Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

První asistenční systém proti jízdě v protisměru

Zprávy o smrtelných nehodách způsobených řidiči, kteří najeli na dálnici v protisměru nejsou vzácností. Mercedes-Benz vyvinul asistenční systém, který dokáže zabránit nechtěné jízdě v protisměru.

Vozidla v protisměru jsou v médiích zmiňována zpravidla jen tehdy, pokud jejich jízda skončila nehodou s těžce zraněnými nebo mrtvými. Ve skutečnosti je počet vozidel jezdících nesprávně v protisměru, výrazně větší. Spolkové ministerstvo dopravy napočítá v dopravním zpravodajství o provozu na německých silnicích každý rok cca 1700 upozornění na vozidla jedoucí v protisměru. ADAC uvádí až 2800 dezorientovaných řidičů ročně, tj. více než sedm za den. Většina řidičů jedoucích v protisměru vyvázne bez následků, ale hrozba takového setkání doprovází řidiče každý den.
Proto Mercedes-Benz vyvinul asistent pro sledování dopravního značení, který dokáže upozornit řidiče mimo jiné také při nasměrování vozidla do jednosměrné ulice, kde je značka zákazu vjezdu. Tento systém tak může zabránit především najetí do nesprávného nájezdu na dálnici.
Technickým základem asistenta pro sledování dopravního značení je kamera na vnitřní straně předního okna, která dokáže opticky rozpoznávat zákazy vjezdu do jednosměrné ulice a předávat příslušné informace řídicí jednotce palubní elektroniky. Pokud systém pozná, že vozidlo u rozpoznané zákazové dopravní značky vjíždí na nájezd na dálnici, může systém varovat řidiče. V tomto případě jej upozorní na nebezpečí tři hlasité výstražné tóny a červená dopravní značka zákazu vjezdu do jednosměrky na displeji.
Pro další zvýšení systémové bezpečnosti porovnává elektronika vozu Mercedes-Benz data z kamery s daty navigačního systému. To platí i pro další funkce nového asistenta pro sledování dopravního značení ve vozech MB. Mezi ně patří rozpoznávání a zobrazování omezení rychlosti jízdy a zákazů předjíždění, jakož i příslušných značek vymezujících konec platnosti výše uvedených omezení. Pokud by byly možnosti optické soustavy příliš limitovány špatnou viditelností, např. při hustém sněžení, nahlásí systém řidiči, že „není přechodně k dispozici“.
Nový asistent bude nejprve k dispozici v budoucí třídě S a v nové třídě E. Postupně bude zaváděn i do dalších modelových řad. Zpočátku je systém připraven pro Německo, ale MB pracuje intenzivně na tom, aby byl systém funkční i v ostatních zemích.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar