Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 GT3 R - lehčí a rychlejší

Automobilka Porsche postavila na základech sériového modelu 911 GT3 RS zákaznický závodní vůz pro světovou sérii GT3 s označením 911 GT3 R. Při vývoji se konstruktéři zaměřili na nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost.

Od svého sériového příbuzného si 911 GT3 R vypůjčila typickou stře-chu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 cm. Delší rozvor znamená ve srov-nání s předchozí GT3 R lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Systematickým snižová-ním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům poved-lo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu.

Lehká karoserie sé-riového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční par-tie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.

Porsche 911 GT3 R pohání čtyřlitrový plochý šestiválec o výkonu přes 500 k, z velké části shodný s motorem produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stej-ně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí pod-statně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí páček umístěných na volantu.

Také aerodynamika čerpá ze silničního modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aerodynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čty-řicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od modelu 911 RSR si GT3 R vypůjčilo koncept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.

Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R. Díky zvýšené tuhosti a citlivějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro ná-ročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápra-vě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průměru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.

Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky. Objem zesílené palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 l, přičemž hrdlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.

Nové Porsche 911 GT3 R lze již nyní objednat v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno za cenu 429 000 eur bez DPH. Majitelům budou vozy dodávány od prosince 2015.



Technické údaje Porsche 911 GT3 R (991)


Motor: vodou chlazený plochý šestiválec
Objem: 4000 cm³
Zdvih x vrtání: 81,5 x 102 mm
Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (re-striktor)
Převodovka: šestistupňová sekvenční
Přední náprava: zavěšení McPherson, nastavitelná světlá výška
Zadní náprava: víceprvkové, nastavitelná světlá výška,



Porsche 18.5.2015






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar