Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Espace - premiéra elegantního crossoveru

Jednou z mála opravdových novinek právě skončeného pařížského autosalonu byl nový Renault Espace, jehož první generace způsobila před 30 lety převrat v oblasti automobilů. Dnes představuje nový Espace znovuzrození v podobě rysů elegantního crossoveru.

Nový Renault Espace upustil od klasického stylu jednoprostorového vozidla a přijal dynamický styl crossoveru, čímž se stal nepřehlédnutelným. S délkou 4,85 m v pětimístném nebo sedmimístném provedení a šířkou 1,87 m je nový Espace velkorysým vozidlem. Jeho vnitřní výška 1,68 m (- 63 mm než Espace) a vysoká obvodová linie karoserie mu propůjčují štíhlý vzhled. Velkorysý rozvor o rozměru 2,88 m (+ 16 mm než Grand Espace) přispívá k pocitu dynamičnosti a je využit ve prospěch vnitřního prostoru.
Nový Espace také odhaluje rozpoznatelný světelný podpis DRL, který se vykresluje se v každém předním světlometu jako zřetelný asymetrický tvar „C“. Standardní součástí optických bloků s technologií osvětlení full LED jsou dva LED moduly Pure Vision, které slouží jako dálkové nebo potkávací světlomety. Technologie Full LED Pure Vision vysílá přesný a intenzivní svazek světla podobné slunečnímu světlu: o 20 % výkonnější než halogenový svazek zlepšuje komfort nočního vidění.

Nový Espace standardně vybaven panoramatickým čelním průzorem o ploše 2,8 m², který zahrnuje fixní skleněnou střechu nad předními sedadly.
Štíhlý vzhled vozu je zvýrazněn vnitřní výškou, která vyvažuje mírně zvýšenou světlou výšku 16 cm (+ 4 cm než Espace). Velkorysý rozvor o rozměru 2,88 m (+ 16 mm než Grand Espace) je využit ve prospěch vnitřního prostoru.

Zavěšená středová konzola představující středový prvek inovované kabiny je ve spojení s převodovkou EDC a tvoří decentní součást kabiny. Sdružuje ovladače otočný multifunkční ovladač, rychlý přístup k systému Multi-Sense®, tlačítko parkovací brzdy s asistentem a přepínač mezi regulátorem a omezovačem rychlosti.

Volicí páka, která řídí převodovku EDC, aktivuje elektrický ovladač shift by wire, jehož kompaktnost umožnila vytvořit zavěšenou konzolu. Pod přístrojovým štítem je digitální rekonfigurovatelný TFT displej s vysokým rozlišením, který nahrazuje tradiční ciferníky. Tento systém umožňuje výběr a režim zobrazení požadovaných informací. Na barevný průhledový displej se promítá v zorném poli řidiče okamžitá rychlost, navigační pokyny, varování při překročení rychlosti, asistenční systémy řízení.
Osvětlení interiéru může být laděno do zelené, modré, žluté, červené nebo fialové barvy podle režimu jízdy.

Úložný prostor pod krytem zavazadlového prostoru má v pětimístné verzi objem 660 l. Zadní výklopné dveře se otevírají a zavírají pohybem nohy pod nárazníkem. Nastavitelný maximální stupeň otevření výklopných dveří usnadňuje používání v omezené výšce (podzemní parkování, box).

Přední komfortní sedadla se vyznačují zejména svým ovinovacím tvarem. Rozšířené hlavové opěrky zintenzivňují pocit komfortu. Vysoká část opěradla kopíruje tvar těla každého cestujícího a jejich provedení připomíná ochranný límec kabátu. U verze Initiale Paris lze sedadlo nastavit v deseti směrech (z nichž 8 je elektricky.) Sedala lze posouvat v rozsahu 24 cm, délku sedáku o 6 cm.

Ve druhé řadě se cestující mohou posadit na tři stejná samostatná sedadla a sedadla ve třetí řadě pojmou ještě dvě další osoby. Všechna zadní sedadla lze nyní zasunout do podlahy a vznikne rovný ložný prostor o objemu 2040 l. Samostatná sedadla v obou zadních řadách můžeme sklopit do podlahy. S modularitou one touche se sedadla jediným kliknutím sklopí jednotlivě nebo společně, bez ohledu na polohu hlavové opěrky.

Sklopení můžeme provést například na dálku z místa řidiče – zobrazením a vybráním sedadla (sedadel), které má být sklopeno, stiskem na dotykovém displeji R-Link 2®. Nebo ze zavazadlového prostoru, kdy se na řídicí skříňce na levém postranním panelu stiskne příslušné tlačítko každého sedadla. Případně přímo na sedadle, sklopením ruční páčky na boku každého sedadla. Současné sklopení všech sedadel se provádí pozvolným pohybem, při kterém se sedadla sklápějí postupně, podobně jako v dominu.

Ve voze najdeme také snadno použivatelný domácí dotykový tablet R-Link 2®. Ten intuitivně řídí mj. systém 4Control, zavěšení kol, asistenční systémy řízení, osvětlení a zvuk a dokonce nastavení předních sedadel (včetně nastavení masáží) a individuální sklopení zadních sedadel.

Renault jako průkopník vestavěných navigací s navigací Carminat, kterou systém Carminat TOMTOM Live zpřístupnil široké veřejnosti, zavádí do R-Link 2 ® navigaci 3D TOMTOM s připojením a funkcí dopravních informací v reálném čase TomTom Traffic.
Zařízení Multi-Sense® řídí a koordinuje účinky technologií, jako např. systém 4Control®, řízené tlumení, řízení, motor, převodovku EDC, přístrojovou desku, zvuk motoru a osvětlení.

Se systémem Multi-Sense® poskytuje Espace čtyři přednastavené režimy: Eco, Komfort, Neutrální, Sport a libovolně nastavitelný režim Perso. Každý režim vytváří specifický zážitek z jízdy, a to vhodným definováním a vhodnou koordinací odezvy motoru, principu řazení rychlostí převodovky EDC, parametrů systému 4Control®, nastavení zavěšení. Režimy a jednotlivá nastavení se ovládají přes displej R-Link 2® nebo ovladačem na středové konzole.

Podvozek 4Control® s řiditelnými zadními koly zvyšuje přesnost řízení a stabilitu v zatáčkách. Ve městě zajišťuje při nízké rychlosti nedostižnou ovladatelnost. V okamžiku podélného parkování nebo otáčení o 180° je svižnost vozidla tak obdivuhodná, že se na rozměr vozidla zcela zapomíná. Nový Espace nabízí díky podvozku 4Control® nejlepší poloměr otáčení ve své kategorii.

Nový Espace má k dispozici širokou nabídku asistenčních a bezpečnostních systémů řízení, které řidiče varují nebo mu řízení usnadňují.Sem patří např. adaptivní tempomat a aktivní nouzový brzdový asistent, dále výstraha při opuštění jízdního pruhu, varování při nedodržení bezpečné vzdálenosti, varování při překročení rychlosti s rozpoznáváním výstražných značek a upozornění na mrtvý úhel.

Nový Espace může díky systému Easy Park Assist zaparkovat téměř sám. Systém nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím snímačů měřicích dostupný prostor a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém Easy Park Assist zajišťuje parkování při podélném, šikmém a kolmém řazení. Ve všech případech řidič při parkovacím manévru stále ovládá brzdy a plyn.

Hmotnost nového vozidla byla ve srovnání s dlouhým Espacem výrazně snížena až o 250 kg. Toto 13% snížení je rovnoměrně rozloženo mezi: karoserii, platformu, kinematický řetězec a výbavu (sedačky).

Díky své hmotnosti a aerodynamice je nový Espace účinně poháněn pohonnými jednotkami o objemu 1,6 l. Tato efektivní kombinace je umožněna řízením technologií souvisejících s downsizingem. Motor Energy dCi 1,6 Twin Turbo o výkonu 160 k spojený s převodovkou EDC a systémem Multi-Sense® poskytuje zážitky a potěšení, které lze očekávat od nového vozidla Espace s výkony srovnatelnými s výkony motoru o objemu 2 l.

Technologie Twin Turbo: Malé turbodmychadlo s nízkou setrvačností je určeno pro výkony při nízkých otáčkách, zatímco druhé turbodmychadlo se přidá při nejvyšších otáčkách. Vydatný točivý moment je tak rychle dostupný pro pružné a živé řízení a pro kvalitní rozjezdy.

Automatická převodovka s novým voličem Shift-by-Wire má u Renaultu premiéru pro dva ze tří motorů. Řešení převzaté z Formule 1 podporuje přesnost ovladačů díky lepšímu řízení ovládací síly. Chybějící mechanické spojení umožnilo integraci symbolických prvků, jako je zavěšená konzola a kompaktní letecká řadicí páka.

Pohonná jednotka Energy dCi 160 EDC s technologií Twin Turbo se vyznačuje pružností a odezvou. Také pro ni jsou typické vynikající jízdní vlastnosti, a to díky šestistupňové dvouspojkové převodovce. Novému Espace přináší nejlepší poměr výkonu a spotřeby na trhu.
Motor Energy TCe 200, výsledek vylepšené verze motoru z Clio R.S, je vybaven novou dvoustupňovou sedmistupňovou převodovkou s krátkým odstupňováním.

TypEnergy TCe 200Energy dCi 160Energy dCi 130
Objem1.61.61.6
Výkon200 k160 k130 k
Toč.moment260 Nm380 Nm320 Nm



Nový Espace zavádí dvě nové převodovky s nejvyšší technologickou úrovní. šestistupňová nebo sedmistupňová automatická převodovka EDC, kterou jsou vybaveny dva ze tří motorů, poskytuje komfort, dynamičnost a odezvu spolu s řízenou spotřebou. Systém Multi-Sense® ovlivňuje podle zvoleného režimu jízdy také principy řazení rychlostí EDC.
Všechny pohonné jednotky nového vozidla Espace jsou vybaveny systémem Stop & Start s pohodlným a svižným fungováním a systémem rekuperace energie při zpomalení.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar