Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Clio IV - krása a funkčnost

Přední část nového Renaultu Clia je využita pro umístění zvětšeného vertikálního loga, zvýrazněné černým lesklým podkladem. Vůz je nabízen pouze v pětidveřové verzi a odlišuje se sportovním designem, zdůrazněný integrovanými klikami zadních dveří skrytými u bočního okénka.

Renault Clio bude nabízen v 8 různých odstínech, přičemž 4 odstíny jsou nové, včetně červeného odstín Rouge Flamme, jenž je inspirován barvou DeZir.
Návrháři věnovali pozornost harmonii proporcí – délka 4062 mm, šířka 1732 mm (bez zpětných zrcátek) a výška 1448 mm, je o 45 mm nižší než Clio III. Rozchody byly výrazně rozšířeny (+ 34 až 36 mm).
Nižší světlá výška poskytuje zážitek při sezení a podporuje aerodynamiku vozidla.
Kola o velkém průměru jsou o 15 mm posunuta směrem vně oproti Cliu III. Vyplňují a zarovnávají podběhy kol
Snaha o spojení krásy a funkčnosti je patrná na četných místech: palubní deska ve tvaru křídla letadla, harmonické zabudování multimediálních systémů do středového panelu, úložné prostory rozmístěné po celé kabině, propracované detaily.
Již od první verze řady je zřejmá kvalita materiálů a designu a vysoká úroveň výbavy (součástí standardní výbavy je dvojí nastavení volantu – do výšky a do hloubky, lavice dělená v poměru 1/3 – 2/3, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, odemykání a startování vozu bez použití klíče…).
Zákazníci si budou moci specificky vytvořit charakter nového Clia na základě třech oblastí: Trendy, Sport a Elegant.

Nabídka individualizace zahrnuje:

• 5 dekoračních prvků pro exteriér
• 3 střešní polepy,
• 2 barvy diamantového efektu na 16“ ráfcích a 4 barvy na 17“ ráfcích,
• 7 dekoračních prvků
• 4 provedení interiéru
Dekorační prvky pro interiér jsou dostupné v 7 variantách: 4 barvy a 3 motivy v návaznosti na 3 externí polepy. Tyto prvky společně oživují volant, držadla, rámeček řadicí páky a obložení výdechů ventilace. Motivy jsou integrovány přímo do součástí pomocí technologie „inser molding“.

Systém Renault R-Link je můstkem mezi automobilovým světem a online životem díky displeji 7“ (18 cm), intuitivnímu hlasovému ovladači a úvodnímu displeji (Home Page). Navigaci s online připojením TomTom®, která prostřednictvím služeb LIVE poskytuje na trhu nejlepší informace o dopravě v reálném čase, čímž optimalizuje délku trvání cesty a spotřebu.
Renault R-Link zobrazí vhodnou informaci ve vhodný okamžik, což umožňuje řidiči stálé sledování vozovky. Ovládá se na dotykovém displeji nebo ovladači na volantu (funkce audio nebo telefon). Renault R-Link lze také ovládat hlasem např. diktování adresy navigaci nebo provedení pokynů např. „telefonovat“, „zobrazit mé aplikace“, „spustit e-mail“ atd. Funkce Texte To Speech (TTS) zajišťuje hlasité čtení textů a kanál RSS.
Nový Renault Clio nabízí mj. asistent rozjezdu do kopce u téměř všech motorů. Všechny verze jsou vybaveny řadou funkcí ESC, ASR, ABS a AFU a také elektrickým variabilním posilovačem řízení. Všechny verze také standardně nabízejí omezovač a regulátor rychlosti
Klíč je nahrazen sdruženou elektronickou kartou podle úrovně výbavy s handsfree funkcí pro odemykání a startování při rozpoznání karty.
Některé verze mají regulovanou klimatizaci s pylovým uhlíkovým filtrem a senzorem znečištění vzduchu.
Nové Clio dostává kameru pro couvání spolu se systémem R-Link. Kamera, umístěná uprostřed zadního loga, přenáší obraz na displej a zobrazuje dynamické vnější obrysy při řízení, tedy obrysy, které se mění podle úhlu natočení volantu. Tato volba je propojena s parkovacími radary. Kamera pro couvání bude později k dispozici u systému Media-Nav.
Některé verze mají řízené klapky před chladičem, což přispívá ke snížení spotřeby. Proudění vzduchu přes chladič vytváří aerodynamický odpor. Úpravou proudění vzduchu podle potřeb chlazení motoru optimalizují řízené vzduchové klapky nepřetržitě aerodynamiku vozidla, čímž se sníží spotřeba. Při normálním řízení nebo na dálnici se uzavřením klapek přeruší proudění vzduchu přes chladič, čímž se uspoří řádově 0,1 l/100 km při stabilizované rychlosti 130 km/h.
S aplikací Renault R-Link nazvanou R-Sound Effect lze provést vlastní nastavení zvuku. Tímto počinem se cestující ponoří do zvuku motoru, který řidič zvolí. Tato aplikace vysílá z reproduktorů zvuk charakteristický pro jiný motor, než je motor daného vozidla, v návaznosti na rychlost a zrychlení. Můžete si tak užít zvuk závodního vozidla Renault sport nebo motoru V6.
Aby nový Renault Clio spojil nízkou spotřebu s co nejlepšími jízdními vlastnosti, nabízí obnovenou řadu benzinových a dieselových motorů.
Clio je prvním vozidlem Renault s novou tříválcovou pohonnou jednotkou Energy TCe 90 s turbokompresorem a systémem Stop & Start s výkonem atmosférického motoru o objemu 1,4 litru, Rodina Energy se rozrůstá o novou verzi čtyřválce 1,5 dCi s výkonem 90 koní a se systémem Stop & Star. Optimalizovaná verze s prodlouženými převodovými poměry a s označením Renault eco2spotřebuje 3,6 litru/100 km. Pod kapotou se rovněž objeví nový dynamický motor TCe 120 se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC. Motor (k dispozici v prvním pololetí 2013) bude patřit k nejúspornějším a nejvýkonnějším motorům ve své kategorii.
Přední náprava typu pseudo McPherson je spojena se spodním ramenem ve tvaru pravoúhlého trojúhelníku se dvěma filtračními body. Zadní náprava má pružnou osu s programově deformovatelným profilem spojeným se šroubovitými pružinami.
Clio je řádově o 100 kg lehčí, k čemuž přispívají četná technická vylepšení. Např. ocel s vysokou mezí kluzu pro konstrukci karoserie. U některých verzí se zavádějí zadní vyklápěcí dveře z termoplastického materiálu (polypropylen), čímž se sníží hmotnost přibližně o 3 kg. Zmenšení nádrže o 10 litrů z 55 litrů na 45 litrů bez ovlivnění dojezdu.
Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem ESC (Electronic Stability Control), protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) nebo asistentem nouzového brzdění (AFU)
Nové Clio se bude vyrábět ve Flinsu (Francie) a v Burse (Turecko) za stejných výrobních standardů a standardů vysoké kvality podobně jako Clio R.S., které se bude vyrábět v Dieppe (Francie).



Zážehové motory

Typ1.2TCe 90
Objem cm³1149899
Výkon kW(k)/min54(75)/550066(90)/5250
Toč.moment Nm/min107/4250135/2500
Rychlost km/h167182
Zrychlení 0-100 km/h s15,412,2
Spotřeba l/100 km7,0/4,7/5,55,5/3,9/4,5



Vznětové motory
TypdCi/75dCi/90
Objem cm³14611461
Výkon kW(k)/min55(75)/400066(90)/4000
Toč.moment Nm/min200/1750220/1750
Rychlost km/h168178
Zrychlení 0-100 km/h s14,311,7
Spotřeba l/100 km4,3/3,2/3,64,0/3,2/3,4



Příklady cen

VerzeVýbavaCena
1.2Authentique229 900 Kč
1.5 dCi/75 kAuthentique289 900 Kč
1.2Expression259 900 Kč
1.5 dCi/75 kExpression319 900 Kč
1.5 dCi/90Dynamique364 900 Kč





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar