Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Range Rover Sport - nejrychlejší LR

Nový Range Rover Sport vznikal po boku nového Range Roveru, dosahuje v rámci značky nejlepší dynamiky na silnici a kombinuje ji s výbornými terénními schopnostmi. Prémiový Sport těží především ze svého designu, lehkého odpružení a inovativních technologií podvozku.

Díky hliníkové konstrukci dosahuje úspora hmotnosti až 420 kg. Působivý a robustní design exteriéru zařazuje model mezi Range Rover a menší Range Rover Evoque. Výsledkem je moderní vzhled v kombinaci s lepším využitím prostoru. Nový Sport je jen o 62 mm delší než předchůdce, ale s délkou 4850 mm kratší než sedmimístná SUV. Větší rozvor (o 178 mm) zároveň poskytuje více místa a lepší přístup do vozu pro cestující vzadu. Nový vůz je o 55 mm širší, má kratší převisy vpředu a vzadu, je o 149 mm kratší a 55 mm nižší než nový Range Rover, z něhož Sport vychází. A také o 45 kg lehčí.
Range Rover a Range Rover Sport byly vyvíjeny současně a mají leccos společného, zároveň si Sport uchovává skoro 75 % jedinečných prvků, které přímo ovlivňují vzhled.
Lehké hliníkové odpružení s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a pokročilým víceprvkovým zavěšením vzadu je nezávislé. Zdvih odpružení se pohybuje kolem 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a zaručuje tak mimořádné křížení náprav (546 mm). Maximální světlá výška se zvětšila na 285 mm (o 58 mm) a vylepšený systém vzduchového odpružení rozeznává dvě jízdní výšky, přičemž revoluční systém nové generace Terrain Response® 2 automaticky nastavuje nejvhodnější režim.
Upravený systém vzduchového odpružení získal nové střední nastavení vyšší o 35 mm, což znamená, že režim offroad lze ponechat při rychlosti až 80 km/h oproti původním 50 km/h.
Nové elektrické řízení se vyznačuje lehčím a přímějším pocitem z ovládání vozu. V nabídce budou dva systémy permanentního pohonu všech kol. První systém nabídne uzávěrku mezinápravového diferenciálu, redukční převodovku a standardní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu 50:50.
Alternativní systém je o 18 kg lehčí a má stálý pohon všech kol s diferenciálem Torsen, který automaticky rozděluje moment na nápravu s největší přilnavostí a zároveň spolupracuje se systémy kontroly trakce. Přednastavené rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravu je 42:58.




Čtyři motory
Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř motorů. K dispozici budou dva přeplňované zážehové motory (5.0 V8/510 k a nový 3.0 V6/340 k) a dva vznětové motory (3.0 TDV6/258 k a SDV/292 k). Tuto řadu motorů doplní během roku výkonný diesel 4.4 l SDV8/393 k. Zákazníci si navíc budou moci objednat už během tohoto roku dieselový hybrid. Všechny motory doplňuje elektronicky řízená osmistupňová automatická převodovka ZF 8HP70.
Nový Range Rover Sport je prvním vozem ve svém segmentu s pokročilou celohliníkovou konstrukcí, která se podílí na jízdní dynamice i na úspoře hmotnosti. Jeho lehká hliníková konstrukce využívá kombinaci lisovaných desek a litých, protlačovaných a válcovaných dílů z hliníkové slitiny, takže síla je soustředěna přesně v místech nejvyšší zátěže.
Interiér se vyznačuje sportovním charakterem, který je patrný mj. na silnějším volantu o menším průměru, vertikálním voliči automatické převodovky, na vyšším středovém panelu nebo na polstrování sedadel.
Optimální provedení interiéru v kombinaci s větší šířkou skýtá více prostoru pro cestující vzadu (o 24 mm více prostoru na kolena). S integrovanou třetí řadou lze upravit počet sedadel na 5+2.
Mezi nové nebo vylepšené technologie podvozku patří systém Adaptive Dynamics s trvale variabilními tlumiči a speciálním režimem Dynamic u silnějších modelů v rámci systému Terrain Response® 2 pro jízdu na silnici. Systém doplňuje dvoukanálová aktivní kontrola náklonu Dynamic Response, dynamické aktivní uzamčení zadního diferenciálu a technologie Torque Vectoring by Braking, která přenáší točivý moment na vnější kola během vyjíždění zatáček, a redukuje tak nedotáčivost.
Nový model přichází s digitálním kamerovým systémem, který podporuje tři asistenční prvky na zvýšení pozornosti řidiče: varování při opouštění jízdního pruhu, rozpoznávání dopravního značení a automatickou asistenci dálkového svícení. Další inovací je nový prvek Wade Sensing™, který poskytuje informace o hloubce při jízdě vodou a který řidič využije ještě více díky zvýšení maximální hloubky brodění oproti předchozímu modelu o 150 mm na 850 mm.
Nový model navrhla a zkonstruovala vývojová centra Land Roveru ve Velké Británii a vyrábět se bude v britském městě Solihull. Prodej začne v třetím čtvrtletí 2013. Na většině trhů si budou moci zákazníci vybrat ze čtyř úrovní výbavy (S, SE, HSE a Autobiography) plus si budou moci zvolit nové verze „Dynamic“ u HSE a Autobiography.




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar