Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Panamera Diesel 3.0 V6 s výkonem 300 k

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce a prodejce vozů Porsche v ČR, informuje o příchodu nového atraktivnějšího modelu Porsche Panamera Diesel, který bude představen na autosalonu ve Frankfurtu (IAA). Vůz disponuje vidlicovým šestiválcem 3.0 s výkonerm navýšeným o 50 k na 300 k.

Automobil se zvýšenou jízdní dynamikou je nyní schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,0 s, tedy o 0,9 s rychleji. Kromě zvýšení rychlosti na 259 km/h došlo také k posunutí jízdní dynamiky: Panamera Diesel je nyní standardně vybavena řízenou svorností zadního diferenciálu s funkcí vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), která byla do tohoto okamžiku vyhrazena pouze modelům se zážehovými motory.
Modifikace se dotkly také převodovky a podvozku. Jediným společným rysem hnací soustavy s předchozím provedením modelu Panamera Diesel jsou základní rozměry motoru. Pohyblivé díly šestiválce v podobě klikového hřídele, pístů a dalších prvků byly kompletně přepracovány pro použití ve výkonnější jednotce. Porsche tento motor poprvé vybavilo turbodmychadly chlazenými vodou. Nová turbodmychadla umožňují průtok většího množství vzduchu, čímž dokáží vytvořit plnicí tlak až 3,0 baru namísto 2,5 v předchozí generaci.
Současně se zvýšením výkonu na 300 k (221 kW) při 4000/min došlo také k nárůstu točivého momentu o 100 Nm na 650 Nm, který je dostupný v rozmezí 1750 až 2500/min a zajišťuje více síly v nízkých otáčkách. Tuto sílu pomáhá účinně přenést na vozovku systém PTV Plus, který je tvořen elektronicky řízeným závěrem diferenciálu, pracujícím pomocí aktivních zásahů brzdové soustavy na zadní nápravě. V nižších a středních rychlostech zlepšuje agilitu a současně přesnost řízení; ve vyšších rychlostech optimalizuje akceleraci ze zatáček a zvyšuje stabilitu. Panamera Diesel je nyní schopna táhnout brzděný přívěs až do hmotnosti 2600 kg, což umožní použít například větší boxy na koně, než tomu bylo v případě předchůdce.
Výkonnější přeplňovaný motor umožnil přepracovat strategii řazení samočinné převodovky. Pro snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdního komfortu ve vysokých rychlostech je nyní použitý delší stálý převod v diferenciálu, který zajišťuje, že motor nové Panamery Diesel pracuje v nižších otáčkách. Díky tomu je Gran Turismo s novým motorem schopné dosáhnout kombinované spotřeby v cyklu NEDC 6,4 l/100 km. Současně došlo ke zvětšení převodu prvního až čtvrtého stupně. Zvýšené dynamice vozu odpovídají i mírně tužší stabilizátory přední a zadní nápravy, které Panameře Diesel dodávají sportovnější jízdní projev, než tomu bylo u předchůdce.




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar