Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Porsche 911 Carerra - ještě dravější

Společnost Porsche přichází s novou generací modelu 911 Carrera, která navazuje na nejlepší tradice této modelové řady. Nízký profil, vzrušující kontury, precizně navržené detaily, kompaktní rozměry, výkonnost a design, ve kterém se spojuje síla a elegance, to vše dělá Porsche 911 Carrera lepší.

Světová premiéra této ikony sportovních vozů, která letos slaví již 48 let, se odehraje v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ.
Nové Porsche 911 Carrera má díky prodlouženému rozvoru náprav o 100 mm, menší výšce a možnosti instalace až 20“ kol výrazně sportovnější výraz. Vpředu zaujmou tradiční doširoka roztažené a výrazné přední blatníky, jejichž řešení opticky zdůrazňuje široký rozchod předních kol. Přepracovaná vnější zpětná zrcátka jsou nově umístěna na horní části dveří.
U nejnovějších modelů 911 Carrera a 911 Carrera S došlo, ve srovnání s předchůdci, ke snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 16 procent. Oba modely tak spotřebují méně paliva než 10 l/100 km. Poklesu bylo mimo jiné dosaženo díky funkci Auto Start/Stop, účinnějšímu řízení teploty motoru či systému rekuperace energie. Svým dílem přispívá také sedmistupňová manuální převodovka, která právě v tomto modelu slaví svoji světovou premiéru. Novinkou u dvouspojkové převodovky (PDK) je režim splývání, tedy jízdy na neutrál. Ke snížení spotřeby paliva přispívá nový elektromechanický posilovač řízení.
Model 911 Carrera s novým motorem boxer 3.4 a výkonu 257 kW (350 k), na přání dodávaný s převodovkou PDK, spotřebuje v kombinovaném režimu NEDC 8,2 l/100 km, což je o 1,6 l/100 km méně, než dříve.
U verze 911 Carrera S s motorem boxer 3.8 litru a výkonu 294 kW (400 k) a převodovkou PDK, došlo k poklesu spotřeby o 1,5 l/100 km na 8,7 l/100 km a to při zvýšení výkonu o 11 kW (15 k).
Nová struktura karoserie je vyrobena z kombinace hliníku a oceli, která zajistila snížení hmotnosti o neuvěřitelných 45 kg, zároveň vyšší tuhosti celé konstrukce.
Carrera S s převodovkou PDK dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,3 s. Po aktivaci režimu Sport Plus, nabízený v rámci paketu Sport Chrono, dojde ke zkrácení tohoto času na 4,1 s. Carrera s převodovkou PDK dokáže na stejnou rychlost zrychlit během 4,6 s (v režimu Sport Plus 4,4 s).
Kromě prodlouženého rozvoru stojí za větší agilitou rovněž zvětšený rozchod kol, nová zadní náprava a nový elektromechanický posilovač řízení. V závislosti na konkrétním modelu jsou k dispozici standardně nebo na přání další aktivní systémy, které dokáží jízdní dynamiku posunout na novou úroveň. V tomto směru se jedná především o systém PDC, který je tvořen aktivními stabilizátory a omezuje naklánění karoserie v zatáčkách. Díky PDCC mají pneumatiky neustále optimální pozici vůči vozovce a mohou tak přenášet větší boční síly. Výsledkem je vyšší rychlost v zatáčkách a rychlejší časy při jízdě na okruhu.
Řešení vnitřního prostoru, ze kterého je patrný klasický styl Porsche, citlivě doplňuje exteriér nového modelu. Designéři se inspirovali kultovním Porsche Carrera GT. Vyvýšený středový tunel, který se směrem vpřed zvyšuje, poskytuje řidiči pocit většího spojení s vozem a současně posunuje řadicí páku blíže k volantu, což je řešení tradičně používané v motoristickém sportu. Pro Porsche typické jsou například hlavní přístroje s pěticí kulatých ukazatelů (jedním z nich je barevný displej s vysokým rozlišením) a centrálním otáčkoměrem, nebo třeba spínací skříňka umístěná vlevo od volantu.

U modelu Porsche 911 Carrera je základní cena stanovena na 88 038 eur včetně DPH, u modelu Porsche 911 Carrera S je základní cena 102 436 eur včetně DPH.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar