Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Scénic Xmod - novinka mezi Scénicy

Na autosalonu v Ženevě měl premiéru Renault Scénic XMOD, který představuje úspěšné propojení outdoorového stylu crossoveru a pečlivě upraveného světa jednoprostorových vozů.

Je vybaven vyšší světlou výškou a expresivním designem s prvky crossoverů v podobě specifických předních a zadních nárazníků, ochrany spodku karoserie a chromovaných střešních lišt (podle finální úpravy). Nová přední část je ještě expresivnější a zahrnuje světla pro denní svícení LED ve specifickém provedení.
Zavazadlový prostor o objemu až 470 l je jedním z největších ve své kategorii. Dalších úctyhodných 71 l úložného prostoru je pečlivě rozděleno v interiéru. Modularita vozu Scénic XMOD je jednoduchá, účinná a rychlá: sedadla jsou jednotlivá, sklopná a vysunovatelná a nabízejí cestujícím různé kombinace. Renault Scénic XMOD se bude vyrábět v závodě Douai ve Francii.
Ve verzi Privilege bude vůz vybaven plochým, sportovním volantem, hliníkovými pedály a hliníkovou rukojetí řadicí páky a novými prvky dekorace interiéru v barvě anodizovaný lesklý tmavý karbon. Tento komplet doplňuje nové čalounění s prošíváním a sada kůže Alcantara.
Uvnitř nabízí řidiči skutečný kokpit s exkluzivní pevnou středovou konzolou a různými ovládacími prvky. Ovladač nového systému pro řízení trakce Extended Grip a joystick pro ovládání multimediálního rozhraní jsou na dosah ruky. Přístrojová deska s digitální obrazovkou TFT (Thin Film Transistor) je výhodnou součástí dotykového multimediálního systému Renault R-Link s připojením online (k dipozici později).
Scénic Xmod je prvním vozidlem řady, které je vybaveno novým zařízením Extended Grip. Tento pokrokový systém řízení trakce je dalším vývojovým stádiem regulace prokluzu a zajišťuje bezpečnou adhezi vozidla k vozovce v náročných podmínkách (sníh, bláto, písek…). Ruční aktivací ovladače na středové konzole si může řidič vybrat mezi třemi režimy asistence: „normální režim“, „režim zlepšené trakce“ nebo „režim expert“.
Režim „normální“, který je aktivován jako přednastavený, je nutno zvolit na pevných podkladech (jak suchých, mokrých, tak i namrzlých) a odpovídá klasické regulaci prokluzu. Automaticky se znovu zapne při rychlosti vyšší než 40 km/h.
V režimu „zlepšené trakce“ řídí brzdový systém, ale kontrolu točivého momentu motoru nechává plně na řidiči.
Pokud řidič zvolí režim „expert“, předává systému Extended Grip řízení hnaných kol. Režim automaticky modifikuje řízení točivého momentu motoru a brzd za účelem umožnění většího prokluzu předních kol. Dále pneumatiky M&S (Mud and Snow) evakuují bláto a písek pokrývající vozovku a tím zajišťují lepší adhezi při jízdě.
Systém Extended Grip je povinně spojen s pneumatikami „Mud and Snow“ vybavenými specifickým běhounem k účinnější evakuaci bláta, písku a rozbředlého sněhu.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar