Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Koleos s novým designem i technologiemi

Nový Renault Koleos měl světovou premiéru u příležitosti VI. mezinárodního salonu v Buenos Aires. Okouzlí svým designem, který lze rozpoznat na první pohled díky nové identitě značky na přední masce vozu.

Charakter a eleganci vozidla umocňuje nový přední nárazník s chromovanou maskou chladiče s velkým znakem uprostřed. Vnější zpětná zrcátka jsou vybavena směrovými světly LED. Zadní okno si zachovalo svůj charakteristický sklon, který novému Koleosu propůjčuje jeho dynamický vzhled.
Víko zavazadlového prostoru je vybaveno funkčním systémem otvírání, který se skládá ze dvou částí a usnadňuje přístup do zavazadlového prostoru.
Objevují se nová kožená čalounění a panoramatickou střechou o ploše 0,75 m2 do kabiny proniká dostatek světla.

Koleos oplývá technologiemi a komfortem v podobě nejinovativnějších výbav značky. Jednou z novinek je integrovaný multimediální systém Renault R-Link s připojením online a velkou 7“ dotykovou obrazovkou. Jedná se o inovativní, inteligentní a intuitivní systém, který přináší revoluci do řízení, neboť zjednodušuje jednotlivé manévry a zlepšuje komfort na palubě.


R-Link, to je velká dotyková obrazovkou o úhlopříčce 18 cm, ovládání u volantu, joystick, abyste při zadávání pokynů nemuseli spouštět oči z dění na silnici. R-Link, to je také integrované připojení online pro služby pro motoristy a aplikace prostřednictvím AppStore (R-Link Store). R-Link sdružuje všechny funkce a informace týkající se vozidla do jednoduchého rozhraní umožňující snadné používání. Nabídka zprostředkovává přístup do světa multimédií, navigace TomTom LIVE, R-Link Store… Uživatel může navíc svoji domovskou stránku a oblíbené položky konfigurovat dle svých potřeb.
V novém Renaultu Koleos lze multimediální systém Renault R-Link dle potřeb jeho uživatelů ovládat dotykově nebo joystickem umístěným za řadicí pákou.
Pokud jde o technologické inovace, představuje Renault asistent sledování mrtvého úhlu (BSW), který řidiči vizuálním signálem indikuje, zda se v mrtvém úhlu pohybuje vozidlo. Mezi dalšími novinkami zmiňme parkovací kameru, jejíž obraz je pro snazší parkování přenášen na displej systému R-Link.
Koleos nabízí komfortní výbavu, která ho mezi vozy SUV katapultuje na první místo. Poloha pro řízení je ideální díky výškově nastavitelným sedadlům, jakož i výškově a podélně nastavitelnému sloupku řízení.
Dvoudílné víko zavazadlového prostoru usnadňuje přístup do kufru. Dolní díl lze otevřít při nakládání těžkých a objemných nákladů. Lze ho přeměnit v pevnou a praktickou plošinu nabízející místo pro odložení nákladu až o hmotnosti 200 kg.
Mezi výbavu vozidla patří i asistent při rozjezdu do svahu (Hill Start Assist). Jako nabídka maximálního komfortu pro cestující je tu audiosystém Bose® Energy Efficient Series.
Součástí vozidla je systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (AFU) a elektronický systém kontroly stability (ESP) a také kontrola nedotáčivosti. Pokud jde o pasivní bezpečnost, je vozidlo opatřeno konstrukcí s naprogramovanými deformačními zónami v přední a zadní části. Konstrukční prvky vnitřního prostoru jsou vyrobeny tak, aby v případě nehody vytvořily skutečnou ochrannou buňku.
Nový Koleos má 6 airbagů, bezpečnostní pásy s omezovači napínací síly pro přední a zadní krajní sedadla, předepínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, systém Isofix pro upevnění dětských sedaček na zadních krajních sedadlech.
Verze 4x4 se díky pohonu všech kol All mode 4x4 vyznačuje opravdovými terénními vlastnostmi. Na výběr je ze tří režimů: Auto, LOCK a 2WD. V extrémních podmínkách je točivý poměr rozdělen na obě nápravy v poměru 1:1. Při rozjezdu rozdělí systém točivý moment motoru mezi všechna čtyři kola.
O rozdělení se stará elektronická spojka. Řídicí jednotka spojky využívá údaje z řídicí jednotky motoru a jednotlivých snímačů: rychlost otáčení kol, zrychlení, úhel natočení volantu a míra sešlápnutí pedálu akcelerátoru.
V režimu LOCK může řidič na povrchu s omezenou přilnavostí (sníh, bláto, zem) pomocí spínače umístěného na přístrojové dece elektronicky zablokovat režim 4x4. V tomto případě je 50 % točivého momentu přenášeno na zadní nápravu.



Základní technické údaje

Motor2.0 dCi/1502.0 dCi/175
Výkon110(150)/4000125(175)/3750
Toč.moment320/2000360/2000
Rychlost182189
Zrychlení10,411,9
Spotřeba7,5/5,7/6,48,7/6,0/7,0
Rozměry4520 x 1865 x 1695 mm
Rozvor2690 mm
Zav.prostor450/1380 l
Cena704 900 Kč Dynamique754 900 Kč Dynamique
Cena779 000 Kč Privilege829 000 Kč Privilege


Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min. rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar