Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Range Rover čtvrté generace v premiéře

Společnost Land Rover představila Range Rover čtvrté generace. Získal nový design, celohliníkovou samonosnou karosérii a nabízí větší luxus, zvýšený výkon a ovládání na všech typech povrchu než předchozí model.

Range Rover má čistý a elegantní tvar. Luxusní SUV bylo vyvinuto s ohledem na původní design z doby před více než 40 lety. S délkou necelých pět metrů má podobné tvary jako předchozí model, ale jeho profil je jemnější. Range Rover získal i aerodynamičtější tvar, kdy součinitel odporu vzduchu je 0,34.
Typická architektura interiéru zůstala zachována a byly zdůrazněny čistým a elegantním povrchem pomocí kůže a dýhy. Zadní sedadla skýtají o 120 mm více prostoru pro nohy a vyšší míru komfortu. Nároční zákazníci si mohou pořídit pro maximální luxus na zadních sedadlech dvousedadlové provedení Executive Class.
Range Rover lze upravit podle zákazníkova vkusu přímo na míru. Díky pestré nabídce barev, lesků a různých detailů. Zákazníci si tak mohou vybrat od barevné kombinace potahů z exkluzivní série Autobiography až po stylová litá kola o průměru až 22 palců.
Interiér zahrnuje bohatou sadu prvků, díky kterým cestující na předních a zadních sedadlech mohou pohodlně cestovat. Mezi tyto prvky patří:


•Vstup do vozu a nastartování bez použití klíče, zavření dveří elektrickým zámkem, elektrické horní a dolní dveře u zavazadlového prostoru, chladící přihrádky a elektronicky ovládané tažné zařízení

•Audiosystém Meridian v nejvyšší kvalitě

•Obrazovky s vysokým rozlišením včetně plně digitální přístrojové desky a centrální 8“ dotykové obrazovky s funkcí Dual View

•Ovládání hlasem a konektivita pro mobilní přístroje

•Klimatizace se čtyřzónovým systémem a funkcí Park Heater na nastavení času aktivace topení

•Sedadla vylepšená o prvky jako masáže v několika režimech a exkluzivní provedení zadních sedadel Executive Class

•Osvětlení interiéru – LED osvětlení vytváří ambientní světlo, jehož barvu lze měnit podle aktuální nálady


Schopnosti v terénu

Nejnovější technologie karosérie a rámu posunuly Range Rover na vyšší úroveň a to jak z hlediska univerzálnosti jeho offroadových kvalit, i z hlediska elegance. Range Rover získal novou generaci systému Terrain Response, který analyzuje aktuální jízdní podmínky a automaticky volí nejvhodnější nastavení vozu.
Architektura lehkého odpružení umožňuje pohodlné cestování a to i díky konstrukci kol stavěných na nejtvrdší podmínky. Zdokonalená geometrie se také odráží v hloubce brodění, která se zvětšila o 200 mm na 900 mm. Dále je Range Rover s kapacitou 3 500 kg nejlepším tažným vozidlem své třídy.
Veškeré nežádoucí zvuky a stopy hrubosti byly sníženy optimalizací konstrukce, laminací předního skla a bočních oken a dvojitou izolací uložení motoru. Nová architektura rámu zkombinovaná s novým odpružením vylepšila jak ovládání na silnici tak především agilitu při vyjíždění ze zatáček.
Zákazníci si mohou vybrat mezi benzinovým přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 k a dvěma dieselovými motory – třílitrovým TDV6 o výkonu 258 k a SDV8 o objemu 4,4 l o výkonu 339 k. Všechny jsou nabízeny s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Luxusní Range Rover disponuje komplexní škálou technologií vylepšeného rámu a asistence při řízení.


Mezi tyto prvky patří:

•Dvoukanálová aktivní kontrola náklonu Dynamic Response a systém Adaptive Dynamics s neustále se přizpůsobujícím odpružením

•Elektrický posilovač řízení s funkcí parkovacího asistenta – nejnovější automatická technologie, která umožní řidiči podélně zaparkovat na malém prostoru

•Adaptivní regulace rychlosti jízdy s novým prvkem Queue Asist, který umožňuje pokračovat v chodu při nízkých rychlostech až do úplného stání

•Inteligentní funkce nouzového brzdění (včetně pokročilého asistenta nouzového brzdění) pomáhá řidičům předejít srážce, pokud vozidla jedoucí před ním prudce zpomalí, nebo pokud jiné vozidlo náhle vjede do stejného jízdního pruhu

•Systém sledování mrtvého úhlu s novým prvkem detekce rychle se přibližujících vozidel

•Systém detekce překážek při couvání varuje řidiče v případě potenciální kolize

•Kamerový systém Surround Camera System s náhledem křižovatky ve tvaru T, parkovací asistent pro couvání s přívěsem a asistent pro zapojení přívěsu.


Celohliníková konstrukce Range Roveru je o 39 % lehčí než ocelová konstrukce předchozího modelu. Tato úspora zdůrazňuje charakteristický pocit hladkého výkonu Range Roveru, ale také zvyšuje účinnost. Model Range Roveru s přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 k dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 5,1 s, což je o 0,8 s méně než u předchozího modelu. Zároveň dochází ke snížení spotřeby paliva o 9 %.
Lehčí konstrukce umožnila zavést u této modelové řady třílitrový motor TDV6. Spotřeba paliva a emise CO2 se výrazně snižují o 22 % na 37,7 mpg (7,5 l/100 km) a 196 g/km.
Začátek prodeje je naplánován na konec roku 2012, kdy bude nový Range Rover uveden na 170 trzích po celém světě.
Range Rover má čistý a elegantní tvar. Luxusní SUV bylo vyvinuto s ohledem na původní design z doby před více než 40 lety. S délkou necelých pět metrů má podobné tvary jako předchozí model, ale jeho profil je jemnější. Range Rover získal i aerodynamičtější tvar, kdy součinitel odporu vzduchu je 0,34.
Typická architektura interiéru zůstala zachována a byly zdůrazněny čistým a elegantním povrchem pomocí kůže a dýhy. Zadní sedadla skýtají o 120 mm více prostoru pro nohy a vyšší míru komfortu. Nároční zákazníci si mohou pořídit pro maximální luxus na zadních sedadlech dvousedadlové provedení Executive Class.
Range Rover lze upravit podle zákazníkova vkusu přímo na míru. Díky pestré nabídce barev, lesků a různých detailů. Zákazníci si tak mohou vybrat od barevné kombinace potahů z exkluzivní série Autobiography až po stylová litá kola o průměru až 22 palců.
Interiér zahrnuje bohatou sadu prvků, díky kterým cestující na předních a zadních sedadlech mohou pohodlně cestovat.

Mezi tyto prvky patří:


•Vstup do vozu a nastartování bez použití klíče, zavření dveří elektrickým zámkem, elektrické horní a dolní dveře u zavazadlového prostoru, chladící přihrádky a elektronicky ovládané tažné zařízení

•Audiosystém Meridian v nejvyšší kvalitě

•Obrazovky s vysokým rozlišením včetně plně digitální přístrojové desky a centrální 8“ dotykové obrazovky s funkcí Dual View

•Ovládání hlasem a konektivita pro mobilní přístroje

•Klimatizace se čtyřzónovým systémem a funkcí Park Heater na nastavení času aktivace topení

•Sedadla vylepšená o prvky jako masáže v několika režimech a exkluzivní provedení zadních sedadel Executive Class

•Osvětlení interiéru – LED osvětlení vytváří ambientní světlo, jehož barvu lze měnit podle aktuální nálady

Schopnosti v terénu

Nejnovější technologie karosérie a rámu posunuly Range Rover na vyšší úroveň a to jak z hlediska univerzálnosti jeho offroadových kvalit, i z hlediska elegance. Range Rover získal novou generaci systému Terrain Response, který analyzuje aktuální jízdní podmínky a automaticky volí nejvhodnější nastavení vozu.
Architektura lehkého odpružení umožňuje pohodlné cestování a to i díky konstrukci kol stavěných na nejtvrdší podmínky. Zdokonalená geometrie se také odráží v hloubce brodění, která se zvětšila o 200 mm na 900 mm. Dále je Range Rover s kapacitou 3 500 kg nejlepším tažným vozidlem své třídy.
Veškeré nežádoucí zvuky a stopy hrubosti byly sníženy optimalizací konstrukce, laminací předního skla a bočních oken a dvojitou izolací uložení motoru. Nová architektura rámu zkombinovaná s novým odpružením vylepšila jak ovládání na silnici tak především agilitu při vyjíždění ze zatáček.

Zákazníci si mohou vybrat mezi benzinovým přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 k a dvěma dieselovými motory – třílitrovým TDV6 o výkonu 258 k a SDV8 o objemu 4,4 l o výkonu 339 k. Všechny jsou nabízeny s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Luxusní Range Rover disponuje komplexní škálou technologií vylepšeného rámu a asistence při řízení. Mezi tyto prvky patří:

•Dvoukanálová aktivní kontrola náklonu Dynamic Response a systém Adaptive Dynamics s neustále se přizpůsobujícím odpružením

•Elektrický posilovač řízení s funkcí parkovacího asistenta – nejnovější automatická technologie, která umožní řidiči podélně zaparkovat na malém prostoru

•Adaptivní regulace rychlosti jízdy s novým prvkem Queue Asist, který umožňuje pokračovat v chodu při nízkých rychlostech až do úplného stání

•Inteligentní funkce nouzového brzdění (včetně pokročilého asistenta nouzového brzdění) pomáhá řidičům předejít srážce, pokud vozidla jedoucí před ním prudce zpomalí, nebo pokud jiné vozidlo náhle vjede do stejného jízdního pruhu

•Systém sledování mrtvého úhlu s novým prvkem detekce rychle se přibližujících vozidel

•Systém detekce překážek při couvání varuje řidiče v případě potenciální kolize

•Kamerový systém Surround Camera System s náhledem křižovatky ve tvaru T, parkovací asistent pro couvání s přívěsem a asistent pro zapojení přívěsu.


Celohliníková konstrukce Range Roveru je o 39 % lehčí než ocelová konstrukce předchozího modelu. Tato úspora zdůrazňuje charakteristický pocit hladkého výkonu Range Roveru, ale také zvyšuje účinnost. Model Range Roveru s přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 510 k dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 5,1 s, což je o 0,8 s méně než u předchozího modelu. Zároveň dochází ke snížení spotřeby paliva o 9 %.
Lehčí konstrukce umožnila zavést u této modelové řady třílitrový motor TDV6. Spotřeba paliva a emise CO2 se výrazně snižují o 22 % na 37,7 mpg (7,5 l/100 km) a 196 g/km.
Začátek prodeje je naplánován na konec roku 2012, kdy bude nový Range Rover uveden na 170 trzích po celém světě.























































Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar