Renault Clio Grandtour je stylový a prostorný
V těchto dnech rozšiřuje Renault nabídku vozů o Clio Grandtour, který čerpá inspiraci ze sportovních kombi vyšších segmentů. Nový model pomáhá hatchbacku vyjádřit kompletní změnu designu. Nezapře, že je druhým potomkem konceptu DeZir.
S celkovou délkou 4,267 m (+ 20 mm oproti hatchbacku) se prezentuje jako prostorné kombi. Jeho rozvor je shodný s hatchbackem, ale zadní převis je prodloužen o 204 mm na 825 mm. Kliky zadních dveří jsou stejně jako u hatchbacku zakryté. Sloupky C i B jsou integrovány do prosklené plochy a vytvářejí tak dojem harmonické kontinuity. Dveře zavazadlového prostoru jsou osazeny spoilerem nad zadním oknem.
Objem zavazadlového prostoru 443 l (+ 143 l), který je snadno přístupný, lze zvětšit sklopením sedadel na 1380 l. Maximální ložná délka 2,48 m je v daném segmentu jedinečná, a vděčí zato sedadlu spolujezdce, které je sklopné do roviny směrem dopředu.
Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje velmi nízká ložná hrana ve výšce 604 mm (v porovnání s hatchbackem o 150 mm níže). Nakládací otvor se v porovnání s hatchbackem zvětšil, výška činí 685 mm (+ 133 mm) a maximální šířka 994 mm (+ 89 mm). Snadno lze naložit i kola a neskladné předměty.
Pro Clio Grandtour byly vybrány dva zážehové motory (včetně tříválce Energy TCe 90 a dva vznětové včetně Energy dCi 90 se spotřebou 3,6 l na 100 km.
Tato nabídka motorů bude doplněna dvouspojkovou převodovkou EDC v kombinaci s motorem dCi 90.
Díky specifickému vývoji má nový Renault Clio Grandtour stejné komfortní a dynamické kvality jako hatchback. Přední náprava je typu pseudo McPherson v kombinaci s dolním ramenem ve tvaru pravoúhlého trojúhelníku se dvěma filtračními body. Zadní náprava je pružně uložená s programovanou deformací, spojená se šroubovitými pružinami. Součástí deformovatelného profilu je torzní tyč pro optimální řízení výkyvu.
V porovnání se všemi generacemi modelů Clio se novinka odlišuje tím, že sdružuje a činí dostupnými nové funkce nebo funkce vyhrazené pro vyšší segmenty. Pro řízení nabízí u téměř všech motorů pomoc při rozjezdu do kopce. Všechny verze jsou vybaveny tempomatem/omezovačem rychlosti, systémy ESC, ASR, ABS a AFU, i variabilním elektrickým posilovačem řízení.
Za účelem komfortního používání jsou všechny verze vybaveny elektronickou kartou (bez klíče), podélně a výškově nastavitelným volantem, elektricky ovládanými zpětnými zrcátky a předními okny, impulzními směrovými světly „režim dálnice". Některé verze jsou vybaveny automatickou klimatizací s pylovým filtrem s náplní z aktivního karbonu a snímačem toxicity.
Nový Renault Clio Grandtour je spojen s prodejem systému Renault R-Link. Tento integrovaný tablet je inovativní, neboť spojuje svět automobilů s životem online.
Se svým středovým totemem s integrovanou 7“ dotykovou obrazovkou představuje dvojí multimediální nabídku. Společný bod obou systémů: na jednom místě jsou shromážděny navigace, rádio, telefon a rozhraní pro přenosná zařízení.
S prezentací nového Renaultu Clio Grandtour byly oznámeny i ceny sportovních modelů GT (pětidveřový i kombi) s motorem 1.2 TCe 120 a dvouspojkovou převodovkou EDC (120 k) a ještě výkonnější RS se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 s výkonem 200 k a točivým momentem 240 Nm.
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nmúmin, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km
Příklady cen
Sportovní verze
JL, 29.3.2013
Objem zavazadlového prostoru 443 l (+ 143 l), který je snadno přístupný, lze zvětšit sklopením sedadel na 1380 l. Maximální ložná délka 2,48 m je v daném segmentu jedinečná, a vděčí zato sedadlu spolujezdce, které je sklopné do roviny směrem dopředu.
Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje velmi nízká ložná hrana ve výšce 604 mm (v porovnání s hatchbackem o 150 mm níže). Nakládací otvor se v porovnání s hatchbackem zvětšil, výška činí 685 mm (+ 133 mm) a maximální šířka 994 mm (+ 89 mm). Snadno lze naložit i kola a neskladné předměty.
Pro Clio Grandtour byly vybrány dva zážehové motory (včetně tříválce Energy TCe 90 a dva vznětové včetně Energy dCi 90 se spotřebou 3,6 l na 100 km.
Tato nabídka motorů bude doplněna dvouspojkovou převodovkou EDC v kombinaci s motorem dCi 90.
Díky specifickému vývoji má nový Renault Clio Grandtour stejné komfortní a dynamické kvality jako hatchback. Přední náprava je typu pseudo McPherson v kombinaci s dolním ramenem ve tvaru pravoúhlého trojúhelníku se dvěma filtračními body. Zadní náprava je pružně uložená s programovanou deformací, spojená se šroubovitými pružinami. Součástí deformovatelného profilu je torzní tyč pro optimální řízení výkyvu.
V porovnání se všemi generacemi modelů Clio se novinka odlišuje tím, že sdružuje a činí dostupnými nové funkce nebo funkce vyhrazené pro vyšší segmenty. Pro řízení nabízí u téměř všech motorů pomoc při rozjezdu do kopce. Všechny verze jsou vybaveny tempomatem/omezovačem rychlosti, systémy ESC, ASR, ABS a AFU, i variabilním elektrickým posilovačem řízení.
Za účelem komfortního používání jsou všechny verze vybaveny elektronickou kartou (bez klíče), podélně a výškově nastavitelným volantem, elektricky ovládanými zpětnými zrcátky a předními okny, impulzními směrovými světly „režim dálnice". Některé verze jsou vybaveny automatickou klimatizací s pylovým filtrem s náplní z aktivního karbonu a snímačem toxicity.
Nový Renault Clio Grandtour je spojen s prodejem systému Renault R-Link. Tento integrovaný tablet je inovativní, neboť spojuje svět automobilů s životem online.
Se svým středovým totemem s integrovanou 7“ dotykovou obrazovkou představuje dvojí multimediální nabídku. Společný bod obou systémů: na jednom místě jsou shromážděny navigace, rádio, telefon a rozhraní pro přenosná zařízení.
S prezentací nového Renaultu Clio Grandtour byly oznámeny i ceny sportovních modelů GT (pětidveřový i kombi) s motorem 1.2 TCe 120 a dvouspojkovou převodovkou EDC (120 k) a ještě výkonnější RS se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 s výkonem 200 k a točivým momentem 240 Nm.
Typ | 1.2 | 0.9Energy | 1.5 dCi | 1.5 dCi Energy |
Objem | 1149 | 898 | 146 | 1461 |
Výkon | 54(75)/5500 | 66(90)/5250 | 55(75)/4000 | 69(90)/4000 |
Toč.moment | 107/4250 | 135/2500 | 200/1750 | 220/1750 |
Rychlost | 167 | 182 | 168 | 178 |
Zrychlení | 15,4 | 12,2 | 14,3 | 11,7 |
Spotřeba | 7,0/4,7/5,5 | 5,6/3,9/4,5 | 4,3/3,2/3,6 | 4,1/3,3/3,6 |
Rozměry | 4267 x 1732 x 1445 mm | |||
Rozvor kol | 2589 |
Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nmúmin, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km
Příklady cen
Typ | Výbava | Cena |
1.2 | Authentique | 245 900 Kč |
1.5 dCi | Authentique | 305 900 Kč |
1.2 | Expression | 275 900 Kč |
0.9 TCe Energy | Expression | 305 900 Kč |
1.2 | Dynamique | 295 900 Kč |
0.9 TCe Energy | Dynamique | 325 900 Kč |
1.5 dCi Energy | Dynamique | 385 900 Kč |
Sportovní verze
Clio GT | Clio RS | |
Objem | 1198 | 1618 |
Výkon | 88(120)/4900 | 147(200)/6000 |
Toč.moment | 190/2000 | 240/1750 |
Rychlost | 199 | 230 |
Zrychlení | - | 6,7 |
Spotřeba | 6,6/4,5/5,2 | 8,1/5,1/6,3 |
Cena | 384 900 Kč | 564 900 Kč |
JL, 29.3.2013
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout