Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 GT3 - oslava kulatého jubilea

Automobilka Porsche oslavuje 50 let modelu 911 s novým typem GT3. Pátá generace nové konstrukce tak posunuje na vrchol produkci vozů Porsche s atmosféricky plněnými motory. Firma opět stanovuje nové standardy pro výkonné sportovní vozy, určené pro závodní okruhy.

Technickou zajímavostí je poprvé použitý systém řízení zadních kol nebo LED světlomety. Nové 911 GT3 si zachovává všechny své tradiční schopnosti pro použití na závodních okruzích, vyznačuje se ještě větší jízdní dynamikou, zlepšením praktičnosti a schopností nabídnout ještě více potěšení z jízdy.
Vůz pohání plochý šestiválec boxer 3.8 s výkonem 475 k (350 kW) při 8250/min a dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Samozřejmostí je pohon zadních kol. Šestiválec vychází z jednotky určené pro model 911 Carrera S, sdílí s ním však pouze velmi málo částí. Zejména klikový hřídel, rozvody a mnoho dalších hlavních částí bylo navrženo nově nebo byly pro použití v modelu GT3 přizpůsobeny.

Porsche vyvinulo speciálně pro tento typ titanové ojnice a kované písty. Provedené změny umožňují dosažení nejvyšších otáček 9 000/min. Speciálně byla upravena dvouspojková převodovka PDK. Její charakteristika řazení je přímo odvozena ze světa automobilových závodů a řidiči tak přináší zlepšení dynamiky a jízdních výkonů.
Vůbec poprvé Porsche používá aktivní řízení zadních kol, které zvyšuje přesnost ovládání a dynamiku v příčném směru. V závislosti na rychlosti jízdy se zadní kola natáčejí buď ve směru, nebo proti směru zatočení předních kol. Tím se dosahuje zlepšení stability a zvýšení ochoty k zatáčení. Dalším novým modulem je diferenciál s elektronicky řízenou svorností, stejně jako dynamické aktivní závěsy motoru. U nově vyvinutého podvozku lze nastavit světlou výšku, sbíhavost i odklon. Kontakt s vozovkou zajišťují nová hliníková 20“ kola s centrálními maticemi.
Model 911 GT3 jako svůj základ využívá lehkou, avšak velmi tuhou karoserii aktuální generace modelu 911 z kombinace oceli a hliníku. Samozřejmě disponuje nově vyvinutými díly na přídi a zádi vozu. V zadní části je model 911 GT3 o 44 mm širší než 911 Carrera S. Dalším rozpoznávacím znakem je pevně umístěné velké zadní přítlačné křídlo. Tím nová 911 GT3 dosahuje příkladných aerodynamických vlastností s nižším odporem vzduchu a větším přítlakem.
Spojením všech nových řešení dosahuje nová 911 GT3 nových horizontů v oblasti jízdní dynamiky. Při maximálním zrychlení je tento model schopen z 0 na 100 km/h zrychlit během 3,5 s a rychlosti 200 km/h dosáhnout za méně než 12 sekund. Nejvyšší rychlosti 315 km/h se dosahuje na sedmý převodový stupeň nově navržené dvouspojkové převodovky PDK. Neméně pozoruhodný je výkon dosažený na Nordschleife okruhu Nürburgring. Nová 911 GT3 jej projela za 7 minut a 30 sekund.
Nový model 911 GT3 bude v prodeji v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ již od srpna 2013. Cena modelu je stanovena na 137 303 €.








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar