Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia Legend - historici měly úspěch

Kromě několika jezdců jako jsou Kopecký, Pech, Kresta, Koči, Cvrček a dokud jel i Sýkora startovní pole letošního 40. ročníku Rally Bohemia diváky příliš nenadchlo. Většina z nich proto počkala na demonstrační jízdy historických automobilů a rozhodně udělali dobře.

Žáček - Žáček

Žáček - Žáček

Krch - Volejník

Krch - Volejník

Daníček - Daníčková

Daníček - Daníčková

Sobotka - Procházka

Sobotka - Procházka

Berger - Petera

Berger - Petera

Berger, Salamacha, Petera

Berger, Salamacha, Petera

Steuer - Glossl

Steuer - Glossl

Smeets - Smeets

Smeets - Smeets

Na programu měly legendy páteční městskou rychlostní zkoušku a v sobotu pak všech osm hodně náročných zkoušek v okolí Železného Brodu, které patří bezpochyby mezi nejtěžší, ale také nejkrásnější v celé republice. Díky za ně hlavně staviteli tratě Petru Pavlátovi. Víme moc dobře, o čem mluvíme, protože jsme si je před soutěží projeli. Nikde nebyl prakticky žádný dlouhý rovný úsek, snad jen sjezd z Těpeř do Železného Brodu byl hodně rychlý, jinak stále ze zatáčky do zatáčky.
Zklamáním pro diváky byly bohužel dvě Porsche 911 se zahraničními posádkami, které Rallye Bohemia Legend, byť nejde o jízdu na čas, pojaly až příliš jako výlet. Nor Bieltvedt sice přivezl krásný Opel Ascona 400, ale trať dost často hledal. Originální Lancii Deltu HF přivezl Němec Peter Arndt, který patří ke stálým účastníků jako Holanďan Michel Smeets s Opelem Ascona ve žlutočerných barvách, tedy stejných v jakých v roce 1974 vyhrál Walter Röhrl poslední ročník Rallye Vltava.
Mnohem, více než zahraniční účast nadchli diváky domácí jezdci, kteří často sklízeli potlesk na otevřené scéně. Škoda, že to nemohli slyšet při průjezdu Příchovicemi třeba Petr Žáček s Audi Quattro, Petr Daníček se Škodou 130 LR, Vladimír Berger nebo Vratislav Steuer se stejnými automobily. Ale i řada dalších posádek předváděla pěkné kousky, často na hranici fyzikách zákonů, jako třeba Jan Petřík, která „hodil“ Favorita v Sosnové přes střechu. Že nešlo o žádnou projížďku potvrdil v cíli Petr Žáček: „Už na to nemám fyzičku, zvláště druhé kolo bylo pro mě hodně náročné. Necítím ruce, že skoro neudržím volant. Neumám si představit, jak tenkrát s těmito auty jezdili několik tisíc kilometrů. Asi budu muset na sobě zapracovat.“
Spokojeností zářil také Petr Daníček, nejenže dovezli s manželkou Ivetou svoji Škodu 130 LR, ale bez škrábnutí do cíle, zvláště když jel skoro celou etapu bez brzd. Ale splnil se mu sen, se soutěžním automobilem absolvovat rychlostní zkoušky v okolí svého bydliště v Koberovech. Jeho přítel a učitel Míra Šefr musí mít tam nahoře určitě radost. Jeho jízda patřila k těm nejlepším.
To platí také o Vladimíru Bergerovi, který startoval se svým bývalým spolujezdcem Zdeňkem Peterou se Škodou 130 L. Extovární jezdec, který učil jezdit v začátcích jezdit Škodu Favorit, nemůže prostě bez bohemky existovat. Přestože nemá šanci startovat mezi soudobými automobily, tak aspoň s historikem. A jel jako v dobách největší slávy. Však si také měli s dalším škodovákem Františkem Salamachou, bývalým továrním mechanikem, před okruhem v Sosnové hodně co říct. Musíme se přiznat, že se s lidmi, kteří se kdysi pohybovali kolem závodů rádi stále setkáváme a máme si vždycky co říct a zavzpomínat. A nejsou to pouze lidé kolem legend, ale potkali jsme také Václava Pecha st, Jaroslava Raichla, Zdeňka Pipotu, Václav Arazima, Karla Jirátka, Jindru Štolfu a hodně dalších.

J.Lasík 16.7.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar