Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Cayenne GTS s novou nabídkou

Nový Cayenne GTS má svůj sportovní charakter zakotven již ve jméně. Písmena GTS směřují do roku 1963, kdy se objevily na legendárním typu 904 Carrera GTS. V roce 2007 to byl právě Cayenne GTS, který v moderní historii opět přinesl toto označení do výrobního programu.

Od té doby se modely GTS vyznačují mimořádnou sportovností. Současně se představuje nový základ nabídky modelové řady Cayenne, vybavený známým zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru. Provedení GTS volilo v předchozím provedení jedenáct procent ze všech zákazníků této nejúspěšnější modelové řady Porsche se čtveřicí dveří, která značce přinesla značné zvětšení počtu vyrobených vozů.

Vzrušující je také jeho dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec s objemem 3,6 litru. Ve srovnání s osmiválcem předchozí generace došlo ke zvýšení výkonu o 20 k na 440 k a posílení točivého momentu o 85 Nm na 600 Nm. Kombinovaná spotřeba přitom klesla o 0,9 l/100 km. Cayenne GTS zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,2 s, případně za 5,1 s po vybavení paketem Sport Chrono. To je o 0,5, resp. o 0,6 s kratší čas než u předchozího provedení. Nejvyšší rychlost má hodnotu 262 km/h. Standardní výbavou je sportovní výfuková soustava s nezaměnitelným zvukem modelu GTS.
Aktivní podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) se vyznačuje sportovním nastavením. Se standardně dodávanými ocelovými pružinami je snížený o 24 mm, při vybavení vzduchovým odpružením je světlá výška snížená o 20 mm. Další standardní výbavou je brzdová soustava z modelu Cayenne Turbo s předními kotouči o průměru 390 mm (vzadu 358 mm) a červeně lakovanými brzdovými třmeny, které se nesou v typickém stylu modelu Turbo.

Různými úpravami se liší od zbytku výrobního programu. Samozřejmostí je přední část z modelu Turbo s většími nasávacími otvory a paketem Sport Design. Nechybějí ani výrazněji tvarované prahy a rozšířené blatníky. Tyto prvky jsou spolu se střešním spoilerem a spodní částí zadního nárazníku lakovány v barvě karoserie. Atraktivní kontrast vytvářejí lesklé černé detaily v podobě nápisů, stejně tak jako 20palcových kol RS Spyder, koncovek výfuku, vnitřních částí bi-xenonových světlometů a zatmavených zadních LED světel. Na předních dveřích je nepřehlédnutelný nápis GTS.

Sportovní charakter lze vysledovat také uvnitř. Sedadla GTS jsou elektricky nastavitelná v osmi směrech a čalouněná kombinací kůže a alcantary. Hlavní materiál uvnitř představuje alcantara. Na přání je připraven interiérový paket GTS v červené barvě Carmine nebo stříbrné Rhodium.

Nové základní provedení modelové řady Cayenne je vybaveno známým atmosféricky plněným šestiválcem 3,6 litru s výkonem 300 k. Cayenne s ním z 0 na 100 km/h zrychlí během 7,7 s. Nejvyšší rychlost 230 km/h je na úrovni předchůdce. Stejně jako je u ostatních modelů Cayenne, i v tomto případě je aplikována ucelená paleta prvků snižujících spotřebu paliva. Konkrétně jde o funkci jízdy setrvačností, Stop/Start nebo systém řízení teploty motoru. I díky tomu poklesla spotřeba paliva ve srovnání s předchůdcem o 0,7 l/100 k na 9,2 l/100 km.

Oproti minulosti přichází nový základní model s bohatší výbavou, do níž patří i nová osmistupňová samočinná převodovka Tiptronic S s funkcemi Stop/Start a jízdou setrvačností, bi-xenonové světlomety se čtveřicí světelných bodů pro denní svícení, multifunkční sportovní volant s řadicími páčkami a elektricky ovládaná zadní výklopná stěna.

Modely Cayenne a Cayenne GTS se představí ve světové premiéře 19. listopadu 2014 na autosalonu v Los Angeles. Cena modelu Cayenne je stanovena na 65 427 eur, Cayenne GTS bude stát 98 152 eur.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar