 úložných prostor s celkovým užitným objemem 90 litrů. Přístrojová deska v moderním a technickém provedení se inspirovala světem osobních vozidel. Mezi typické stylové prvky patří středová konzola ve formu totemu, která obsahuje multimediální systém a ovladače klimatizace.
Nová sedadla zajišťují dobrou boční oporu díky hustším pěnám a anatomičtějšímu tvaru. Konstrukce předního lavicového sedadla má zesílené bočnice na obou sedácích i opěradlech.
V porovnání s modelem Trafic II je sedák sedadla řidiče snížen o 36 mm a opěradlo je více nakloněné. K nastavení optimálního komfortu řidiče slouží četná nastavení sedadla (výška, vzdálenost a bedra), jakož i výškové a podélné nastavení volantu. Sedadlo se nastavuje podélně v rozsahu 200 mm, což je o 18 mm více než u modelu Trafic II.
Držák tabletu (4,8 do 10,6’’) se nachází nad rádiem. Sklopením opěradla předního prostředního sedadla dopředu a zvednutím krytu v zadní části sedadla vznikne prostor pro uložení laptopu do 17 palců.
Největším úložným prostorem je prostor 54 l, který se objeví po zvednutí sedáku předního lavicového sedadla spolujezdce. Nedělený prostor je vhodný pro volné uložení velkého množství předmětů nebo objemných předmětů.
Základní výbava zahrnuje rádio s hands-free Bluetooth®, vstup USB a jack v čelní části.
Nabídka prémiového rádia je u modelu nový Trafic spojena s integrovaným multimediálním systémem Renault R-Link Evolution® (dostupný od konce roku 2014).
Systém MEDIA NAV je integrovaný v čelní části palubní desky a uspokojuje základní potřeby v oblasti multimediálního systému. Je vybaven dotykovou 7“ obrazovkou, rádiem a technologií Bluetooth® pro poslech hudby formou audiostreamingu a telefonování hands-free.
Nový Trafic rovněž nabízí prvotřídní multimediální řešení R-Link Evolution®. Tato poslední verze integrovaného multimediálního systému R-Link je vybavena dotykovou obrazovkou a digitálním rádiem (dle trhu).

Nový Trafic představuje jedinou dodávku ve své kategorii, která je schopná se zavřenými dveřmi přepravit materiál o délce až 3,75 m u L1 a 4,15 m u L2, a to díky dvěma poklopům. První poklop se nachází v dolní části přepážky a prodlužuje ložný prostor o 41 cm a druhý pod sedadlem spolujezdce, který ho prodlouží o dalších 80 cm.
V otevřeném stavu má poklop v přepážce 510 mm na šířku a 228 na výšku. Systém blokace levých zadních dveří umožňuje přepravu ještě delších předmětů. Řidič tak může jet s otevřenými pravými dveřmi, přičemž levé dveře zůstávají kvůli viditelnosti registrační značky zavřené.
Se dvěma délkami, výškami a verzemi dodávka, hlubší kabina, rovná podlaha nebo přeprava osob nabízí Trafic až 270 verzí. Ložný objem dodávky činí 5,2 až 8,6 m³. Nový Trafic je celkově o 210 mm delší a užitný objem je u H1 větší o 200 litrů a u H2 o 300 litrů.
Pro získání většího ložného objemu nabízí vnitřní zahrádku s užitečným zatížením 13 kg. Zahrádka má délku 2 m a výšku 25 cm a umožňuje uložení cca 10 měděných trubek nebo schůdků.

Čtyři motory

dCi 90 (260 Nm)
s funkcí Stop & Start nebo bez ní. Tento motor je účinný, cenově přístupný a dobře uzpůsobený používání ve městě.

dCi 115 (300 Nm)
s funkcí Stop & Start nebo bez ní. Díky většímu výkonu a točivému momentu je univerzálnější. Je vhodný pro kombinované využití ve městě i mimo něj. Snadno přepraví velký náklad. Nabízí ideální rovnováhu mezi dynamikou a hospodárností se spotřebou pouhých 6,5 l / 100 km.

Motory s technologií Twin Turbo (dva turbokompresory) mají vyšší výkon a zrychlení a jsou hospodárnější, neboť jejich spotřeba klesá pod 6 l / 100 km.


Energy dCi 120 Twin Turbo (320 Nm) (s funkcí Stop & Start)
S tímto novým motorem vykazuje nový Trafic spotřebu na nejlepší úrovni ve své kategorii: 5,9 l / 100 km u dodávky a 5,7 l / 100 km u verzí osobních vozidel.

Energy dCi 140 Twin Turbo (340 Nm) (s funkcí Stop & Start)
Nabízí vyšší výkon, přímé zrychlení při nízkých otáčkách díky brzy dostupnému točivému momentu (270 Nm k dispozici již při 1250/min) se spotřebou na nejlepší úrovni (6,1 l / 100 km*). Je to ideální motor pro těžké zatížení, dlouhé trasy, tažení a jízdu v horách.

Hospodárné motory pro nižší provozní náklady

Se spotřebou 5,9 l / 100 km u užitkového vozidla a 5,7 l / 100 km u osobního vozidla patří Trafic mezi nejhospodárnější vozidla ve své kategorii. To znamená v porovnání s předchůdcem v průměru o 1 l /100 km méně. Toto snížení odpovídá úspoře cca 1 000 € během tří let. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky lepší aerodynamice vozidla, snížení jeho hmotnosti, ale zejména díky nejlepším technologiím jako:

 downsizingový motor,
 technologie Twin Turbo,
 systém Stop & Start,
 ESM: Electric Smart Management, který rekuperuje energii při deceleraci,
 pneumatiky s nízkým valivým odporem,
 snížení odporu přední brzd (zejména při jízdě),
 elektrický posilovač řízení.

Nový Trafic je kompletován v Sandouville, čímž je zajištěno pokračování závodu. Renault se při výrobě své řady užitkových vozidel může opřít o tři průmyslové komplexy sídlící ve Francii.



.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar