Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Sport R.S. 01 - 500 k a 600 Nm

Renault potvrzuje vášeň pro automobilové závody a vytváří Renault Sport R.S. 01 – závodní vozidlo s neobyčejným stylem a nestandardními výkony. Ve vzhledu Renaultu Sport R.S. 01, který vychází ze světa konceptů se radikálním způsobem odráží sportovní geny značky.

Parametry uvedené v technické dokumentaci spolu s karbonovou konstrukcí o hmotnosti nižší než 1100 kg poháněné motorem o výkonu přes 500 k jsou obrazem špičkových odborných zkušeností sportovní divize Renault Sport. S tímto motorem dosáhne Renault Sport R.S. 01 rychlosti přes 300 km/h. Nový závodní vůz Renault Sport bude již v roce 2015 jednou z hvězd World Series by Renault (Světová série Renault) v novém šampionátu Renault Sport Trophy, který bude před etapou profesionálního šampionátu GT a vytrvalostního závodu.
Renault Sport R.S. 01 se řadí mezi nejvýkonnější vozidla GT planety. Podobně jako všechna vozidla Renault navržená pod vedením Laurense van den Ackera mají zvýrazněný vystouplý kosočtverec, který je neoddělitelnou součástí přední části vozidla. Úctyhodná šířka 2000 mm při výšce 1116 mm je zvýrazněna charakteristickými LED světlomety pro denní svícení umístěnými podél kanálů chlazení brzd.

Uprostřed masky nasávaný vzduch je veden přídí podvozku k oběma chladičům vody. Takto vytvořený podtlak zvyšuje přítlak na předek vozidla. Mohutná lamela, která přivádí vzduch do spodního rozdělovače, a stupňovitě uspořádaný plochý spodek vylepšují aerodynamiku v přední části vozidla. Obě žebra umístěná na boku nárazníku vytvářejí víry, omezující turbulence otáčejících se kol.

Snížený profil, zvýrazněný běžným grafickým motivem světlometů s bočními otvory pro vstup vzduchu, je charakteristický pro vozidla GT se zadním středovým motorem. Nevyrovnanost převisů je způsobena architekturou vozidla a optimalizovaným rozložením hmotností. Zasklení protažené až ke křídlu a zakřivený tvar zadní kapoty zdůrazňují nekompromisní vzhled.

Proud čerstvého vzduchu vedený spodním rozdělovačem vyúsťuje do extraktorů umístěných v zadní části předních kol. Jejich reliéf se podél dveří mění a přetvoří se na přívodní kanály výměníků tepla. Tyto komponenty umožňují optimální ochlazení turbokompresorů.
Zadní difuzor nad nastavitelným křídlem přitiskne vůz k závodní dráze odvodem vzduchu proudícího pod plochým spodkem. Obrovskou výhodou tohoto zařízení je, že nevytváří aerodynamický odpor, a tudíž nemá vliv na maximální rychlost.

Propracovaná aerodynamika umožňuje Renaultu Sport R.S. 01 dosáhnout výjimečných výkonů, překonat vozy kategorie GT3 a přiblížit se vozům DTM. Hodnoty Cy (součinitel vztlaku) a Cx (součinitel odporu) jsou podobné jako u Formule Renault 3,5. Aerodynamický přítlak 1,7 tun při maximální rychlosti 300 km/h odpovídá přítlaku Formule Renault 3,5..
Pro dosažení cíle v oblasti hmotnosti a bezpečnosti se výběr konstrukce z karbonového vlákna nabízel sám od sebe. Studií a výrobou podvozku byla podobně jako u Formule Renault 3,5 pověřena italská firma Dallara. „Vana“ s integrovanou palivovou nádrží o objemu 150 litrů má v horní části umístěnou ochrannou ocelovou klec. Deformovatelná konstrukce v přední části absorbuje energii v případě čelního nárazu. Její vzhled zvyšuje aerodynamickou účinnost vozu. Další „crash box“, který plní stejnou funkci v zadní části vozidla, je připevněn k převodovce.

Bezpečnostní zařízení je doplněno výsuvným sloupkem řízení, sportovním sedadlem Sabelt a šestibodovým postrojovým bezpečnostním pásem kompatibilním se systémem HANS®.
U polonosné konstrukce je motor Nismo V6 3,8 l biturbo připevněn ke karbonové konstrukci na straně rozvodu a horní prvky jsou spojeny s ochrannou klecí. Karbonová konstrukce se může pochlubit hmotností pouhých 1100 kg.
Vzhledem k sériové výrobě se úprava týká namontování suché klikové skříně zajišťující mazání i při dlouhých záběrech. Elektronická skříňka Pectel je vybavena funkcí na řízení prokluzu.

Tlak turbokompresoru je upraven pro zajištění výkonu přes 500 k a maximálního točivého momentu přes 600 Nm. Tyto výkony umísťují Renaulta Sport R.S. 01 mezi kategorii GT3 a kategorii DTM.

Motor je spojen se sedmistupňovou podélnou převodovkou Sadev. Vzhledem k neustálé kontrole rozpočtu budou tytéž poměry použity pro všechny okruhy. Bude však možné jednoduché nastavení předpětí diferenciálu s uzávěrkou.
Sekvenční řazení pádly na volantu je řízeno elektrickým aktuátorem XAP. Spojka vyvinutá speciálně společností ZF Race Engineering bude vybavena zařízením proti blokování a bude mít prodlouženou životnost.

Podstatné stlačování nápravy je způsobeno aerodynamickým přítlakem a podle toho jsou navržena zavěšení. Po vzoru závodních prototypů převzal vůz klasické dvojité trojúhelníkové rameno s tlačnými tyčemi a tlumiči Öhlins. Tyto sestavy s nastavitelným stlačením a uvolněním jsou umístěny po obou stranách konstrukce vpředu a podélně nad převodovkou vzadu.

Brzdový systém spojuje karbonové kotouče PFC Brakes o průměru 380 mm a šestipístkové třmeny. Tato volba je výborným kompromisem mezi účinností a vytrvalostí. Vůz je vybaven systémem ABS Bosch Motorsport.
Michelin, který je partnerem divize Renault Sport Technologies pro všechny jeho závodní produkty, vyvinul 18palcové specifické pneumatiky. Jsou namontovány na ráfky s novým designem a upevněny centrální maticí.


Renault 2.9.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar